Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Frankie

Frankie

26-11-2013 om 14:01

helpt het om te oefenen met toetstrainer?

Onze dochter heeft haar laatste cito heel wisselend gemaakt. Ze hebben in de klas extra aandacht besteed aan begrijpend lezen en dit is te merken van een C naar een A. Nu vraag ik mij af of het misschien toch zin heeft om nog te oefenen met de cito stof. Ik kwam op toetstrainer uit. Ik wou die van rekenen aanschaffen. Dochter is een half jaar heel vaak ziek geweest in groep 6 en heeft dus toch sommige dingen nog niet goed geleerd. Heeft iemand ervaring met toetstrainer?

Frankie

Frankie

26-11-2013 om 14:03

oja.....

Dochter zit nu in groep 8 en er is twijfel wat ze aankan omdat ze zo wisselend presteert.

Knurf

Knurf

26-11-2013 om 15:20

hangt er vanaf

de toetstrainer is vooral handig om te snappen hoe de vragen bedoeld zijn. Dan is de kans op onnodige fouten (omdat het kind niet snapt wat er bedoeld wordt) kleiner.
Om achterstanden in te halen, vind ik 'm minder handig. Als je dochter bijvoorbeeld breuken heeft gemist, kan ze misschien beter gericht dat onderwerp oefenen (oefenbladen aan de juf vragen?).

Overigens worden bijna alle toetstrainers op marktplaats aangeboden, scheelt een hoop geld.

Dalarna

Dalarna

26-11-2013 om 16:16

hmm

Ik heb die dus vanaf begin december gebruikt drie jaar geleden voor mijn oudste voor taal. Alles samen gedaan en mij enorm verbaasd over hoe hij zoveel verkeerd kon lezen.

Ik zou het proberen maar wel alles samen doen zodat je kan ingrijpen. Een kwartiertje per dag kan echt wonderen doen.

Karmijn

Karmijn

26-11-2013 om 17:32

vraagstelling

Onze zoon had veel baat bij het oefenen met de vraagstelling van spelling. Hij is zwak in spelling en vond het heel moeilijk, om te snappen dat je bij de ene vraag het foute woord moest zoeken en bij de ander het goede woord. Die schakeling was lastig.

Het oefenen met de toetstrainer ging niet van harte, maar hij heeft wel zijn spelling goed gemaakt bij de toets. Dus ik vond het zinvol.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.