Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Nao

Nao

12-12-2017 om 11:01

Hoelang mag een mbo-student niveau 2 over zijn opleiding doen?

Hallo
Ik kan de info niet vinden. Zoon is dit jaar begonnen bij een bedrijf waar hij 4 dagen in de week mag werken en daarnaast 1 dag in de week naar school gaat(BBL 2 JR). Hij vindt het geweldig, na 10 jaar stress op basisschool en vmbo. Het gaat op het bedrijf ook prima. Maar op school blijft het moeilijk. Hij verdrinkt in de onverwachte proefwerken die gegeven worden en het lijkt niet beter te regelen zijn. Ik houd al in mijn achterhoofd dat hij langer over deze opleiding moet gaan doen. Maar, mag dat? En hoe lang mag hij er dan over doen? Het bedrijf krijgt natuurlijk subsidie voor hem en misschien hangt daar ook een max aan vast?

rode krullenbol

rode krullenbol

12-12-2017 om 13:32

Mijn idee

In de overeenkomst met het bedrijf zijn waarschijnlijk een begin- en een einddatum opgenomen. Dit hoeft niet een maximale duur te betekenen, lijkt mij. Dergelijke contracten kunnen immers worden verlengd.

Voor de vergoeding door de overheid van de opleidingskosten aan de werkgever geldt ook geen maximale duur, maar een maximaal subsidiebedrag van € 2.700 per gerealiseerde praktijk- of werkleerplaats. Zie:
https://www.rvo.nl/subsidies-regelingen/subsidieregeling-praktijkleren

De vraag of er dan toch een maximum verbonden is aan de duur van de opleiding, zou ik voorleggen aan de stagebegeleider van het MBO. Die is daar al het goed is van op de hoogte.

Veel succes ermee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.