Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Even zo

Even zo

18-10-2017 om 20:16

Groepsarrangement en OPP?

Ik heb morgenvroeg een bespreking op de school van jongste (8, groep 5) ivm met een aantal zaken die m.i. niet goed lopen.

Ik kwam er vanmiddag daarbij achter dat hij in een groepsarrangement zit met bijles in taal en rekenen. Daar wist ik helemaal niets van. Dit is afgelopen voorjaar aangevraagd. Ik heb meteen het formulier uit zijn dossier als kopie gevraagd (en gekregen).

Het vakje 'ouders op de hoogte gesteld' is aangevinkt bij 'ja', maar dat is dus niet zo! Ook onderaan waar staat wat de mening van 'ouders, school en leerling zelf' is, staat alleen de mening van de school.

Mag dit zomaar aangevraagd worden zonder mijn medeweten/toestemming? Begin vorig schooljaar is alleen vrij informeel mondeling gezegd dat hij wat extra hulp bij het lezen zou krijgen. Verder niets.

Ik heb gevraagd of dit onder basisondersteuning of extra ondersteuning valt, en er werd gezegd extra ondersteuning. Op de vraag of hij dan ook een ontwikkelingsperspectief heeft werd geantwoord nee, want dat hoeft niet bij een groepsarrangement. Volgens mij moeten alle kinderen op een reguliere basisschool die extra ondersteuning krijgen wel een OPP.

Morgen zal het hier zeker weer over gaan... wie weet hoe het zit??

Li

Li

19-10-2017 om 10:40

school zit fout

maar om eerlijk te zijn zou ik blij zijn als hij die hulp kreeg. Dus ik zou er niet te moeilijk over doen. Het kan ook heel anders gaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.