Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
kleutermoeder

kleutermoeder

11-12-2014 om 11:19

hapjes voor kerst (geen budget)

Vanochtend bracht ik mijn dochtertje naar de kleutergroep en aan de muur hingen 2 kerstboopjes met post-it's met daarop gerechtjes (hadden kinderen bedacht) en andere post-it's hadden een vraagteken (kon je zelf wat bedenken).

Ik pakte niets vermoedend een post-it en schreef mijn gerecht erop en plakte die weer terug. Achter mij stonden nog twee moeders die stonden te dubben bij de briefjes. Uiteindelijk zei eentje dat het te duur voor haar werd en zij plakte het briefje (leeg) weer terug en liep weg. Een ander idem dito. Die gaan dus niets maken voor het kerstdiner.

Ik vond het zo erg. Zeker gezien een ander draadje hier over een moeder wiens dochter voor geschiedenis hartige hapjes moest maken…., ging dit ook aan mijn hart. Je staat er inderdaad niet bij stil dat andere ouders werkelijk iedere cent moeten omdraaien.

Ik wil graag helpen. maar weet even niet zo snel hoe. Ik ken die ouders niet persoonlijk namelijk. Misschien aangeven bij de juf en dan voorstellen om er nog wat bij te maken?

amk

amk

11-12-2014 om 11:30

niet iedereen

niet iedereeen hoeft iets te maken, want meestal blijft er best veel over.

Half a twin

Half a twin

11-12-2014 om 11:56

Iedereen draagt iets bij.

Op de school van mijn jongste gaan ze er van uit dat iedereen iets bijdraagt aan het kerstdiner. Op de lijst staat altijd een fles siroop (kan je zo duur maken als je zelf wilt). Iets van brood (handig om het vet te absorberen van andere gerechten) ook zelf in te vullen, stokbrood of geroosterde sneetjes van restanten brood.
Die dingen laat ik meestal hangen voor de mensen zonder budget. Zelf kiez ik dan iets dat ik kan maken en waarmee ik niet in de knel kwam met mijn werkzaamheden voor de OR. Dat is een drukke baan in de week voor de kerstvakantie. Dit jaar geen OR lid meer dus eens kijken wat ik ga maken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-12-2014 om 12:08

aangeven bij de juf

Gewoon even aangeven bij de juf dat je wel wat extra wil kopen als dat nodig mocht zijn. Dan komt dat vast goed.

Door dit soort draadjes ben ik me bewust geworden van dit probleem. Ik ben niet zo'n kok en ik pak meestal het makkelijkste op de lijst. Ik heb vanochtend bewust gekeken wat makkelijk was en niet het goedkoopste, dat laat ik dan over voor iemand voor wie dat er wel toe doet.

Tine Winkel

Tine Winkel

11-12-2014 om 12:23

aangeven aan juf

dat je evt. wel wil zorgen voor reservedingen. Mijn ervaring is ook als die van amk, dat er altijd veel te veel is, dus eerlijk gezegd verwacht ik geen probleem. Ik zou dan proberen te zorgen voor reservedingen, die evt ook ingepakt kunnen blijven en weer mee terug kunnen naar huis, mochten ze overblijven. Bv. kaasstengels, kerstomaatjes of pakjes drinken. Niet gebruikt zijn die (redelijk tot) goed houdbaar.

Kersthapje

Kersthapje

11-12-2014 om 12:26

Gewoon

wat extra maken. Is toch niet zo moeilijk. Dat hoef je toch niet met de juf te overleggen of te zeggen? of wil je na afloop een onderscheiding? Bovendien leert de ervaring dat er vaak te veel is. Ik begrijp het probleem niet zo.

Bij ons

zijn er ook altijd mensen die een schaaltje komkommerstukjes of kerstomaatjes meenemen. Een komkommer kopen en in stukjes snijden moet toch wel lukken?

En zo niet, is het heus niet erg als er een paar mensen niks maken. Er is meer dan genoeg.

Kersthapje

Kersthapje

11-12-2014 om 12:59

Maar

al neem je niks mee of alleen komkommer. Dan nog hoeft dit niet te betekenen dat je geen budget hebt? Ojee, ik heb wel eens alleen een fles frietsaus meegegeven. De intakelijsten waren helemaal vol. Nu begrijp ik die medelij blikken van de andere ouders pas

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.