Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

HAVO Schooladvies ondanks hoge scores

Hallo allemaal,

Onze dochter heeft een erg goede beoordeling in de CITO en gaat elke keer beter in het leerlingvolgsysteem. Ze haalt onderstaande scores, maar krijgt een HAVE advies.
Klopt dit?

Technisch Lezen : niveau I
Spelling: niveau I
Spelling Werkwoorden: niveau II
Begrijpend Lezen: niveau I
Rekenen Wiskunde: niveau III
Studievaardigheden: niveau I

Caesar

Caesar

11-02-2017 om 21:42

Kan kloppen

Voor het schooladvies wordt met name naar de resultaten van begrijpend lezen en rekenen gekeken. Daar zie ik een I en een III voor. Dan is een havo advies niet raar.

havo

Ja hoor havo klopt vanwege het rekenen.

bieb63

bieb63

11-02-2017 om 22:14

denk ik ook

Als je een III scoort voor rekenen/wiskunde gaat dat heel lastig worden op het VWO. Scoort ze altijd laag met rekenen?

Klopt

Ik zou ook zeggen dat havo klopt. Als rekenen een II was is het bij ons havo-vwo, maar nog steeds geen vwo-advies. Inderdaad moet je voornamelijk naar begrijpend lezen en rekenen kijken. De rest telt vrijwel niet mee.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

11-02-2017 om 23:24

En dat is best wel raar

Mijn dochter kreeg destijds gewoon een vwo-advies ondanks een constante B voor rekenen. Op de eindcito voor rekenen 72 percentiel, wat echt niet zo hoog is. Desondanks is het nooit een probleem geweest op het vwo en is ze zonder vertraging in de 6e gekomen. Alleen de rekentoets moest een keertje over

viola

viola

12-02-2017 om 07:38

kloppend of niet

Ik zou zelf mijn kind wel naar vwo willen hebben met een l voor bl.
Dus of gesprek aangaan om te kijken of advies omhoog kan, of op zoek naar vo school waar ze in havo/vwo klas kan.

mijk

mijk

12-02-2017 om 18:59

hier alles

1+ en rekenen een 2 grappige is dat ze dus wel heel makkelijk rekent veel in zicht heeft. Toch vermoed ik dat het havo vwo wordt. We horen het dinsdag....

viola

viola

12-02-2017 om 21:40

hier

had dochter op het eind wel l maar ook vaker ll of zelfs lll voor rekenen.
Rekent prima
Op vo nu gaat wiskunde ook prima.
Cito is een hulpmiddel, geen heilig doel.

Groep 6 en 7

Stond ze in groep 6 en 7 ook een III voor rekenen? Als deze uitslag gebaseerd is op de laatste cito, kan je ook de jaargangen ervoor erbij halen. Ze kan een toets verknalt hebben.
Alleen basseert een leerkracht een advies meestal op basis van de resultaten over een paar jaren.

Praat met de leerkracht over de optie havo-vwo advies, zodat ze kans maakt op een plekje in een kansklas en na de eerste brugklas mogelijk wel naar het vwo kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.