Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Julia64

Julia64

10-06-2015 om 21:24

hoe lang "mag" een docent doen over het nakijken van een toets?

De titel zegt het eigenlijk al; is het "normaal" als een docent leerlingen wekenlang laat wachten op cijfers voor gemaakte toetsen?
Zoon (14, 2 VMBO), heeft op 21 en 28 mei j.l. toetsen gehad voor resp. Engels en NaSk en zit nog steeds op zijn cijfers te wachten. Het zijn uitgerekend ook nog cijfers voor vakken waar ie niet zo goed voor stond bij zijn vorige rapport, en die best belangrijk kunnen zijn voor een overgangsrapport.
Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat hij daar zo lang op moet wachten, en wil er eigenlijk wel een mailtje aan de mentor aan wagen, maar ik steek eerst mijn licht eens op. Wat zijn jullie ervaringen?

Julia64

Julia64

10-06-2015 om 21:39

pff

..."maar ik steek eerst mijn licht *hier* eens op", bedoelde ik....

Moni

Moni

10-06-2015 om 21:54

Hier hielp zo'n mail heel goed

hoewel het toen om 4 weken ging.

Ik heb toen een mail gestuurd aan de mentor met de vraag of er een norm was t.a.v. het nakijken van toetsen.
En het belang van sneller nakijken aangegeven van kind.
Eigenlijk heb ik nooit antwoord gehad, maar twee dagen later was de uitslag binnen. En sindsdien gaan de volgende toetsen ook sneller qua nakijken.

Verzachtende reden in jouw geval is dat de examens nakijken voorgaan. Die waren in die periode.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

10-06-2015 om 21:57

Leerlingenstatuut

Geeft hier uitsluitsel over op de scholen van mijn kinderen.

Aagje

Moni

Moni

10-06-2015 om 22:34

Goede tip Aagje

Ik wist niet eens dat dit statuut bestaat. Maar met de zoekfunctie op de website van school kwam ik dit ding inderdaad tegen.
De termijn blijkt hier twee weken te zijn.
Goed te weten.

mijk

mijk

10-06-2015 om 22:38

bij ons 10 werkdagen

Wordt kinderen ook gemeld aan het begin van het jaar...

Op mijn school....

Is het een week.

Niet alle docenten halen dat altijd trouwens.....vooral verslagen de willen wel eens iets meer tijd vragen in drukke tijden. Maar het is een streven, en er wordt weinig geklaagd door leerlingen en ouders.

4 weken vind ik idioot.

2 weken als uiterste limiet moet goed te doen zijn.

Ingrid

neteret mut

neteret mut

10-06-2015 om 23:03

och

mijn dochter had geen cijfer op haar rapport voor 2 vakken (zelfde docent), hij had de enige toets voor die vakken nog niet nagekeken. Ben ik ook niet erg blij mee.

Emma

Emma

10-06-2015 om 23:26

Iedere school heeft hier regels over. Examens of niet, het is van de zotte dat jouw brugpiepertje een maand moet wachten op de uitslag van een toets. Ik heb het afgeleerd: mail de betreffende docent met cc naar een directielid. Dan gaat het heel snel.

Emma

Emma

10-06-2015 om 23:29

Nog iets

En nog iets: ouders worden via Magister geacht zich overal van op de hoogte te stellen. Dus voel je niet bezwaard.....

havo

havo

11-06-2015 om 10:13

leeerlingenstatuut

Het statuut zegt inderdaad ook 2 weken, maar 6 weken is voor sommige docenten ook heel normaal. En bij dochter in 4 havo is een verslag ( voor een schoolexamen) nog steeds "zoek". Of er wordt gewoon beweerd dat ze iets niet ontvangen hebben. Ik heb ze geadviseerd om bij inleveren een aantekening van de docent in de agenda te laten maken als "bewijs"....Leg dan aan je kinderen maar uit dat ze zorgvuldig moeten zijn en alles op tijd inleveren.

Julia64

Julia64

11-06-2015 om 20:01

Dank!

Dank voor jullie reacties! Bevestigden eigenlijk wat ik al wist

Ik heb dus vanochtend een mail gestuurd aan de mentor, en kreeg bijna per ommegaande de reactie dat hij het ook te lang vond duren, dat hij het probleem begreep en dat hij de betreffende docenten zou mailen. Dus tja. Nu maar hopen dat het snel resultaat heeft (want op mijn vraag of er een norm was t.a.v. het nakijken kreeg ik geen antwoord, en ik heb nog niet naar het leerlingenstatuut gezocht).

Ik verbaas me er trouwens over dat het blijkbaar soms nóg erger kan. De verhalen van neteret mut en havo.... schandalig gewoon.

Nouja. We wachten het even af... ik laat nog wel weten hoe het afloopt!

Nogmaals bedankt!

Julia

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.