Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Ben

Ben

29-11-2013 om 16:30

Hoe is het in groep 7?

Wat voor cijfers halen jullie kinderen in groep 7? Persoonlijk vind ik het tempo vrij hoog liggen dit jaar en ik vroeg me af hoe jullie kinderen het doen? Ook het huiswerk dit jaar is echt veel.

Katniss

Katniss

29-11-2013 om 16:41

Alweer even geleden

Mijn dochter had wel huiswerk in groep 7 maar deed alleen het maakwerk 2x per week (er stond een sanctie op niet maken) en leerde voor topografie. Cijfers waren altijd hoog, tussen de 8 en de 10.
Maar ik denk dat je niet veel aan mijn antwoord hebt. Er zijn nu eenmaal grote verschillen op de basisschool. Sommige kinderen moeten er echt aan trekken, terwijl anderen nagenoeg niets hoeven te doen voor hoge cijfers.

Tink

Tink

29-11-2013 om 22:37

hier gaat het uitstekend

Zoon in groep 7 (combi 6/7) haalt punten waar je een zonnebril bij op moet zetten en het tempo beent hij ook prima bij, hij doet ook Levelwerk dus dat geeft al aan dat het allemaal zeker niet te snel gaat voor hem.
Qua huiswerk, hij heeft ongeveer om de week een toets, van topo, natuur of aardrijkskunde (vandaag toevallig eentje over klimaat, zeeklimaat en de gevolgen daarvan voor bv landbouw), en verder 1x per week rekenhuiswerk en dicteewoorden schrijven (Woordpakket heet dat geloof ik). En dan nog Nieuwsbegrip, dat moet op de computer en dat is ook niet elke week. Ik vind het wel meevallen met dat huiswerk.

Ben het overigens eens met Katniss, er zijn grote verschillen dus ik weet ook niet goed wat je aan deze antwoorden hebt. Elk kind is anders en het hangt er ook nog vanaf wie er voor de klas staat.

2 dochters in groep 7

het is een 7/8 combiklas, maar ik vind het wel meevallen. Beetje zoals Tink beschrijft. Ze hebben ongeveer eens in de 2 weken een toets, geschiedenis of aardrijkskunde, heel af en toe eens Engels, waarvoor ze thuis moeten leren. De taal- en rekentoetsen komen gewoon tussendoor op school en bereiden ze dus thuis niet voor.

nou gaan de meiden heel goed, kunnen best goed leren en zeker goed meekomen, dat zou ook kunnen schelen. Maar ik vind hier niet dat ze nu zoveel moeten werken ofzo.

Tink

Tink

04-12-2013 om 00:03

veranderd

Toevallig kwam zoon gisteren met een nieuwe huiswerkmap thuis. Ipv 1 blad rekenen moet hij nu wekelijks 1 blad redactiesommen, 1 blad cijferen en 1 blad hoofdrekenen maken. Alles bij elkaar denk ik een goed uur werk. Op dinsdag, woensdag en vrijdag moet het ingeleverd zijn.
Zoon mopperde natuurlijk dat het een aard had . Maar hij is aan de slag gegaan en het is af.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.