Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Handelingsplan??

Zoon groep 8 heeft een rugzakje en gaat volgend jaar naar het speciaal onderwijs, bij de aanmelding moeten wij diagnoses, schoolresultaten en recente handelingsplannen meesturen. Ik heb dit aan school gevraagd en wat ik nu gekregen heb is een (doorlopend) verslag van de ambulant begeleider. Hierin staan de gesprekken die hij heeft met leerkracht, met ons als ouders en wat de afspraken zijn. Hierin staat ook duidelijk te lezen dat school een ander school adviseert dan waarvoor wij gekozen hebben met maar één van de redenen die wij hiervoor hebben gegeven. Ook staat er steeds in dat wij geen vertrouwen in de leerkracht hebben maar de reden hiervoor wordt dan weer niet vermeld.
Ik vind dit heel vervelend om naar de nieuwe school te sturen omdat wij hierin neergezet worden als vervelende ouders, wat wij echt niet zijn, het gaat om ons 3e kind, 2e zorgenkind en we hebben dus al heel wat leerkrachten zonder problemen versleten.
Wij hebben dit 'handelingsplan' nooit ondertekend, zien het nu ook voor het eerst.
Wat moeten we hier nu mee?

Lisetje

mari39

mari39

19-11-2013 om 10:24

dit is

Toch ook geen handelingsplan? Zijn er nog recente handelingsplannen, waarin doelen voor jouw zoon, hoe te behalen en evaluatie? Ik zou allereerst terugkoppelen met school dat dit niet is wat het vso vraagt, en om de handelingsplannen vragen.
Het gespreksverslag zou ik niet opsturen, heel simpel omdat dit geen relevante info bevat voor vso, althans zoals je beschrijft. En als je het niet eens bent met de inhoud van een verslag, dan kun je dit aangeven en laten aanpassen. Een verslag moet een correcte beschrijving zijn vzn een gesprek, en volgens mij vind jij van niet.

Inhoud handelingsplan

Geeft de situatie weer zoals die nu is, wat er voor acties worden ondernomen door betrokken partijen om de situatie te verbeteren en wat de doelstelling is, waar je uiteindelijk uit wilt komen.

Karmijn

Karmijn

19-11-2013 om 12:00

Handelingsplan

Ik een handelingsplan, staan problemen, doelen en acties. Als het even meezit, ook wat er uiteindelijk van terecht is gekomen.

Wat jij beschrijft is geen handelingsplan. Je hebt het verkeerde gekregen van de school.

Heb je nooit een handelingsplan ondertekent? Dat moet eigenlijk wel met een rugzakje. De ib-er moet volgens mij, trouwens het handelingsplan hebben/maken, niet de ab-er.

lisetje

lisetje

19-11-2013 om 18:43 Topicstarter

Wat nu?

Ik vrees dat er gewoon geen recente handelingsplannen zijn van zoon, wat nu? Vragen of ze dit verslag aanpassen en opsturen. Of zou de nieuwe school daar geen genoegen mee nemen? Pff heb het helemaal gehad met deze school.

Lisetje

Lisetje

Vraag of de school een handelingsplan maakt. Nog beter, maak er zelf een waarin alles staat waar je aandacht voor wil voor je kind.
En geef aan dat zo'n verslagje van de school niet kwalificeert als handelingsplan. Geef ook aan dat je vervelende opmerkingen over jou als ouders niet in het plan wil zien.
En dan ondertekend door ouders en school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.