Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Tempo

Tempo

28-11-2008 om 10:10

Hoe werktempo van dochter verhogen

Hallo Allemaal,

Gisteren 10 min. gesprek gehad op school. Dochter zit in groep 4 en doet het goed. Scoort gemiddeld tot goed. Juf zei wel dat haar werktempo erg laag ligt. Ze is snel afgeleid en nogal een dromerig typ. Er zitten ook 33 kinderen in de klas maar ik weet niet of dit de grootste reden is dat ze snel is afgeleid. Ze heeft een lage concentratie. Volgens de juf is ze ook nonchelant en maakt zich niet snel druk. Hebben jullie tips om het werktempo van mijn dochter te verhogen? Af en toe zet juf haar wel in een klein groepje en 1 op 1 gaat het veel beter. Dan moet ze ook wel zegt de juf.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

Klinkt als mijn dochter. Al in de kleuterklas begon juf over het werktempo van dochter en dat ging door tot en met groep zes. Nu in groep zeven gaat het wel goed. De juf stelt haar een beloninkje in het vooruitzicht als ze lekker doorwerkt, bijvoorbeeld even lezen of tekenen.

Pippin

Pippin

28-11-2008 om 14:26

Tipjes

Wat bij mijn slecht concentrerende en dromerige dochters helpt:
Een weektaak. Dit moet je doen. Als mijn meiden dat niet zien, wordt het werk een onoverzichtelijke eindeloze stroom van sommen 'waar toch nooit een einde aan komt, dus waarom zou ik mijn best nog doen, het lukt toch niet'
Leg uit WAAROM het kind bepaalde dingen moeten doen. In mijn kinderen hun ogen zijn veel vaardigheden die ze op school moeten leren compleet nutteloos. 'Ach, als ik later modeontwerpster ben, hoef ik lekker toch niet meer te lezen.' De meeste kinderen accepteren van nature de autoriteit van de leerkracht, als die het nodig vindt zal het wel ergens goed voor zijn. Er zijn echter eigenwijze exemplaren die dat niet zo maar klakkeloos accepteren.
Maak een reminder op de tafel van het kind. De gedachten dwalen af, kind kijkt dromerig de klas rond en ziet dan opeens weer dat leuke plaatje op haar tafel. 'O ja, ik was aan het rekenen!'
Pippin

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.