Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Helpt het oefenen met cito's echt?

Hallo,

Helpt het echt om met oude cito's te oefenen. Ik zie namelijk veel oude cito's (LVS) te koop op marktplaats. Maar twijfel heel erg of dat het niet weggegooid geld is.

Wie van jullie heeft er ervaring mee?

Oefenen helpt.

skik

Emma

Emma

19-05-2015 om 14:18

Het helpt, maar dan wel als je de goede antwoorden hebt en je kind alle gemaakte fouten kan terugzien en snapt.

Yeti

Yeti

19-05-2015 om 18:30

Uit de entreetoets bleek dat meetkunde voor mijn kind een probleem was. School had daar geen aandacht aan besteed en ging dat ook niet doen. Door juist die opgaven te oefenen, scoorde ze voor meetkunde in de eindtoets nog steeds iets lager dan voor de andere onderdelen, maar niet meer de helft.

Pieter

Pieter

19-05-2015 om 19:49

maar alleen als je samen met je kind gaat zitten en samen de opgave leest, kind het antwoord laat geven en dan samen praat over de mogelijkheden. Kind zelf aan de cito's zetten helpt niet.

Moni

Moni

19-05-2015 om 21:11

Om welke groep gaat het

Als kind volgend jaar naar groep 7 of 8 gaat, zou ik de gratis eindcito's gebruiken. Dat zijn er heel veel en dat betekent veel oefenmateriaal.

Voor lagere groepen kun je software gebruiken die gemaakt is door Cito. Dat is dezelfde soort vraagstelling.
Aan één rekentoets van een bepaalde groep heb je niets.

En ja, oefenen onder begeleiding helpt.

Lynn

Lynn

20-05-2015 om 08:07

Bij mijn zoon heeft het zeer geholpen.

Scoorde in groep 6 een III en in groep 7 een V voorbegrijpend lezen.

In de kerstvakantie iets van 6 oude eindcito's begrijpend lezen geoefend en op de M8 een I gescoord!

Zit nu probleemloos op het gymnasium, dus een I paste wel bij hem. Hij moest leren hoe je citotoetsen moest maken, dus vooral achter alle valkuilen komen , op de citomanier te denken en leren heel precies te zijn

Gratis eindcito's van oude jaren zijn via dit forum voorhanden.

Succes.

Elizabeth

Elizabeth

20-05-2015 om 12:54

Maar het ligt ook voor een groot gedeelte aan waar het probleem ligt. Mijn oudste scoorde tl op de cito's van E7. Ze maakte vooral slordigheidsfouten door slecht te lezen, geen structuur aan te brengen.
Ik ben afgelopen winter rekenen en begrijpend lezen met haar gaan oefenen. Ze is van een tl niveau omhoog gegaan naar dik vwo niveau.

notje

notje

21-05-2015 om 09:04

Hier zijn we gaan oefenen omdat dochter last heeft van faalangst.Nu is ze met de entreetoets bezig en is er heel ontspannen aan begonnen.Juist door het oefenen heeft ze meer zelfvertrouwen gekregen.Ze ziet nu dat ze tijd genoeg heeft,wat ze kan doen met een moeilijke vraag en daardoor niet meer vastloopt.
Wij hebben overigens een oude entreetoets van school gekregen.

ik

ik

30-05-2015 om 20:26

welke cito

Wat kan ik het beste met mijn zoon uit groep 4 oefenen?
Heeft iemand toevallig oude cito's?

tips websites rekenen

Voor rekenen: www.redactiesommen.nl
www.desommenfabriek.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.