Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

HAVO Groningen eo

Onze zoon gaat aankomend schooljaar naar groep 8 en daarna naar de middelbare school.
School heeft al aangegeven dat hij waarschijnlijk HAVO niveau zal gaan kunnen doen.
Nu zijn we heel rustig aan het rondkijken op sites van verschillende scholen in Groningen en omgeving.

Zoon kan goed leren maar vindt het ook leuk om dit af te wisselen met technische zaken, zoals aan apparaten sleutelen etc.

De site van het stadslyceum/Werkmancollege in Groningen spreekt hem erg aan en ons als ouders ook wel.
Wie kent deze school? Is het niet erg massaal, hoe groot zijn de klassen ongeveer in de onderbouw?

De tweede school die naar voren kwam is het Augustinus college. Maar ook daar weet ik helemaal niets over (behalve wat er op de internetsite staat). Iemand hier ervaring mee?

mijk

mijk

13-08-2014 om 16:44

zoon maandag beginnen op werkman.

Wij hebben er goed gevoel bij. Ik wil je best over paar maanden bijpraten. En straks naar scholenmarkt gaan in Martiniplaza!

thewifeathome

thewifeathome

13-08-2014 om 17:02 Topicstarter

Spannend

Spannende week dus volgende week voor jullie zoon. Ben erg benieuwd hoe hij het daar vindt.
Ja ik zou heel erg graag een berichtje van jullie lezen hoe het gaat! Bedankt alvast.

thewifeathome

thewifeathome

14-08-2014 om 10:16 Topicstarter

Eemsdeltacollege

Iemand toevallig ook ervaring met het Eemsdeltacollege in Appingedam?

Appingedamtante

Appingedamtante

14-08-2014 om 11:30

tja

Slechte scores de afgelopen jaren, hele slechte begeleiding van mijn neef en zo met een havo/vwo advies naar de mavo gestuurd (en dus van school af) zonder ooit iets gedaan te hebben voor school in de brugklas. Daar zat natuurlijk een probleem bij neef (depressief) maar school heeft ook geen goede hulp gegeven.

mijk

mijk

24-03-2015 om 10:35

ben wel benieuwd wat het geworden is

Las dat werkman geloot heeft spannend! Maar misschien is het wel iets anders geworden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.