Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Het hooghe Landt Amersfoort - iemand met ervaring?

Ik zoek een goede VWO school in Amersfoort die aandacht voor de leerling, goede begeleiding en ook enthousiaste docenten heeft. Wij denken aan 't Hooghe Landt in Amersfoort? Heeft iemand ervaring met deze school? Met technasium instroming?

Amersfoort

Amersfoort

20-11-2016 om 21:43

Geen eigen ervaring maar

Wat ik weet is dat Het Hooghe landt op dit moment erg populair is. De kinderen van mijn buren zitten erop. Veel vrienden van mijn zoons zitten het Hooghe Landt. Van wat ik hoor is het een prima school.

Van de Dyslectische vriend van mijn zoon hoor ik niet dat hij nou een geweldige begeleiding krijgt. Zijn begeleiding is niet anders dan de Dyslectie begeleiding op het Farel (waarop mijn oudste zoon zit). En dat is extra tijd bij toetsen en spellingsfouten niet mee laten tellen.

De school waarover ik op dit moment de beste verhalen hoor qua begeleiding van kinderen waar iets mee is, is het Corderius.

Volgend jaar gaat het Hooghe Landt waarschijnlijk wel loten als er meer dan 200 kinderen kiezen voor het Hooghe Landt. Mijn dochter wou eerst ook gaan kijken op het Hooghe Landt maar het verhaal over loten en het feit dat alle kinderen in de brugklas voortaan het technasium gaan volgen, zorgt er bij haar voor dat ze het Hooghe Landt overslaat (maar wel gaat kijken op Het Farel, Het Corderius en Het Nieuwe Eemland).

Amersfoortse

Amersfoortse

20-11-2016 om 22:24

ook geen eigen ervaring

Ook geen eigen ervaring, maar ik hoor via via wel eens wat (vrienden van mijn kinderen). Positieve geluiden. In Amersfoort kun je eigenlijk niet verkeerd kiezen als je een havo/vwo-school zoekt: ze staan in ieder geval allemaal prima aangeschreven. Neemt niet weg dat je ook heus wel eens wat gemopper zal horen. Maar dat geldt voor iedere school

Maar ga vooral naar de open dagen! En laat je kind meebeslissen. Op de Amersfoortse Berg kun je VWO-Beta volgen, is misschien ook het overwegen waard?

Hooglandse

Hooglandse

21-11-2016 om 10:10

net als boven

geen eigen ervaring maar wel 2ehands. Positieve verhalen over het algemeen. Het technische deel valt sommigen tegen (in de zin van: het mag wel wat meer).
Wij zijn wel naar de open dag geweest een paar jaar geleden en deze school sprak ons minder aan, maar dochter is sowieso geen techneut.
En net wat Amersfoortse zegt: er zijn geen slechte VWO scholen in Amersfoort, en omdat er zoveel keuze is kan je kiezen wat bij je past.

Triva

Triva

21-11-2016 om 10:18

dan toch maar weer eens

voor technasium hoef je absoluut géén techneut te zijn. Goed kunnen samenwerken, een verslag kunnen schrijven en kunnen presenteren is veel belangrijker. Juist de echte techneuten knappen af op technasium vanwege al dat samenwerken en presenteren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.