Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Betsie

Betsie

12-06-2016 om 23:20

Hoe lang duurde uitslag entreetoets?

Hoe lang duurde het bij jullie kinderen voordat de uitslag van de entreetoets kwam? Ik ben erg benieuwd naar de uitslag van de entreetoets van mijn dochter, maar wil haar er niet mee lastig vallen. Officieel duurt het drie weken, maar klopt die termijn in de praktijk? Of gaat het ook wel eens sneller?

Geen idee

Wij wachten ook.

Poppie

Poppie

13-06-2016 om 15:39

En wat wil je daarmee dan?

Wat wil je doen met die informatie dat je het zo graag zo snel mogelijk wilt weten?

Betsie

Betsie

13-06-2016 om 15:45

Schooladvies

Gewoon nieuwsgierig. Haar schooladvies hangt er vanaf.

Mo

Mo

13-06-2016 om 19:18

mwah

Valt mee hoor, onze school zei dat het voor 10% meetelt. Wat voor ons prima is want de entreetoets viel een beetje tegen.

Maar het duurde inderdaad 3 weken.

Marianne

Marianne

14-06-2016 om 08:19

We wachten nog

Maar ze waren hier nogal laat met afnemen, dus we zien wel wanneer het komt.

Tijgeroog

Tijgeroog

14-06-2016 om 08:45

Ach..

Hier gaat het nog wel een tijdje duren, want ze zijn gisteren pas begonnen met maken.

Mijntje

Mijntje

14-06-2016 om 09:08

Drie weken duurt het zeker, maar waarom vraag je de leerkracht niet?
Hier zijn ze sinds vorige week al aan de E7, het voorlopig schooladvies hing ook af van de entree.

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 07:41

Hier net andersom.

Hier zijn ze net klaar met de E7 en beginnen morgen met de entreetoets.

@mo
Hier is de entreetoets wel heel belangrijk. Het schooladvies is hier grotendeels op gebasseerd tenzij het heel erg afwijkt.

Tijgeroog

Tijgeroog

16-06-2016 om 07:48

Voorlopig advies

Wij kregen het (een) voorlopige advies al in november (en een verwacht voorlopig advies al halverwege groep 6 van de ib-er). Dus ik verwacht (misschien naïef...) dat de entreetoets geen hele grote invloed gaat hebben. Daarnaast kon ik me goed vinden in het voorlopig advies en heb ik er wel vertrouwen in dat hij de entreetoets ook zo weet te maken. Dus ik maak me niet heel erg druk om de entreetoets.

Betsie

Betsie

16-06-2016 om 08:08

Binnen!

Eerder dan verwacht, 2,5 week.

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 14:13

En?

@ Betsie, is het wat je verwacht had?

@ Tijgeroog, als je al een voorlopig advies hebt gekregen half groep 6, denk ik niet dat de entree toetst nog grote invloed gaat hebben. Waarschijnlijk komt daar het zelfde uit.

Betsie

Betsie

16-06-2016 om 14:18

Hoger

Ze had enorm hoog gescoord. 97!

Betsie

Betsie

16-06-2016 om 14:19

Schooladvies

Dat schooladvies waar ik zo benieuwd naar was zit dus wel gebakken.

@nnemoon

@nnemoon

16-06-2016 om 14:28

Schooladvies

@ Betsie, wat goed dat ze zo'n score heeft. Knap hoor! Over dat schooladvies zal ik me geen zorgen meer maken.

Betsie

Betsie

16-06-2016 om 15:38

Dank!

Het zat er wel in, maar komt het er ook uit? De toetsen zijn hier ook zo belangrijk... Gelukkig is het een duidelijke uitslag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.