Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
fleur

fleur

06-09-2016 om 21:37

help leerkracht heeft mijn kind geslagen

mijn man ging vandaag mijn kind van bijna 5 jaar oud ophalen van school. een leerling heeft mijn kind geslagen dat zag mijn man maar de jufvrouw zag dat niet. Mijn kind reageerde op die jongen en slaat terug op dat moment heeft de jufrouw mijn kind een keer geslagen met haar hand. mijn man had dit allemaal op een afstand kunnen zien. de jufrouw schrok toen ze mijn zag. ze zei tegen mijn man ``sorry dat mijn hand schiet zo zin ongeveer ect``. mijn man was op dit moment echt geschrokken. Hij heeft alleen gezegd dat het andere kindje eerst hem geslagen heeft en dat mijn zoon hem terug ging slaan. De jufrvrouw ging het andere kind straf geven. Mijn man was zo gefrustreerd dat hij op dit moment echt niks heeft gezegd. mijn oudste zoon zat bij deze jufrouw toen hij in groep 2 zat. hij heeft toen bij mij geklaagd dat de jufvrouw hem hard vastpakt en een keertje zei hij iets van wurgen maar dat kan ik me niet echt duidelijk herineren hoe hij dat toen gezegd heeft. Ik heb daar geen werk van gemaakt omdat ik dacht dat het niet zo is. maar nu heb ik zo veel spijt dat ik die signalen toen niet serieus heb genomen.
HELP A.U.B wat moet ik doen nu.
Ik ben van plan om morgen gelijk bij de directrice aanklop????? hebben jullie tips

Je zegt het al.

Naar de directrice. Agressieve kinderen en een agressieve leerkracht, zooitje op die school.
Het beste kan je man gaan, jij was er niet bij tenslotte.

fleur

fleur

06-09-2016 om 22:21

bedankt voor de tip

Bedankt voor de tip. Ik ga mijn man meenemen. Ja inderdaad agressieve kinderen en agressieve jufvrouw en gelukkig heeft mijn man niet agressief gereageerd op de jufvrouw. Hij heeft besloten op dat moment rustig te blijven.

Fleur

Knap dat je man rustig is gebleven! Ik sluit mij bij wil40 aan, meteen morgen een afspraak maken bij de directie. Dit kan echt niet, een kind hoort niet door de juf geslagen te worden op school. Deze juf heeft hulp nodig, die zou haar werk moeten kunnen doen zonder fysiek geweld. Als het in het gesprek met de directie gebagatelliseerd wordt en er geen actie op genomen wordt kan je nog naar de vertrouwenspersoon of kan je een klachtenprocedure beginnen. En bedenken of je je kindern nog wel op deze school wil laten blijven. Ik hoop dat het serieus genomen wordt en er wat aan gedaan wordt.

skik

fleur

fleur

06-09-2016 om 22:33

bedankt Skik

IK ben zeker blij met jullie reacties. Ik ben aan het koken en kan niet wachten tot morgen want dit kan gewoon niet. vooral omdat ik mijn oudste zoon van 7 jaar toen niet serieus had genomen. via wie kan ik een klachten procedure starten als het nodig is.

veel dank voor jullie steun

Website van de school.

Probeer, ondanks dat je kookt, morgen een rustig gesprek te voeren. Je man kan eerlijk vertellen waar hij getuige van was en dan kijken hoe de directrice reageert.
Ze hoort jullie klacht serieus op te nemen.

Je kan op de website van de school kijken. Bij ons staan daar de verwijzingen naar de vertrouwenspersoon en waar je bij klachten terecht kunt.

fleur

fleur

06-09-2016 om 23:29

bedankt wil 40

Ik ga me best doen om de emties onder controle te houden tijdens het gesprek. ik ben nog onder de schok want mijn ging ervan huilen en hij vind het niet leuk dat de juf hem slaat. hij heeft zelf gezgd als ze mjj volgende keer slaat dan ga ik haar terugslaan wel sneu voor hem. maar ik ga dat zeker recht maken. nogmaal bedankt. morgen ben ik vrij van mijn werk dan komt het goed uit

mirreke

mirreke

07-09-2016 om 09:21

Fleur, neem iemand mee

die niet emotioneel betrokken is... Heb je een ouder die meekan, of een oom of tante van je kind, of een vriend of vriendin?

Slaan mag absoluut niet! De vertrouwensrelatie tussen je kind en de leerkracht is geschonden.

Kijk goed hoe de directrice reageert. Als ze het voorval bagatelliseert, zou ik een klacht indienen.

Verder kun je contact opnemen met Ouders en Onderwijs. Zij hebben tips of kunnen je doorverwijzen.

https://www.oudersonderwijs.nl/over-ouders-onderwijs/contact/

mirreke

mirreke

07-09-2016 om 09:24

Trouwens

ook jouw vertrouwensrelatie met school is geschonden. Uit je berichtjes maak ik op dat er al eerder problemen waren met deze juf, met je oudere kind.

Je kunt ook overwegen van school te veranderen. Lijkt overdreven misschien, maar soms komt het gevoelsmatig niet meer goed...

Fransien

Fransien

07-09-2016 om 09:30

Voor 1 oktober

Als je van school wil wisselen, doe dat dan voor 1 oktober. Dat is de teldatum en voor het aantal leerlingen op die datum krijgt de school geld.
Officieel mag het geen reden zijn om een leerling te weigeren, officieus is het dat wel.

En ik denk dat je, als de directrice je niet geloofd of bagatelliseerd, er inderdaad beter aan doet om van school te wisselen. Een juf met losse handjes kan en mag gewoon niet.

fleur

fleur

07-09-2016 om 13:54

bedankt fransien en mirreke

heel veel dank voor alle tips ik voel me door jullie echt gehoord en gesteund. ik had vandaag een gesprek met de directrice. mijn man heeft precies verteld wat er gebeurd was. deze heeft begrip getoond en zei dat dat niet kan. vervolgens hadden we om10. uur een gesprek gehad met directrice en deze juf. de juf heeft het niet ontkent mijn man had alles gezien natuurlijk. zij heeft gezegd ik weet dat ik niet goed gehandeld heb ik gaf hem een tik op zijn hoofd. het was gewoon een klap op zijn hoofd. wat nu. de juf heeft gezegd dat ze in gesprek gaat met mijn kind. ik heb gezegd dat ik de stappen van school wil horen. de juf krijgt een gesprek met hoofd directeur. hij is al op de hoogte. ik heb gezegd dat het slaan een signaal is en dat er een onderzoek moet komem. we zijn aan het nadenken hoe verder. mijn oudste zit bij een schat van een juf al 2 jaar grp 3 en mee gegaan naar 4 die maaster pedagogiek heeft ze kan super goed omgaan met de kinderen. dus andere school is moeilijk. misschien andere groep voor mijn kleuter die geslagen werd. ik heb ook gezegd ik heb het gevoel dat mijn kind niet veilig is bij die juf. ik heb zelf niks verteld aan de ouders verteld ik ben benieuwd of de school dat gaat doen . ik weet het niet of het in mijn voordeel is als ik dat zelf vertel???

Even laten rusten.

Ik zou het niet met andere ouders bespreken maar nu even afwachten. Er volgen nog meer gesprekken tussen juf en hoofd en tusen juf en jou kind. Ze zal het nu wel uit haar hoofd laten om nog eens een kind te slaan.
Als je je jongste liever in een andere groep wilt zou je dat kunnen aanvragen. Als het voor je kind beter is om in de huidige groep te blijven zou ik het zo laten.

Even laten rusten en kijken of het vanaf nu beter gaat.

Fransien

Fransien

07-09-2016 om 16:25

overplaatsing

Je kunt morgen of overmorgen ook naar de directeur stappen en zeggen dat je er nog even over nagedacht hebt. Je oudste heeft ook dit soort signalen gegeven en daar heb je toen niet naar geluisterd. Jij wil je kind niet meer bij deze juf hebben, maar je hebt op zich nog wel vertrouwen in de andere juffen, dus is overplaatsing mogelijk?

fleur

fleur

07-09-2016 om 17:31

bedankt fransien en wil 40

ik heb al vanochtend tegen directrice gevraagd of mijn kind bij andere groep geplaatst kan worden. het is mogelijk. ik heb gezegd dat hierover moet nadenken en ook kijken hoe mijn kind gaat reageren want hij heeft best veel vrienden in deze groep. maar ik denk dat die vertrouwen in deze juf niet meer te herstellen is.
gellukig was ik vandaag vrij en kon veel tijd hieraan besteden. ik blijf daaraan denken ik ben echt ervan geschrokken. ik vraag me ook af hoe lang is al geduurd voor dat ik ben erachtergekomen . misschien is vaak gebeurd. ik heb een lesje geleerd voortaan ga ik alles waarnemen wat mijn kinderen vertellen en gelijk actie ondernem. ik ben echt boos op me zelf.
meestal hebben zoveel vertrouwen in proffessionals en vergeten we dat proffessionals ook mensen zijn en ook fouten kunnen maken. fouten die je niet kan door laten gaan

Triva

Triva

07-09-2016 om 17:36

andere klas

Pas wel op met die andere klas, wie weet krijg je die juf wel weer een keer terug later en daarbij: al zijn vriendjes in de klas opgeven kan ook erg zijn. Ik kan me niet voorstellen dat ze jouw zoon nog een keer gaat slaan maar maak duidelijk dat hij dan meteen de klas uitloopt en naar een andere leerkracht of directeur gaat en vraagt jou op te bellen.

fleur

fleur

08-09-2016 om 08:41

bedankt triva

wij moeten zeker goed uitkijken en nadenken wat gunstig is

moet die bij mij zoon niet flikken

Terug slaan dat mag mijn zonen ook. Kom dat is een goedrecht .
De juf moet haar klauwen en poten thuis houden want als mijn kind kan een juf niet terug slaan en dan doe ik of mijn man het

M'n 7 jarige zoon zit op dezelfde school waar ik zat vroeger en 2 leerkrachten kennen mij nog

Angela67

Angela67

16-11-2016 om 15:16

ha, ook hier!

Nou goed hoor, dat je hier ook vertelt wat de beste oplossing is!
Jouw man is dus ook zo'n rechter, zeg maar?
Wat doet hij dan als hij het ergens niet mee eens is? Gaat hij dan ook bijvoorbeeld de banden leksteken of huisdieren vergiftigen? Want ik vind wel dat je dan echt hard moet straffen hoor als je eigen rechter speelt. Anders kom je er natuurlijk niet.
toch?
gr Angela

als eigenrechter spelen niet mag moeten ze wel ons beschermen

Prima dat je eerst naar degene moet toestappen die het gezag heeft en dat dan het gezag er voor is om maatregelen te nemen.
Maar dan moet dat ook gebeuren , dan ben ik er ook voor dat eigen rechter spelen niet kan

Prima geen eigen rechter mogen spel maar dan moet degene die het gezag heeft ons tegen daders in bescherming nemen en dus wat aan doen . Gebeurt dat niet dan maar zelf doen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.