Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
sje

sje

20-05-2016 om 14:39

Gymen in ondergoed!!

Op onze school gymen de kleuters in hun ondergoed .. is dat normaal zijn er meer scholen die dit doen?

Alicia

Alicia

20-05-2016 om 14:44

dat was bij ons ook zo.

ja joh

hier ook hoor

Magalí

Magalí

20-05-2016 om 14:48

Er zijn heel veel scholen waar dat gebeurt. Ik heb het zelf altijd een beetje vreemd gevonden. Ik zou liever zien dat ze een gymbroekje en -shirtje aantrekken. Ik heb tijdens mijn stages op basisscholen ook wel eens kleuters gezien die zich er wat ongemakkelijk bij voelden. Zeker als het binnen gymmen maar sporadisch gebeurt, bij slecht weer.

Het probleem met gymkleren aantrekken is wel dat dit bij kleuters erg lang kan duren.

Ik begrijp trouwens ook niet waarom kleuters niet gewoon hun normale kleren aan kunnen houden. Het maakt qua zweten toch niet uit of ze drie kwartier buiten spelen of binnen gymmen. Alleen dikke truien en vesten uit zou ik al genoeg vinden. Wel natuurlijk binnengymschoenen aan.

Mams

Mams

20-05-2016 om 15:06

Hier ook zo!

Heb er geen problemen mee, maar snap niet helemaal waar t voor nodig is. Dat gymkleding aantrekken niet handig is met al die ukkies vind ik duidelijk, maar wat mij betreft zouden ze inderdaad ook gewoon in broek/rok en shirt mogen gymmen. Dochterlief klaagt in de winter weleens dat het zo koud is, in je ondergoed door de school lopen. Dan doe ik haar vaak een maillot aan op de gymdagen, want die mogen ze aanhouden met gym

Limi

Limi

20-05-2016 om 15:11

vroeger ook

In de onderbouw zelfs nog. Bovenbouw kan ik me niet herinneren.

angel3

angel3

20-05-2016 om 15:20

hier niet

Maar tassen gymspul blijft op school hangen zodat ze het altijd hebben. En om de zoveel tijd komt er het dringende verzoek de kleuters iets makkelijks aan te trekken op gymdagen zodat ze niet uren lopen te prutsen met veters, lastige maillots of onhandige ritsen...

Noet

Noet

20-05-2016 om 15:22

ja hoor

behalve dan mijn dochter want die weigerde gewoon haar kleren uit te trekken had geen zin om het koud te krijgen.

Argument idd het lange omkleden want die coordinatie is nog niet zo goed. Dat ze niet in gewone kleding gymmen is vooral een veiligheidsdingetje.

Overigens gymmen ze hier tot en met groep 7 op blote voeten of turntjes/balletjes ivm de ontwikkeling van de voet.

Henriette123

Henriette123

20-05-2016 om 15:47

Ja en gympen zonder veters

Ja, en gympen met klitteband,, of in ieder geval geen veters

Stickertje

Stickertje

20-05-2016 om 16:02

Rand van de dag

Toen mijn kinderen nog in de kleuterklas zaten was gym altijd aan de rand van de dag of van een dagdeel. Als de gym dan om 13.15 begon moest je zelf je kind om 13.15 omgekleed hebben. De kinderen die overbleven werden op tijd aan het omkleden gezet. Dan hoefde de juf maar een keer de hele klas te helpen. Of als de gym vlak voor ophalen was dan mochten moeders van kinderen die het echt niet voor elkaar kregen met veters, knopen en ritsen naar binnen om hun eigen kind aan te kleden.
Dat gymen in ondergoed niet lekker voelt voor sommige kinderen dat snap ik. Ik gaf ze altijd een korte broek en t shirt mee vaak van een oudere korte pyama, makkelijk aan te trekken en niet zo'n stomme veter in die broek die gestrikt moet worden.

Tango

Tango

20-05-2016 om 16:09

Kleuterklas

Hier gymden ze in de kleuterklas ook in ondergoed. In de winter mochten ze wel een trui aan houden. Wel gympen aan, inderdaad met klittenband. Deze lagen in een laatje op school. Elk kind had een eigen laatje. De gymzaal zat vlak naast de klas, dus heel de school doorlopen was niet nodig.
Vanaf groep 3 gymmen ze in gymkleding: sportbroekje, shirt en gymschoenen. Ze lopen dan naar een gymzaal verderop, die groter is. Daar moeten ze ook douchen.

vlinder72

vlinder72

20-05-2016 om 16:21

wat een werk

Op onze school gingen kinderen wel gymmen in een korte broek en tshirt. De juf kon dat zelf niet voor elkaar krijgen dus ik heb een aantal maanden geholpen. Wat een werk was dat zeg. Ouders hielden nooit rekening met gym dus kinderen hadden heel ingewikkelde kleren aan. In elke klas zaten zeker 5 of 6 kinderen die niet in staat waren om zelf iets aan of uit te doen. Je was een kind aan helpen en dan bleven er gelijk een aantal zitten om helemaal niks te doen. Ik bleef bezig met aanmoedigen en helpen en zeggen wat ze moesten doen.

Gym in ondergoed. Prima idee. Gym in gewone kleding helemaal een goed idee

Magalí

Magalí

20-05-2016 om 16:32

Veiliger? Noet

Waarom is gymmen in ondergoed veiliger dan met bovenkleding aan? Buiten rennen, rauzen en klimmen ze toch ook met hun bovenkleding en zelfs sjaals aan. Als zo'n sjaal ergens in verstrikt raakt is het ook niet veilig...

Aagje Helderder

Aagje Helderder

20-05-2016 om 21:00

Hier ook hoor

en nieman hier had er een probleem mee.

Aagje

stom

Wat ik hier zo stom vond was dat de kinderen vanaf groep 3 perse in gymkleren moesten en als ze die een keer vergeten waren dat ze dan NIET in hun ondergoed mochten, neeheee… dan mochten ze niet meedoen.

Belachelijk!

lieverdje

lieverdje

20-05-2016 om 21:40

inderdaad!

dat hebben we hier ook eens meegemaakt op de vorige school. Daar kon men wat van gaan denken... en net kleuter-af kind in z'n ondergoed. En op die school moesten kinderen vanaf groep 3 ook al douchen na de gym, en werden jongens en meisjes strikt gescheiden gehouden. Alsof het al om prepubers ging!

Juno

Juno

20-05-2016 om 21:52

Volgens mij

Volgens mij is jongens/meisjes gescheiden een logistiek dingetje. Wanneer een hele klas in één kleedkamer zit, past er geen halve klas cq de volgende groep meer bij.

Triva

Triva

21-05-2016 om 00:08

vreemd

Omwille vd veiligheid niet met gewone kleding maar wel tot gr 7 op blote voeten? Hier moesten ze echt schoenen aan, voor de veiligheid...

Hier ook.

Schoenen verplicht, balletfloddertjes of gymschoentjes met klittenband.

Normaal

Ja dat is normaal. Hier doen kleuters dat ook. Ze kleden zich om in het eigen lokaal, gymschoenen liggen op een bak op een school. De gymzaal voor de kleuters is ook op school. Vanaf groep 3 gaan ze naar de sporthal verderop in het dorp en dan hebben ze wel gymkleren. Kinderen zijn dan ouder en handiger/sneller met omkleden. Vanaf groep 5 wordt er gedouchet.

Ik heb tien jaar terug stage gelopen als onderwijsassistent op een andere basisschool en daar deden ze het ook zo.

mijk

mijk

21-05-2016 om 10:54

toen ik een kleuter was ging het ook al zo

En bij mijn kinderen ook. Vind er niet veel geks aan eigenlijk. Gymschoenen bleven op school dus kleuters gingen ook gymmen als juf vond dat ze dat nodig hadden..

Mijk

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.