Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anoniem

Anoniem

02-09-2013 om 19:13

Hiep hoera!

Volgens mij is het zittenblijvendraadje al gearchiveerd, dus dan maar even zo: mijn dochter mag dit jaar toch naar havo 3! Met als voorwaarde bijles voor frans en duits en de verwachting van het team dat ze dit jaar alsnog blijft zitten, maar toch. We zijn erg blij en opgelucht!

skik

Karmijn

Karmijn

02-09-2013 om 19:15

Jippie

Fijn voor haar. Nu hard aan de bak en dan al die leraren een poepie laten ruiken.

pooh bear

pooh bear

02-09-2013 om 20:52

Gefeliciteerd

Fijn hoor! En veel succes het gaat haar vast lukken.

pooh bear

pooh bear

02-09-2013 om 20:52

Gefeliciteerd

Fijn hoor! En veel succes het gaat haar vast lukken.

Asa Torell

Asa Torell

02-09-2013 om 21:07

O wat een goed nieuws!

Geweldig Skik! Wat leuk dat je het nog even laat weten. Veel succes voor je dochter!

Leuk!

Wat leuk! Veel succes in het nieuwe schooljaar.

Leuk!

Wat leuk! Veel succes in het nieuwe schooljaar.

mirreke

mirreke

03-09-2013 om 15:47

Super!

Fijn voor je dochter!
Hier niet, nu een volkomen gedemotiveerde zoon naar 3 VMBO-t.

Marjolein

Marjolein

04-09-2013 om 00:59

Geweldig!

Hee Skik, wat goed!
Dat heb je/heeft zij toch maar bereikt! Gefeliciteerd.
De docenten spreken de verwachting uit dat ze dit jaar alsnog blijft zitten...., behoorlijk jammer!
Mijn puber laat zich altijd dubbel motiveren door dat soort opmerkingen, ik hoop dat dat ook zo werkt bij jouw dochter?

Fiorucci

Fiorucci

04-09-2013 om 07:16

Skik

Ah geweldig! En die opmerking triggert me zeg...over die verwachting dat ze blijft zitten...ik zou een pact sluiten met mijn dochter, en er voor gaan!

Vera*

Vera*

04-09-2013 om 10:13

Hiep hoi

Het is natuurlijk afhankelijk van de reden van tóch niet net blijven zitten maar hebben jullie al een strategie bedacht om dit jaar goed door te komen?

Dankjewel allemaal

De mentor belde gisteren nog met een soort van excuses. Het grappige was dat hij zei dat hij vond dat mijn dochter zo'n goede werkhouding had. Hij denkt dus dat ze bijna was blijven zitten omdat ze het gewoon nog niet snapt of kan. Vandaar de twijfels over het halen van de derde klas dit jaar. Volgens ons was het probleem juist de werkhouding, maar snapt en kan ze het in principe wel, ze heeft gewoon geen klap uitgevoerd vorig jaar. Onze strategie wordt dus: elke dag zelf op Magister kijken en dochter niet meer op haar woord geloven en elke dag na het eten aan de keukentafel huiswerk maken en controleren of ze echt alles gemaakt heeft. En elke dag even de woordjes Frans en Duits oefenen van het hoofdstuk waar ze mee bezig is, zodat ze niet vlak voor een toets alles in eens moet doen. Zo moet het lukken!

skik

Karmijn

Karmijn

06-09-2013 om 12:58

uitstraling

Aha, je dochter straalt op school waarschijnlijk uit dat ze heel erug haar best heeft gedaan thuis. En jullie denken daar heel anders over...

Het is wel goed om te weten waar die opmerking dat ze het waarschijnlijk niet kan, vandaan komt.

Een meisje dat ik ken, had in vwo 5 een inzinking. Haalde ineens allemaal onvoldoendes, kon niet meer leren, depressief. Bleek Ass hebben. (inmiddels is ze weer op de rit, gelukkig)

Op school zeiden ze toen tegen haar moeder: 'Ach ja mevrouw, soms zit het er soms niet in, dan willen ouders heel graag dat kinderen vwo doen, maar dan lopen ze uiteindelijk toch vast, omdat ze het niveau toch niet aankunnen.' Het meisje had NB een cito-score van 550, in de eerste vier jaar nooit een onvoldoende op haar rapport en gemiddeld een acht, op haar janboerenfluitjes! Dan vraag je je echt af, of ze zich wel enigszins in de kinderen verdiept hebben op zo'n school. Nou ja, gelukkig mocht ze vwo 5 over doen toen. Maar toch, ongelooflijk om zo'n oordeel te vellen over kinderen, zonder je te verdiepen in de situatie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.