Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
aleid

aleid

14-09-2020 om 15:13

Hoeveel tussenuren?

Zoon, havo5, heeft elke week 6 tussenuren, waarvan 2x 2 aaneengesloten. Hij woont te ver van school om heen en weer te gaan. Gezien zijn add (lastig om te beginnen aan een taak, en snel afgeleid) lukt het hem tot nu toe ook niet in die uren iets aan zijn huiswerk te doen (daarbij speelt natuurlijk ook wel gebrek aan motivatie denk ik, leuker om te klooien met eventuele ook vrije medeleerlingen of op zijn telefoon te zitten. Ook wel het gevolg van het gevoel dat ie nog zeeën van tijd heeft tot toetsweek 1 etc). Hoe is het bij jullie op school voor de bovenbouw, ook veel tussenuren? En hoe vullen jullie koters die?

dit jaar beter, vorig jaar veel meer

Dit jaar heeft hij slecht 2 keer 2 uur tussenuur. Wel begint hij 1 dag pas om 14.00 en denk vooral niet dat hij dan alvast wat aan zijn huiswerk doet. Ook vorig jaar niet en hij heeft het gered. Als de nood hoog was, gebruikte hij zijn uurtjes wel. Maar dat was zelden.

Lavendel

Lavendel

14-09-2020 om 17:58

Nul

En vorig jaar ook. Zoon zit in de 2 havo.
Nooit structurele tussenuren in het rooster gehad.
Hij heeft nu een superstrak rooster, elke dag van het 1e tot het 7e.

Bosbes

Bosbes

14-09-2020 om 20:14

hier ook de 5e:

Twee dagen van 1 t/m 8 (dus geen tussenuren)
Eén dag van 1 t/m 6
Eén dag uur 3+4 en 7+8 (dus bijna 2,5 uur vrij, hij vindt dat geen probleem want we wonen dichtbij of hij gaat de hort op)
En tot slot nog een dag met alleen één blokuur

Meestal zijn roosters moeilijk en hoe hoger de klassen, hoe moeilijker. Vorig jaar was het wel wat erg, of was het nog een jaar ervoor? Toen waren het ramproosters.
Ik heb er wel begrip voor meerdere tussenuren in de bovenbouw, hoewel 6 wel veel is.

Yaron

Yaron

14-09-2020 om 21:33

Veel

Oudste in 5 havo heeft op één dag meer tussenuren dan lesuren. Met elkaar zijn het volgens mij 8.

Bosbes

Bosbes

14-09-2020 om 22:43

8, yaron?

Niet op één dag dan denk ik?
Want dan heb je... uur 1, 3, 5, 7, 9, 11, 13 en 15....nee dat kan je dus niet bedoelen, haha!

Meer tussenuren dan lesuren, bijv: uur 1 (niet 2+3), 4 (niet 5+6) en 7. Dat is wel erg ja!

Yaron

Yaron

14-09-2020 om 23:02

Bosbes

Haha, nee dat zou dan een vrije dag zijn, het staat er inderdaad wat onduidelijk, het is 8 uur per week. Op één van de dagen 4 tussenuren en 3 lesuren en naar huis gaan kan niet ivm de afstand. Hij gaat in die uren wel aan de slag voor school, met huiswerk of pws, waardoor hij thuis bijna niets meer hoeft te doen.

Renate

Renate

15-09-2020 om 06:51

Dit jaar

zou het bij ons kunnen, want om de pauzes en de begintijden te spreiden heeft de school een rooster met 19 blokken van 25 minuten. Maar kind heeft 2 tussenuren, een van 2 blokken en een van 3 blokken. En 2 dagen begint het later met het 4e dan wel het 7e blok.

lies

lies

15-09-2020 om 07:27

ook

dochter in de 5e heeft 6 tussenuren. ze heeft hierdoor ma-di-wo tot laat les. op maandag van 8.30-17.30 en met een uur reistijd is dat pittig. De school heeft een grote ruimte omgebouwd tot studie-ruimte, waar ze tijdens de tussenuren huiswerk kan maken en gaan leren. Dat doet ze niet altijd maar ze maakt er zeker gebruik van.

Hier 5 Havo

Alleen twee tussenuren achter elkaar op maandag. Verder twee keer van 2 tm 7, een keer 1 tm 6, en een keer 1 tm 5. Droomrooster.

Flavia

Flavia

15-09-2020 om 13:32

3TL

op donderdag 1x een tussen uur en vrijdag tot half 5 gym.

Nou is dat voor mijn kind niet zo erg, die begint op maandag ochtend ook met 3 uur gym (LO2) maar ik vermoed dat het een nogal spijbel gevoelige afsluiting van de week is.

aleid

aleid

15-09-2020 om 15:00

Slim

om op school te werken. Raad ik zoon ook aan. Maar deze puber...geen idee hoe ik hem nou het beste stimuleer. Ik heb nu vooral het gevoel dat ik het moet loslaten. Hoe goed bedoeld ook, mijn stimuleren voelt voor hem echt heel anders geloof ik...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.