Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lilie

Lilie

29-10-2014 om 09:35

Help, ik! moet zelf examen doen.

Ik ben naast mijn werk met een studie bezig. Ik vind het zwaar. Binnenkort moet ik voor mijn eerste, best grote, deelexamen. En daar ga ik dus nu al van hyperventileren. Het is zoooooo lang geleden. Ik zie er enorm tegenop. De gedachte dat ik dan ook nog eens zak drijft me helemaal tot wanhoop. Oké, rustig blijven en doorademen. Ik weet het wel. Maar heeft iemand tips? Hoe blijf ik rustig? Is eventueel een valeriaan tabletje aan te raden of niet ( al doet het maar iets tussen de oren!) Ik begrijp inmiddels mijn puber wel beter, ik grijp tijdens het leren ook elke vorm van afleiding aan

creabea

creabea

29-10-2014 om 10:32

haha

dat is ook een interpretatie van 'ouders en school'

Maar waarom ben je zo bang dat je zakt? Als je de stof beheerst hoeft dat helemaal niet. Of ben je bang om dicht te klappen? Stel dat het gebeurt, is het dan heel erg? Kun je evt. herexamen doen als het niet mocht lukken? Is het al eens eerder gebeurd, en hoe heb je het toen opgelost? Misschien helpen dat soort vragen al een beetje om de spanning te laten afnemen.

En verder, het werkt vast wel, zo'n pilletje. En voor het slapen gaan niet meer blokken maar afleiding zoeken, een leuke film o.i.d.

Annet

Annet

29-10-2014 om 11:18

Valeriaan is prima

Het maakt je niet suf, geeft wel meer rust in het denken.
Zeker nemen dus!

Mijntje

Mijntje

29-10-2014 om 11:31

naar de huisarts voor een meer effectiever pilletje, als je echt denkt dat de zenuwen je belemmeren.

Katniss

Katniss

29-10-2014 om 11:39

En dat is erg omdat?

Als je je goed voorbereid en de stof beheerst is de kans groot dat je slaagt. Maar als je zakt, wat voor enorme ramp gebeurd er dan? Ik zou er een beetje luchtiger in staan, het is maar school
Pilletjes zou ik echt niet doen, of er anders eerst mee oefenen om te kijken hoe hij 'valt'. Dat om te voorkomen dat je stoned als een garnaal op je examen zit

Dagje vrij van werk

Toentertijd nam ik een paar dagen vrij van werk, waar ik fulltime werkte. Even helemaal niet bezig zijn met de opdrachten op het werk. Dat hielp goed.

Pubers bereiden zich voor op een toets door op het internet of examenbundels oefenvragen te zoeken. Oefenvragen dienen als bevestiging dat je goed voorbereid bent. Zo ga je veel ontspannender de zaal in.
Dus kijk of je oefenmateriaal kan vinden, evt van collega's die ook een dergelijke studie gedaan hebben.

Ik heb geen ervaring met valeriaan maar op een pepermunt sabbelen werkt ook ontspannend, net zo als de favoriet trui dragen waar je je zo behaaglijk in voelt.

Als je veel last hebt van hoofdpijn door de verkrampte spieren in je achterhoofd, is een massage van die spieren door een professional zoals een sportmasseur of fysiotherapeut een overweging waard.

Lilie

Lilie

31-10-2014 om 12:11

Dank allen

Voor de tips en het meeleven. Nee de wereld vergaat niet,, ik weet het. Ik mag ook gewoon een her doen. Maar ik hoop gewoon dat ik het in 1x haal. Ik vind het een enorme belasting, zo'n studie naast werk,huis en kids. Vliegt me dus soms enorm aan. Pilletjes ga ik "oefenen". Hoop daarmee toch net iets rustiger te worden.

op je werk

Omdat ik een keer gezakt was voor een bedrijfscursus heb ik op mijn werk tijd gevraagd om te oefenen en huiswerk te maken. Thuis kwam er bij mij echt niets van terecht.
Daardoor heb ik het de tweede keer wel gehaald. Op mijn werk had ik geen afleiding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.