Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Hoe gaat het met de brugklassers?


gruffalo

gruffalo

03-10-2013 om 16:26 Topicstarter

ach

fleurie wat jammer dat het zo gaat! een nieuwe spannende start op school en dan dit... ik hoop dat de mentor wat kan helpen en dat ze toch een leuk contact kan krijgen. er hoeft maar 1 meisje te zijn waarmee ze een klik heeft he?

Jasam wat ontzettend leuk, je enthousiaste verhaal. wat lijkt het me heerlijk dat je kind zo op z'n plek is op de nieuwe school!

Molleke fijn dat het bij jullie ook goed gaat. De cito-toetsen doen ze hier niet. Wel is aan het begin van het jaar een uitgebreide toets gehouden om intelligentie en startniveau te bepalen. dat is meer ter informatie van de leerkrachten, die weten dan waar ze meer aandacht aan moeten besteden. het intelligentie/kennisniveau is meer bedoeld om de hoogvliegers er uit te halen, om die ook goed te kunnen begeleiden.

Jippox het klinkt of jouw zoon het goed voor elkaar heeft nu op school. Ik denk dat je gelijk hebt dat ze eerst moet laten zien wat ze kan, eerst eens een mooi stel cijfers bij elkaar halen. Maar ik zie haar motivatie al achter uit gaan en dan wordt dat lastig. Gelukkig zijn haar cijfers nog wel goed.
Bij de school van mijn dochter geven ze vanaf januari extra vakken als spaans, chinees, kunst etc die ze kan volgen terwijl andere lessen worden gegeven mits haar cijfers van voldoende niveau zijn. ik hoop dat dat enigszins gaat helpen.
daarnaast de hoeveelheid sommen en huiswerk tsja dat is nu het lastige dat ze zoveel leraren heeft. Het is niet meer even naar 1 leraar stappen en dan is het geregeld. Maar ook daar ben ik het met je eens dat we pas wat kunnen doen als haar rapport uitblinkt!

pooh bear

pooh bear

03-10-2013 om 17:24

mijn brugklasser

Ook mijn dochter maakt moeilijk contact. Ze heeft gelukkig een vriendin gevonden maar het lukt hun niet zo goed om contact te maken met de rest van de klas.
Ook dochter word door een paar kinderen wat geplaagd en soms uitgelachen.
Ook dochter vind dat ze er niet bij hoort omdat de andere kinderen het alleen over mode enz hebben.
Moeilijk hé Fleuri Het moeilijkst is nog dat je er zelf weinig aan kan doen. Het lieft wil ik gelijk naar school. Maar dat wil ik ook niet te snel doen nu ze op de middelbare zit.
Ze is hier wel al zelf naar de mentor gegaan wat ik heel knap van haar vind.
De school zelf vind ze wel leuk.
Wel zijn sommige vakken veel te moeilijk voor haar en andere vakken weer veel te makkelijk. Maar dat hadden we al verwacht zo ging het op de basisschool ook.
De eerste toetsen beginnen nu te komen dus we gaan het zien hoe dat gaat.

fleurie

fleurie

03-10-2013 om 18:46

kan vandaag wel even huilen

Toen ze uit school kwam met dat sippe gezichtje..

Ze zei: mam, ik heb een beetje een vriendje. Die praat tegen me in mn hoofd, dan voel ik me niet zo alleen.

Ik vind dat zo triest.

En inderdaad, je staat als ouder toch langs de zijlijn. Ze zal het zelf moeten doen. Ik twijfel wel of ze niet beter naar een andere brugklas binnen de school kan, maar wie weet loopt ze dan toch weer tegen hetzelfde aan. Het zit toch een beetje in haar, denk ik. En een beetje pech. En om weer opnieuw te beginnen, vraagt misschien ook teveel van haar.
En weet je, ik snap het gewoon niet. Ze is zo leuk! Ze ziet er leuk uit, draagt leuke kleding, ze is lief, geen kattekop, ze kan echt een fijne vriendin voor iemand zijn.

Pooh bear, dat is wel herkenning. Wel fijn voor je dochter dat ze in ieder geval 1 vriendin heeft. Mijn dochter heeft er maar 1tje nodig om gelukkiger te zijn. Het knaagt echt aan me...

Fleurie, wat ontzettend sneu

Misschien kan de mentor met het team overleggen of er wat projecten/ werkstukken gemaakt kunnen worden in team verband.
En dat ze dan bij verschillende lessen samen moeten werken met elkaar.
Dit gebeurd vrij veel op het VO.
Als de leerkrachten dan even overleggen dat het elke keer verschillende teams worden, dan krijgen beide partijen de kans elkaar te leren kennen.

pooh bear

pooh bear

03-10-2013 om 19:38

Fleurie

Ik ben inderdaad wel heel blij dat het met 1 meisje klikt.
Ik hoop voor je dochter dat de mentor hier kan helpen. En anders misschien toch een parallel klas proberen als ze dat hebben.
(Bij ons zou dat niet kunnen ze hebben voor elk niveau 1 brugklas)

Fleurie, echt iets voor de mentor

Ik ben zelf mentor en het is echt iets wat bij het takenpakket van een mentor hoort. Wacht niet te lang om hem/haar te raadplegen. Eeg nieuwe plattegrond kan al veel betekenen voor je dochter. Het is ook moeilijk hoor, sommige bruggers hebben echt lang nodig om hun draai te vinden. Sterkte!

fleurie

Ja wat zielig he fleurie juist omdat ze zich zo verheugd hebben. Ik vind het heel herkenbaar wat je schrijft. Mijn dochter zat ook met 11 op de middelbare school. Op de lagere school was het geen probleem dat ze zo jong was maar op de middelbare school viel ze echt een beetje uit de boot door haar jong zijn. Er zaten meiden in die bijna 14 waren (die waren een keer blijven zitten) nou da's echt wel een verschil. Ondanks het feit dat ze het altijd wel leuk heeft gehad heeft ze afgelopen jaar besloten het jaar over te doen (ze zit nu in 4 VWO en is 15) Anders zou ze dus op haar 15e in de 5e zitten. Voor haar rapport hoefde het niet want ze stond voor alles voldoende maar sociaal gezien voelt het nu zoveel beter voor haar. Ik vond het een hele dappere beslissing van haar en zie dat ze zoveel meer plezier heeft en niet zo op haar tenen hoeft te lopen om er bij te horen.

Niempje

Niempje

06-10-2013 om 13:19

Hier juist

Hier juist een versnelde (en dus ook jonge) dochter die nu in de brugklas sociaal helemaal opbloeit. Voor ze begon was ik zelf erg bang voor de situaties die jullie hierboven beschrijven, zeker toen ik de lijst van haar klas zag (een relatief oude brugklas met veel kinderen uit 2000). Zelf hoopte ze heel erg dat ze op het vo eindelijk eens echte vriendinnen zou krijgen, op de basisschool was ze meer een allemansvriendje. Nu hoort ze er echt helemaal bij, heeft een paar heel goede vriendinnen, maar is gewoon echt 1 van de meiden van de klas. Leeftijd is helemaal geen issue. Hoop dat het bij jullie ook snel die kant op gaat, maar zou het anders zeker aankaarten.

Probleem hier was de eerste weken wel de tijd. Langere dagen en daarnaast opeens ook nog een sociaal leven en een flinke dosis huiswerk. Dat was de eerste weken echt even zoeken, maar ook dat lijkt nu beter te gaan. Kortom hier eigenlijk niet dan goeds.

Evanlyn

Evanlyn

07-10-2013 om 12:45

dat lakse

daar zou ik in elk geval iets aan doen. Ik heb er een tijdje op een vriendelijke manier bovenop gezeten. Zo, kopje thee gehad, laten we nu eens samen je agenda bekijken...en zo door. Geen seconde los laten, want dan is ze weg. Zo niet lichamelijk, dan toch wel geestelijk. Het was doodvermoeiend. O ja, en ik had haar een grote beloning in het vooruitzicht gesteld, met kleine tussenbeloninkjes. Toen viel opeens het kwartje en ging het leren heerlijk. Ik help nog wel hier en daar, maar nu is het alleen maar leuk.

Het sociale verhaal vind ik zorgelijker. Zit er geen enkel meisje bij dat ook van - ik noem maar wat - Minecraft of paarden houdt? Dan is misschien een andere school (of een andere klas) toch beter. Als het goed is kan de mentor pesten wel stoppen, maar vriendschappen forceren lijkt me moeilijker.

Overigens kan de lakse leerhouding misschien ook iets te maken hebben met de stress over de sociale situatie. En dan is "erbovenop zitten" ook niet verkeerd, want dan komt er soms ook meer informatie over deze zaken bij je binnen.

Tango

Tango

07-10-2013 om 22:36

Dochter hier

Vindt het ook allemaal wat minder leuk nu. Vorige week op kamp geweest wat wel heel leuk was maar school valt daarna dan toch wel weer tegen. Inderdaad steeds maar weer dat huiswerk en die overhoringen, al moet ik zeggen dat dat laatste tot nu toe nogal meevalt. Nog niet heel veel gehad.
Heel moe is ze niet, wel na het kamp natuurlijk. Maar wel bijna chronisch verkouden. Iedereen op school schijnt dit te zijn. Schiet ook niet op.
Vriendinnen heeft ze voldoende maar wel al weer wat geruzie met vriendinnen onderling. Ze trekt op met een groepje meiden die 1 meisje, dat ze ook aardig vindt, buitensluit. Ook roddelen ze over dat meisje. Ik heb haar gezegd naar de mentor te gaan als het te erg wordt en dit gaat ze ook doen vertelde ze.
Dochter heeft het naast school ook nog heel druk met haar hobby zang en theater. Diverse uitvoeringen waar naar toe gewerkt moet worden. Verder nog een vriendje waarmee ze liefst op de meest ongelegen momenten mee wil afspreken. Tja, dat mag dan alleen als het huiswerk af is natuurlijk.
Ze worden snel groot hoor maar gelukkig komt ze nog af en toe bij haar moeder om advies vragen als ze ergens mee zit.

Tango

Tango

07-10-2013 om 22:43

Fleurie

Ik zou niet wachten tot het mentorgesprek maar eerder aan de bel trekken want dit is wel erg sneu voor je dochter. Zeker nu ze aangeeft een vriendje in haar hoofd te hebben.
Vriendschappen forceren gaat inderdaad niet. Misschien kan ze eens een dagje in een andere klas meedraaien om te kijken of het daar wel klikt met iemand, als dat tenminste tot de mogelijkheden behoort.
Sterkte hoor, het lijkt me heel moeilijk.

Tink

Tink

07-10-2013 om 23:55

chaoot

Hier een enorme chaoot. Kwam er in het begin regelmatig om half 9 's avonds achter dat er toch nog meer huiswerk was dan hij dacht. Had hij weer iets niet, half of verkeerd opgeschreven in zijn agenda. Dus nu checken we na school eerst even of de agenda wel klopt met Magister, en dat is langzamerhand toch wel vaker het geval. Gelukkig.

Nu alleen nog een manier vinden om zijn bezittingen aan hem vast te plakken. Hier zijn al schoenen (op dag 1...), zijn agenda, schoolpas en de rekenmachine kwijt geweest, die zijn gelukkig allemaal terug. Maar de laatste briljante stunt is dat zijn mobiel foetsie is.
Heel fijn ja... Man en ik waren not very amused. Hij heeft werkelijk geen idee waar/wanneer hij het ding voor het laatst gezien heeft. En bellen heeft geen zin want de telefoon staat uit.
Gelukkig zit zijn hoofd goed vast, anders liet hij dat vast óók nog ergens slingeren.
Dat chaotische was de mentor ook al opgevallen trouwens, liet hij blijken in een gesprek met zoon.

Verder gaat het met de punten wisselend. De exacte vakken gaan prima, zevens en achten. Talen iets minder, hij moet erg wennen aan het woordjes stampen en heeft voor Frans dus al een paar vette onvoldoendes gescoord. Deels ook slordigheid, elke spelfout telt mee en Frans is nou eenmaal lastig met al die accentjes en laatste letters die je niet uitspreekt maar die wel geschreven moeten worden.
En inderdaad, met 1x overkijken red je het niet meer. Dat bleek toen hij voor Engels idioom ook een onvoldoende scoorde. Daar was ik wel wat narrig van, Engels is doorgaans totaal geen probleem voor hem, dit lijkt op metdepetgooierij. Maar goed, zoon baalde er zelf ook van dus dat overkomt hem hopelijk niet nog eens.

In de klas heeft ie het gelukkig wel naar zijn zin, dat is dan wel weer fijn.
Donderdag de 1e excursie, naar Xanten (D). Ik hoop dat ik hem zijn ID-kaart mee durf te geven

fleurie

fleurie

08-10-2013 om 09:25

gemaild

Heb vrijdag de mentor gemaild, en kreeg ook dezelfde dag mail terug. Mentor was het ook al opgevallen. Vandaag gesprekje met mentor, wel fijn op dit moment.
Verder heb ik er ook zelf nog eens rustig over nagedacht. Andere klas is denk ik geen oplossing. Er zitten in deze klas best meisjes die ze aardig vindt. Ze moet alleen leren hoe ze kan proberen aansluiting te vinden. Door onzekerheid en soms wat sociale onhandigheid vindt ze dat lastiger. Zomaar zich in zon groepje mengen vindt ze erg lastig.
Maar ik denk ook dat ze gewoon veel tijd nodig heeft, dat is altijd al zo geweest, ook toen ze vroeger versneld is. Kom je ook in een klas waar je weer je plekje moet vinden. Dit heeft ook veel tijd gekost.
Daarnaast is dochter niet echt een groeps-meisje, maar makkelijker in het 1 op 1 contact.
Dat gepest/geplaag door wat jongens moet natuurlijk ophouden. Daar was mentor ook duidelijk in. Zou het doorspelen naar andere leerkrachten dat ze er op letten.
En, hoe hard het ook is, ze zal het toch zelf moeten doen. Voor zichzelf opkomen, van zich afbijten, niet over zich heen laten lopen, en vrienden maken.
Ik vind, na 4? weken school, dat het veel te snel is om te switchen van klas/school. Weer wennen aan een ander rooster, andere leerkrachten, ik denk dat dat veel te veel van het goede is. Een vlucht. Ik denk dat ze een paar maanden moet 'bijkomen' hier. Tenminste, dat hoop ik maar. Blijft het zoals het nu is, dan moet er wel meer actie komen. Ben heel benieuwd hoe het deze week gaat..

Vind het wel zorgelijk dat ze pas rond 12 uur of half 1 in slaap valt. Ze was altijd al een late slaper, maar nu is t nog wat erger. Melatoninepilletje helpen nu niet meer echt. Zelfs 3 miligram niet.

Qua werk en cijfers...ik controleer nu meer via internet wat voor huiswerk ze heeft, en zo kan ik vragen wat ze gedaan heeft of wanneer ze van plan is iets te doen. Ik heb er wel vertrouwen in dat dat uiteindelijk goed gaat komen, ook daarin heeft ze misschien wat extra tijd nodig om haar ritme te vinden.

Evanlyn

Evanlyn

08-10-2013 om 09:35

Fleurie

Ik kan me je overwegingen goed voorstellen. Wij roepen natuurlijk ook maar wat zonder de situatie echt te kennen. Overigens ging mijn dochter beter slapen nadat het huiswerk beter onder controle was.

Thursday Next

Thursday Next

08-10-2013 om 09:50

hier...

Fleurie, fijn dat de mentor meedenkt en hopelijk viinden jullie een oplossing!

Tink, misschien dat ID vastspijkeren op zijn voorhoofd? Of iets minder drastisch: vastplakken met ducttape!

Hier gaat het prima met de brugklasser. Tas is heel zwaar, die gaat achterop onder de snelbinder. Het huiswerk wordt redelijk goed gemaakt, we letten er wel op en helpen met plannen en leren. Gister wel weer een huilbui omdat ze helemaal niets snapte van het natuurkundeproefwerk dat ze morgen heeft, want ze moeten omrekenen en dat kan ze niet (als we er even voor gaan zitten blijkt dat ze het prima kan...). De eerste cijfers zijn binnen. Nog geen onvoldoendes maar wel lager dan ze verwacht had, ja hier wordt streng gerekend natuurlijk en slordig of een schrijffout is gewoon fout. Het is wel even wennen dat ze echt wat moet doen om goede cijfers te halen. Deze week weer 3 proefwerken, dus we zullen zien.

pooh bear

pooh bear

08-10-2013 om 12:25

De hele klas straf

Ik had net een hele boze brugklasser op de Wats Up. Er werd voor de zoveelste X weer veel te veel gepraat in de klas en nu moet de hele klas morgen een uur eerder beginnen.
Dochter is diep beledigd want ze heeft helemaal niets gezegd. Ik geloof haar hier in. Omdat dochter veel te bang is om iets te doen wat niet mag of om mensen boos te maken.
Helaas zit ze in een erg drukke klas ook al zijn het maar 15 kinderen. Ik hoor haar regelmatig klagen dat ze het niet leuk vind dat de leerkrachten zo vaak boos moeten worden (hier kan ze niet zo goed tegen )
Maar helaas ik heb haar uitgelegd dat er niets anders op zit leerjaar kan niet een hele klas straffen min een paar.

Overigens hoop ik stiekum dat het helpt. Dochter heeft ADD en ze heeft er best last van als het zo rumoerig is.

Tango

Tango

08-10-2013 om 23:04

Tas

Hierboven vertelt Thursday Next dat de tas onder de snelbinder gaat. Hier kreeg dochter dat dus niet voor elkaar. Nieuwe snelbinders, want nieuwe fiets, waren veel te strak voor die dikke tas. Wij hebben dus maar een kratje voorop de fiets laten zetten. Wat heeft ze daar een plezier van!

hiep hiep (...)

Mijn zoon heeft de afgelopen jaar het een en ander voor de kiezen gehad, ik weet niet hoeveel daar nog van bekend is hier. Schoolwissel in groep 6, zeven leerkrachten in groep 7, veel gedoe met hiaten in groep 8.

En nu op het VO bloeit hij helemaal op. Alle problemen verdwijnen als sneeuw voor de zon. Sociaal heeft hij het enorm naar zijn zin, de sfeer met de leraren is ook voortreffelijk en hij geniet er zichtbaar van om op zijn intrinsieke motivatie aangesproken te worden (montessori).

We weten niet wat we meemaken, eigenlijk.

Ik vertel het een beetje beschroomd tegen de andere verhalen, maar goed, zo gaat het dus hier. Niets uitrusten in de herfstvakantie, nergens voor nodig, heeft hij al laten weten.

Thursday Next

Thursday Next

09-10-2013 om 10:56

rodebeuk,

wat heerlijk om te horen!

gruffalo

gruffalo

09-10-2013 om 20:52 Topicstarter

Rode beuk wat fijn! wat een opluchting na al die jaren ploeteren. Fijn voor je zoon!

Tango, Thursday, hier heeft dochter een krat voor op haar fiets maar eigenlijk vind ik (en dochter) dat helemaal niet fijn als ze moet fietsen. het is nogal een gewicht wat op je voorwiel rust, en waarmee je moet sturen. Ik heb -waar weet ik niet meer, was het hier? - gelezen over MonkeyMee en die heb ik net gekocht en op de fiets gezet. Het verbreed de bagagedrager en er zit een riem aan waar je heel makkelijk je grote dikke rugzak mee vast kunt zetten. Veel veiliger, dochter blij, sporttas e.d. gaan voor in het kratje.

Pooh bear ook een vervelend verhaal. 15 kinderen is niet veel, maar als daar veel vervelende figuren bij zitten dan kan het lastig zijn. Heeft het geholpen denk je, die klassenstraf?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

09-10-2013 om 20:55

Beuk!

Rode beuk, wat een goede berichten!!

Vera*

Vera*

09-10-2013 om 21:05

hier ook krat

Vorig jaar had dochter in de brugklas een klein kratje achterop (met krattenrekje). Dat werkte goed, er was geen snelbinder nodig.
Nu heeft mijn dochter een nieuwe fiets met een grote krat voorop. Haar voordrager zit niet vast aan het stuur (i.v.m. zwaar sturen) maar aan het frame waardoor het stuur alle bewegingsvrijheid heeft. Deze rekjes zijn los te koop.
http://www.hetzwartefietsenplan.nl/dragers/2992-kerri-reck-voordrager-aan-frame-mat-zwart-8718481556146.html
Dochter heeft erop een grote krat en mikt daar alles in. Een afdekhoes werkt goed als het regent. Dat kan bij haar want haar fiets staat toch in de docentenstalling zodat alle losse onderdelen kunnen blijven liggen.

Evanlyn

Evanlyn

10-10-2013 om 14:06

Goed, Vera!

Daar zoek ik nu al tijden naar. Dochter heeft een Cortina transposrtfiets en ik hou mijn hart vast als ik haar zie opstappen met al die loodzware spullen, die in feite aan het stuur hangen. Maar waar rust hij op? Hangt hij echt alleen aan die twee stangen? En kun je dat zelf monteren?

Vera*

Vera*

10-10-2013 om 15:05

Evanlyn

http://www.steco.nl/nl/consumer/onze_producten_/44
Het gaat om de voordrager met balhoofdbevestiging.
Bij 'meer informatie' vind je ook de montagehandleiding.
Je hebt ze ook van het merk Willex. Welk merk dochter heeft weet ik niet.
Als je op de drager een krat monteert moet je wel even opletten of de krat niet te hoog is, je stuur moet er wel overheen kunnen draaien.

Tango

Tango

10-10-2013 om 22:05

Dipje lijkt weer over

Inmiddels is de dip van dochter alweer over. De afgelopen dagen komt ze weer vrolijk thuis uit school. Ze ligt absoluut goed in de groep, heeft ook na schooltijd veel contact met haar klasgenoten via de chat en had vandaag behoorlijk zitten keten tijdens de biologie-les. Moet ook een keer kunnen natuurlijk.
Ik ben er erg blij mee. In groep 8 had ze nauwelijks vriendinnen, alleen wat jongere uit groep 6 en 7 (combiklas). De 2 meisjes uit groep 8 waar ze mee omging daarvoor hadden alleen nog maar oog voor elkaar. Nu heeft ze gewoon een erg fijne en leuke klas.

Pooh Bear, wat naar dat jouw dochter in zo'n drukke klas zit en daar zo'n last van heeft. Maar hopen dat zo'n straf indruk maakt maar ik vraag het me af. Fijn dat ze in ieder geval 1 goede vriendin heeft getroffen.

Het fietsen met de krat die wel aan het stuur zit gaat hier goed. Nu is de tas van dochter niet extreem zwaar omdat ze in een Ipad-klas zit en niet heel veel boeken mee hoeft te nemen. Ik kan me voorstellen dat het dan wel een probleem is.

pooh bear

pooh bear

11-10-2013 om 09:24

druk

Dochter heeft het wel naar haar zin op school leuke vakken leuke reerkrachten en 1 leuke vriendin. Ook heeft ze tot nu toe alleen maar voldoendes gehaald.
Alleen is het volgens dochter soms echt wel een herrie in de klas. Er zijn een paar meiden die volgens haar altijd lopen te zingen bij bepaalde vakken. En dat schijnt ook nog te mogen zelfs tijdens toetsen.
Is dit normaal op de middelbare school. Dochter heeft hier best last van.
Op de basisschool was het altijd vrij rustig in de klas. Zit ze nu op een school waar te weinig orde is of zou ze er gewoon nog aan moeten wennen dat er veel meer herrie is op de middelbare school?

patrica1966

patrica1966

11-10-2013 om 09:40

zingen tijdens toetsen?

Volgens mij is zingen in de les en tijdens toetsen niet normaal. In ieder geval niet op de school waar mijn kinderen op zitten.
Tijdens huiswerk maken in de les mogen ze soms wel muziek luisteren( met oortjes in) Maar een andere leerling mag hier geen last van hebben.

Julia64

Julia64

11-10-2013 om 12:36

mijn brugklasser

Hier valt het toch nog toe behoorlijk tegen. Zoon zit in een heterogene (Dalton)brugklas (VMBO-t,HAVO,VWO) met een MAVO/HAVO advies, maar als het zo doorgaat denk ik eerlijk gezegd dat zelfs VMBO-t nog te hoog gegrepen voor hem is. Tot nog toe heeft hij voor toetsten etc. overwegend C's gehaald, met een enkele uitschieter (A voor bio en techniek), maar ook een F!! voor wiskunde, pfff...
(C is het minimu niveau wat je moet halen voor VMBO-t).
Ik heb echt de indruk dat alles te moeilijk voor hem is, het kwartje valt gewoon niet. Hij vindt het wel erg leuk op school qua sfeer, gaat er met plezier heen, en met vriendjes zit het ook allemaal wel goed. Maarja, die cijfers... ik zit erg te twijfelen om nu alvast de mentor te benaderen (wil niet meteen in een paniekmodus schieten) of dat ik het geplande mentorgesprek van begin november zal afwachten. Maak me best zorgen in elk geval al probeer ik dat hem niet teveel te laten merken.....

Tango

Tango

11-10-2013 om 14:14

Pooh Bear

Ik zou dan toch eens een gesprekje met de mentor aanvragen en bespreekbaar maken dat jouw dochter wel erg vaak afgeleid wordt door onrust in de klas. Of het nou zingen is of praten maakt niet uit, jouw dochter kan er niet goed van werken en dat is vervelend.

pooh bear

pooh bear

11-10-2013 om 14:17

reactie

Wat vervelend. Maar misschien moet hij gewoon nog wennen aan de middelbare school en gaat het na de herfstvakantie wel beter.

Patricia ik denk ook niet dat het echt normaal is maar vraag me af hoe het op andere middelbare scholen gaat.
En verder weet ik ook niet echt wat ik er aan kan doen. Ik kan een melding bij de mentor maken maar ik betwijfel of dat een goed idee is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.