Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

18-09-2014 om 17:05

Groepsopdrachten hoe begeleidden jullie dat

Huiswerk in brugklas gaat hier redelijk maar ontdek nu dat zoon een hele rits appjes over ijn eerste groepsopdracht genegeerd heeft. Hij zit ziek thuis en is al heel verontwaardigd dat ie huiswerk moet maken. Dat ie contact moet zoeken over die opdracht snapt ie echt niet. Hoe houden jullie vinger aan de pols bij dit soort dingen ( ik weet dus amper wat de bedoeling is...)

Barvaux

Barvaux

18-09-2014 om 17:10

lastig

Dat is wel heel lastig als hij ziek is natuurlijk. Probeer het hem uit te leggen en vraag hem vervolgens te appen: laat hem zeggen dat hij er even niet mee bezig was doordat hij ziek was en wat hij nu kan doen.

Hoe ik het heb opgelost: zeggen tegen mijn zoon dat hij de leiding moet nemen en hem uitleggen dat hij klaar moet staan om een gat op te vullen als iemand het niet doet. Bij O&O kwam dat zo vaak voor dat hij dat allang gewend is Hij is nu een zeer geliefd leider en ik bemoei me daar allang niet meer mee. Nu moet ik mijn pijlen richten op jongste: de eerste hobbel is al genomen, hij moest iets doen op de bonte avond, dus ik heb hem geholpen en hij heeft een ander jongetje mee laten 'genieten' zodat ze toch wat hebben.

mijk

mijk

18-09-2014 om 18:11

ongeveer wat ik gedaan heb

En met de rest kan ik ook wel wat. Volgende week maar eens een gesprekje over wat hij zelf van groep verwacht en welke rol hem prettig lijkt vs wat handig is. Bij o&o verwacht ik minder problemen. Dit was kunst iets meer buiten zijn belevingswereld. Dank. Altijd lastig om iets te begeleiden wat ik zelf ook lastig vind.

Mijk

Barvaux

Barvaux

18-09-2014 om 18:52

ja kunst

Zoon hier heeft voor het eerst CKV dit jaar. Ik hamer er altijd op dat hij goed leest wat de opdracht is en die aan het eind ook nog eens checkt. Bij dat soort dingen is er zo snel puntverlies als je iets over het hoofd ziet.

Maar het leiding geven ligt hem ook goed, dat scheelt natuurlijk. Hij wist na een poosje met O&O ook precies waar hij wie voor moest inzetten en gebruiken (ook al zeiden ze aan het begin dat je moet rouleren qua taak...).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.