Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Kiko

Kiko

06-02-2016 om 21:06

havo of mavo?

Mijn zoon heeft de HAVO advies gekregen.
We moeten de formulier invullen,
maar ik weet het niet welke (havo/vwo, of mavo/havo,
enz)kiesen!!!

Op de formulier stond net als deze:
............................................
mavo/havo

havo/vwo

havo/vwo 2 talig
......................................,.......

De scoren van mijn zoon zijn
Groep6:
Spelling (2 keer)1/ Begrijpende lezen 2 en 3/ Rekenen 2 en 1
Groep 7:
Spelling (2keer)1/ Begrijpende lezen (2keer)3/ Rekenen (2keer)2
Groep 8:
Spelling 1/ Begrijpende lezen 3/ Rekenen 3

Ik wil NIET aan de juffen de advies vragen,
want krijgen we ALTIJD negatieve opmerkingen.
(omdat de directie van de school erg racistisch is,
echter is het bekend in onze omgeving).
Helaas ben ik een buitenlander,
maar wil ik graag weten van jullie,
als de experts van onderwijs!
Alvast bedankt.

Bij twijfel

Bij twijfel zou ik voor Havo/VWO gaan.
Ik begrijp het doel van het formulier ook niet.

AnneJ

Bedankt voor uw snel reactie!
Inderdaad, begrijp ik ook niet.

Maar wil ik graag mijn zoon havo/vwo inschrijven,
want hij verdient(vanwege hij LVS-cito,
meerder keer 3 haalde).

Mijn kwestie is wat verschillende tussen mavo en vmbo-t is;
want deze VO school vmbo-t afdeling ook!

Hier plak ik de kopie van de formulier:

.Voor welke afdeling meld je je aan?

( )mavo/havo

( )havo/vwo

( )Studio - vwo

Welk formulier?

Aanmelden brugklas en jullie voorkeur?

Havo/Vwo zou ik invullen bij een Havo advies.

De school is rascistisch zeg je, dat kan, maar hun schooladvies is wel zeer positief. De scores zouden hier een mavo advies inhouden.

VmboT/Mavo

Dat is hetzelfde niveau, alleen een andere naam.

wil40

Bedankt voor uw reactie!

Inderdaad is de formulier van
"aanmelden brugklas" en over onze voorkeur!

Maar..o jee, dan moet ik danken aan de juffen...

Ik vond LVS-cito scoren van mijn zoon niet zo goed,
maar misschien heeft hij redelijk veel ++ gekregen op zijn rapport
sinds groep 3(niet zo belangrijk vakken, bijvoorbeeld Engels, Drama, Spreekbeurt, Muziek maken enz)
ook kreeg Levelwerk(van rekening
en spelling)op groep 3,4,5,6 en 1 keer in groep 6 Plus-Klas gezeten,
daarom van de juffen kreeg hij toch een positieve
HAVO advies gelukkig gekregen.

Fijn toch?

Mooi advies, dat is fijn.

Aanmelden en je voorkeur aangeven voor brugklas Havo/Vwo, misschien tweetalig als hij mooie plusjes had voor Engels?

Die mogelijkheid was hier niet.

Moet je de papieren inleveren op de basisschool?

wil40

Ja, mijn zoon kan wel goed Engels lezen en begrijpen,
(spreken vindt hij moeilijk want "te veel accent"!),
misschien tweetalig als hij wilt.

Deze formulier moet ik inleveren alleen op de middelbare school,
niet op de basisschool.

bertje1

bertje1

07-02-2016 om 11:51

moet je niet iets doorstrepen?

bv dat havo overblijft?
bij havo advies zou ik havo-vwo doen, dan gaan ze later neem ik aan kijken waar hij hoort.

bertje1

Bedankt voor uw reactie!

Ik ben helemaal met u eens,
omdat mijn kind verdient het, denk ik.

De LVS-Cito resultaten zijn natuurlijk niet goed genoeg om direct naar VWO te gaan, maar hij was/is een hardwerker,
en zijn motivatie voor iets leren is altijd enorm.

We wonen in regio waar alleen 1 vo-school mag kiezen,
en mijn kind is "verliefd op" een van mooiste de vo-scholen.
Binnenkort(vanaf 17 februari) gaan we voor de brugklas aanmelden,
maar met uw advies, ik ga zeker havo-vwo voor hem doen!

AnneJ, wil40, bertje1

Hartelijk bedankt voor jullie positieve reactie!

Ik ben zo blij, en mijn kind ook, omdat iemand net als jullie, eerlijke antwoorden aan ons gegeven heeft.
Nogmaals hartelijk bedankt voor jullie belangrijk advies!!

De afloop.

Laat je nog eens weten of het gelukt is om je kind in een brugklas H/V te krijgen? De middelbare beslist. Ook daar krijg je bericht van, over een tijd.

Hier ging het zo:
Eerst een brief met de bevestiging van je aanmelding.
Later de brief dat hij van harte welkom was en dat hij geplaatst werd in brugklas Havo/Vwo.

Leuk om te weten hoe het verdergaat, succes!

wil40

Bedankt voor uw reactie!!

Als ik de definitieve bericht van de middelbare school kreeg,
laat ik jullie zeker weten hoe het gaat.
Nogmaals, hartelijk bedankt voor alles!!

Schylger Famke

Schylger Famke

09-02-2016 om 09:21

Typen brugklassen

Ik denk te weten om welke school dit gaat. Op de website staat iets over de verschillende typen brugklassen. Ik zou met een havo advies ook voor een havo/vwo klas kiezen, maar misschien is er een klas die jouw zoon aantrekkelijk vindt, of juist niet.

In de havo/vwo klassen krijg je in het eerste jaar science, design, Chinees en antieke cultuur. Antieke cultuur en Chinees kun je in het tweede jaar kiezen en je kunt er eindexamen in doen. Tijdens activiteitendagen ga je aan de slag met internationale projecten, bezoek je musea en ga je letterlijk de grens over.

In de mavo/havo klassen krijg je music, design, arts en physical education in het Engels. In vakken als science en design wordt een onderzoekende houding gestimuleerd. Je kunt ook tweetalig mavo doen op deze school.

In de havo/vwo tweetalige vakken krijg je de helft van de vakken in het Engels.

vlinder72

vlinder72

09-02-2016 om 09:33

Schylger Famke

Niet in de stad waar wij wonen. Mavo/havo is mavo/havo en havo/vwo is havo/vwo. Geen andere of extra vakken. Dat zou ook raar zijn omdat de twee verschillende havo klassen uiteindelijk wel weer samen zullen gaan in het tweede jaar.

Over het algemeen is de mavo/havo klas voor kinderen met een mavo advies waarbij je denkt dat hij of zij ook de havo aan kan. De havo/vwo klas is voor havo leerlingen. Volgens de leerkracht van mijn zoon op de basisschool gaat 85% van de kinderen in een mavo/havo klas uiteindelijk naar de mavo. Om die reden zou ik het liefste een havo leerling in een havo/vwo klas plaatsen omdat dan de kans groter is dat ze ook daadwerkelijk in 2 havo terecht komen.

Gelukkig was mijn oudste zoon een uitzondering. Hij verprutste zijn eindcito (die telde twee jaar geleden nog mee) daarom moest hij met een havo advies toch naar de mavo/havo klas. Hij heeft het gered en zit nu in 2 havo. Met kinderen die eerst in de havo/vwo klas zaten. Die kinderen hebben geen andere vakken gehad.

Dus kan je zelf kiezen dan zou ik een havo leerling altijd in een havo/vwo klas plaatsen. Of liever direct in een havo brugklas maar helaas bestaan die in onze stad niet.

Schylger Famke

Schylger Famke

09-02-2016 om 09:55

Maar

ik denk de school te herkennen. Dan zou ik inderdaad niet kiezen voor mavo/havo, maar wel een bewuste keus te maken voor tweetalig havo/vwo of voor havo/vwo met Chinees en antieke cultuur, science en design afhankelijk van de belangstelling van mijn kind.

Schylger Famke

Bedankt voor uw reactie!

>Ik denk te weten om welke school dit gaat.

Misschien wist u al welke school;
we wonen in regio Gelderland!

Mijn zoon was 2 keer (sinds op groep 6)op open dag van
die school geweest en "verliefd" op.

>Dus kan je zelf kiezen dan zou ik een havo leerling altijd in een >havo/vwo klas plaatsen. Of liever direct in een havo brugklas maar >helaas bestaan die in onze stad niet.

Hartelijk bedankt voor uw informatie!

vlinder72

Bedankt voor uw reactie!

>Over het algemeen is de mavo/havo klas voor kinderen met een mavo >advies waarbij je denkt dat hij of zij ook de havo aan kan. De >havo/vwo klas is voor havo leerlingen. De havo/vwo klas is voor >havo leerlingen.

Dacht ik ook!

De school waar mijn zoon nu zit
heeft deze categorie voor de leerlingen;

VWO
HAVO
Vmbo-t
Vmbo-G
Vmbo-K
Vmbo-B
Praktijk

Mijn zoon kreeg HAVO advies,

maar de VO school heeft:

MAVO/HAVO
HAVO/VWO
VWO

Hij heeft niet geweldig resultaten van LVS-Cito,
maar toch kreeg HAVO,
daarom zal ik toch HAVO/VWO nemen.

Schylger Famke

Schylger Famke

11-02-2016 om 15:28

regio

Ja, de school waar ik aan denk staat in die regio. Overigens was ik niet degene die had opgemerkt dat een havo brugklas in die stad niet bestaat. In die stad bestaat ook een havo brugklas.

monica

monica

11-02-2016 om 16:53

Mhh

Ik neem aan dat vo school hem gaat plaatsen in een brugklas.
Houd er rekening mee dat dat geen havo vwo gaat worden.
En eigenlijk vraag ik me af of je zoon gelukkig wordt van zo'n klas, en dan ook nog tweetalig. .
Een gemotiveerd, hardwerkend kind dat 3 haalt voor de belangrijkste onderdelen redt het niet in zo'n klas lijkt me.

Schylger Famke

Schylger Famke

14-02-2016 om 11:22

Mwah

Op de website van de school waarover het gaat, staat het volgende:

Afhankelijk van het aantal aanmeldingen en de verdeling van de adviezen wordt voorafgaand aan de loting vastgesteld hoeveel klassen mavo/havo, havo/vwo, vwo, tweetalig havo/vwo en tweetalig vwo worden gevormd. Op het aanmeldformulier kun je aangeven of je, indien je kiest voor tweetalig havo/vwo en je daar niet geplaatst kunt worden, geplaatst wil worden in een reguliere havo/vwo klas. Bij aanmelding voor tweetalig onderwijs wil de school de resultaten van de entreetoets of een gelijkwaardige toets. Dit klinkt wat mij betreft niet zo dat de school je zo maar in een andere klas plaatst dan waarvoor je je hebt aangemeld. De school vraagt wel extra informatie voor tweetalig onderwijs, maar niet voor de reguliere klassen. Je kunt expliciet aangeven of je ook interesse hebt als je niet geplaatst kan worden in de klas waarvoor je je hebt aangemeld. Bovendien heeft de jongen een havo advies. Wel wordt de definitieve aanmelding pas vastgesteld als de onderwijskundige rapporten binnen zijn.

deb

deb

15-02-2016 om 16:23

havo

Ik weet niet of ik mijn kind aan zou melden op havo/vwo ik zag staan een III voor rekenen en berijpend lezen.

Hier krijgt een kind niet eens een havo advies met deze scores hooguit aan mavo advies.

Als je zeker weet dat je zoon het aan kan zou ik het proberen maar hou een slag om de arm dat ze hem als nog op die 2 scoren afwijzen op havo/vwo en hem dan plaatsen in een mavo/havo klas.

deb

Ja, inderdaad.
Nu ben ik met je eens.

Ik was een paar keer de school alleen geweest,
en heel goed kijken...
maar ik vraag me af dat echt iets voor hem is,
want vond ik de sfeer van de school onmenselijk en ijs, ijskoud.
Alleen maar praten ze over de eindexamen en de cijfers, de cijfers, en nogmaals de cijfers.

Als ik een kind was, kies ik NOOIT zo'n school,
maar mijn zoon is waarschijnlijk anders,
hij vond het prachtig en leuk...

Schylger Famke

Schylger Famke

27-02-2016 om 07:46

Oei

Dat lijkt me naar, dat je kind naar een school wil waar jij de sfeer onmenselijk en koud vindt. Heb je niet verder gekeken of er een school is waar jullie allebei enthousiast over zijn?

Schylger Famke

Bedankt voor je reactie.

Ja, hebben we andere scholen gekeken,
maar alleen de school die ik praat over
vindt mijn kind heel leuk, zelfs toen hij groep 6,
was hij ontzettende enthousiast over.

Er zijn nog meer keuze, zelfs mooier scholen natuurlijk,
de fijne en vriendelijke juffen/meesters,
VWO of HAVO of Vmbo-t,
(ik hoef niet zelf gek maken over HAVO/VWO of MAVO/VWO!)
maar...tja, moeilijk.

Schylger Famke

Schylger Famke

18-03-2016 om 11:49

Geen loting

Geen loting voor deze school, dus hij is binnen. Maar de klas is nog even afwachten, denk ik. Half april bericht over definitieve plaatsing en eind mei worden de klassen samengesteld.

wil40 en iedereen

Hartelijke bedankt voor jullie advies,
net vanavond ontvangen we een bericht van de school...onze zoon
2 talig Havo/Vwo definitief plaatsing kreeg!!!
We zijn helemaal blij mee!!!
Sinds einde januari krijgt hij regelmatig de bijles (voor Begrijpende lezen en rekening);
ben ik benieuwt als hij nog hoger scoren voor de Route 8(einde toets)krijgt.
Nogmaals, hartelijke bedankt voor jullie reactie en jullie advies!!

Leuk!

Dat is leuk nieuws, gefeliciteerd!

Elfje65

Elfje65

16-04-2016 om 10:54

Goed nieuws

Gefeliciteerd!

mirreke

mirreke

16-04-2016 om 14:46

Kikoo

Ik denk ook te weten welke school het is, zeker als het de school is waar ook chinees wordt gegeven. Misschien komt jouw zoon dan wel bij mijn zoon in de klas

Over koud en kil. Grappig genoeg vond ik dat op deze school juist helemaal niet! Ik heb met bijzonder veel mensen gepraat, docenten en leerlingen, en ook de directie. En iedereen is heel erg enthousiast. Natuurlijk ook over leren (maar ja, het is een school... logisch wel), maar vooral over de lol en het plezier van het leren. En dat vind ik heel belangrijk.

Verder zijn wij rondgeleid door een meisje uit de brugklas die ongelooflijk enthousiast was over haar school, en dat was voor mijn zoon de directe aanmelding om zich op deze school in te schrijven.

Wie weet stel je je mening over de school zelf nog wel bij!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.