Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Newbie

Newbie

03-05-2017 om 13:20

Groepsbezichtiging studentenkamer

Mijn dochter gaat het komend studiejaar uit huis en heeft een uitnodiging gekregen van de woningstichting om in een paar minuten met een groep een kamer te bezichtigen. Nu weet ik dat je als ouders niet mee hoort te gaan als je hospiteert, maar hoe zit dat met zo'n groepsbezichtiging die niet georganiseerd wordt door de huidige bewoners?

Mira

Mira

03-05-2017 om 13:27

Nee

Ook niet meegaan. Het gaat om je dochter. Als ze de kamer heeft, kun je alsnog gaan bekijken.

mirreke

mirreke

03-05-2017 om 20:26

Ach, waarom niet?

Ik ben met mijn stiefdochter ook mee gaan kijken naar een appartement waar meerdere bezichtigingen tegelijk waren. En meer mensen namen anderen mee.
Als je dochter het graag wilt, waarom niet? Het is fijn om te kunnen overleggen met iemand die de ruimte ook gezien heeft.

Newbie

Newbie

04-05-2017 om 09:57

Indruk

Lastig, enerzijds wil ik niet dat mijn dochter een verkeerde eerste indruk maakt bij toevallig aanwezige huisgenoten, anderzijds is ze minderjarig en moet bij sommige kamers overlegd worden over de overname van inboedel en stoffering. Eventjes op en neer gaan zit er niet in bij 2x 3 uur reizen.

Mira

Mira

04-05-2017 om 10:07

wat je wil

Als je mee wil gaan, dan moet je doen wat jou gaat dunkt. Het kan inderdaad op huisgenoten verkeerd overkomen. Bij kinds eenheid kwam onlangs een ouder meekijken. Die persoon werd het in ieder geval niet want kind en huisgenoten vonden dat onzelfstandig overkomen (en nog wat dingen over de moeder). Maar een groepsbezichtiging is misschien anders.
Wat overnemen betreft, dochter kan eventueel foto's nemen en zeggen dat ze eerst wil nadenken. En dan overleggen met jou nav de foto's.

Triva

Triva

04-05-2017 om 10:35

Je brengt haar, wacht in de auto en jullie hebben appcontact als het nodig is over overname. Je kunt zelfs alsnog er naar toe gaan als het rond is maar ik denk niet dat die overname nu echt aankomt op die ene avond.

Newbie

Newbie

04-05-2017 om 11:20

Overname

Tussen bezichtigen en tekenen huurcontract zit een ruim weekend, dus zoveel tijd is er volgens mij niet. De eerste bezichtiging gaat ze trouwens niet omdat we denken dat ze op een onverkiesbare plek staat, maar er zullen er vast nog meer volgen.

Zoals Triva

Ik zou niet meegaan, maar wel contact houden. En vantevoren goed met haar overleggen waar ze eventueel op moet letten of wat ze moet vragen.
Voor de rest: vertrouwen in haar hebben!! Dit is echt een stap naar volwassenheid die erbij hoort.

Veritas

Veritas

04-05-2017 om 14:01

Bezichtigen - zijn er überhaupt huidige of medebewoners?

Zoonlief heeft ook een uitnodiging voor een groepsbezichtiging - wel een uur lang. In zijn geval zijn er geen huidige of medebewoners, want het is een zelfstandige kamer (eigen douche/WC/keukentje) in een nieuwbouwcomplex. De te bezichtigen kamer is ook niet degene die hem (waarschijnlijk) definitief aangeboden wordt, maar alle kamers zijn identiek, hooguit gespiegeld.
In dit geval zie ik niet in waarom ik niet mee zou gaan - hij heeft me overigens gevraagd Handig om zo'n ruimte te ervaren, dingen te meten die niet expliciet op de plattegrond staan, toelichting op de huurprijselementen te vragen etc.
Een groepsbezichtiging die tevens hospiteren inhoudt, daar zou ik me niet aan wagen als ouder. Kind kan dan niet "vrij" snuffelen aan toekomstige medebewoners en vice versa. Aanwezigheid op afstand met app bij de hand vind ik een goede suggestie van Triva, als er een reële kans is dat kindlief de kamer aangeboden krijgt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.