Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Groepachtmam

Groepachtmam

09-04-2014 om 13:06

Groep 8 musical: de TV kantine


Groepachtmam

Groepachtmam

10-04-2014 om 14:23

voor sanne

Nee hoor, we houden stug vol. Hoe denk je dat de rollen zijn verdeeld op jouw school?

Toen mijn dochter in groep 8 zat was er maar één groep 8, nu zijn er al voor het derde jaar twee groepen 8 en ze hebben het leuk bedacht. Er zijn twee avonden voor de musical, eentje voor a en eentje voor b. De kinderen van a hebben de rollen voor hun avond en de kinderen voor b de rollen van die van hun maar sommige rollen worden door één kind gespeeld (de kleinere) en als je geen rol hebt die avond ben je er gewoon bij voor in het koor of dansen of een piepklein rolletje. Ik was al benieuwd hoe ze dat gingen doen maar ik vind het goed opgelost.

Mijn zoon heeft geluk: hij mag beide avonden dezelfde rol doen.

Sanne

Sanne

10-04-2014 om 18:11

Rolverdeling

Ik zal het nog eens precies navragen. Maar de musical en de spelers zijn in de klas doorgenomen. Verder hing er een groot vel met daarop de rollen, hoeveel scènes en of er een solo in voorkomt. Kinderen konden er een paar dagen over nadenken en hebben toen een 1e, 2e en 3e keus mogen aangeven. Dat is allemaal op dat grote vel terecht gekomen. Voor de rollen waarvoor meerdere kinderen in aanmerking wilden komen is toen auditie gehouden. Daarna is door de juf beslist. Mijn zoon is heel blij, niet zijn eerste keus maar - in zijn ogen - wel een hele belangrijke rol met maar liefst 8 scènes!
Ik heb ook nog niet teruggehoord of er kinderen ontevreden zijn. De vriendjes van mijn zoon zijn totnutoe in ieder geval erg blij.
Vandaag is hij thuisgekomen met de liedjes op een CD, om ook thuis te kunnen luisteren en oefenen. Maar dat gaat met koptelefoon op en deur dicht. Mag ik niet horen namelijk
Mijn oudste zoon had toentertijd ook geheimgehouden dat hij een solo ging zingen. Mijn jongste wil nu ook zo min mogelijk verklappen maar hij barst als hij thuis komt (ze oefenen 's middags) steeds van enthousiasme dat er toch iets uitfloept. Zo leuk!

Paal

Paal

10-04-2014 om 19:18

Oplossing groepachtmam

Wat een leuke oplossing om alle kinderen aan hun trekken te laten komen!

pubermoeder

pubermoeder

10-04-2014 om 20:19

jemig zeg

Jemig, wat een gedoe in dit draadje zeg. Als je wil klagen over musical-keuze, ga dan naar de leerkracht. Het is namelijk gewoon de school die een musical kiest. En keuze is er genoeg: ze kunnen namelijk gewoon een musical 'kopen' (zelf schrijven, zoals hier werd geopperd, is echt een vak apart hoor, dart mag je niet van de gemiddelde leerkracht verwachten!). Waarom zouden al die leerkrachten opeens kiezen voor een 'musical die écht niet bij de belevingswereld van groep 8 kinderen past'?? Zou het misschien toevallig gewoon wél een leuke musical kunnen zijn?

Jesse_1

Jesse_1

10-04-2014 om 22:15

Jee

Toen mijn zoon in groep 8 zat had ik geen idee welke musical en welke rol, hij hield dat strikt geheim!

Er was trouwens 1 jongen die een oude vrouw moest spelen en dat was juist de ster van de show, ik denk dat je in een musical juist goed een homo kunt spelen en dat dat een heel leuke rol is, een kind met zelfvertrouwen zal daar juist in schitteren.

Jesse_1

Jesse_1

10-04-2014 om 22:16

O en keuze...

De klas kiest wat ze willen doen. Dat mag (traditioneel) een musical zijn, maar ook een ander soort opvoering. Geheel naar invulling van de klas zelf.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

11-04-2014 om 16:49

Hier ook de Tv kantine

Maar dat mocht ik helemaal niet weten. Denk dus ook dat mij voorlopig nog niet verteld gaat worden welke rol dochter gaat spelen. Volgens mij had ze Britt, Imke en Patty Brard op de korrel.

Mijn dochter vindt de Tv kantine helemaal leuk, prima keuze dus....

Groepachtmam

Groepachtmam

16-05-2014 om 17:24

Wat moet mijn Gaston Starreveld aan?

Zie tekst, wat moet mijn Gaston Starreveld aan? Kaal zijn wordt geregeld maar wat voor kleding?

Katniss

Katniss

16-05-2014 om 18:21

Gaston

Hij stond laatst in de Volkskrant waarbij zijn kleding werd besproken. Volgens mij had hij een te lange spijkerbroek aan met iets overhemdachtigs (houthakkersblouse?). Op TV heeft hij vaak een oranje/rood jack aan.

Molleke

Molleke

25-05-2014 om 12:58

Idd

Rood hemd of jas, kaal en een toch wel wat opvallende bril (zwart montuur) is precies wat ik dacht bij zijn naam

Stenna

Stenna

25-05-2014 om 13:26

homorol

Geen flauw idee wie "Gaston" is of wat hij draagt. Ook dus nog nooit die kantine (?) gezien. Maar maakt niet uit verder, want daar gaat het dus niet over. Even terug over die meer principiële vraag over spelen van homorol en gepest worden. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen, bij sommige klassen waar zoon in gezeten heeft (andere klassen weer helemaal niet) en de huidige tijdsfeer. Ook al vind je het onzin en zou het niet zo moeten zijn, de vraag is of je een kind op die leeftijd aan zo'n risico moet blootstellen (zo'n idee of reputatie kan nog lang aan je blijven kleven, en groep 8 is/brugklas is al volop aan het identeitsvinden). Mijn oplossing zou wellicht zijn om die rol door een meisje te laten spelen. Dus een meisje dat een mannenrol van homorol speelt. Zoiets.
Behalve als je een jongen in de klas hebt waarvan bij iedereen onmiddellijk duidelijk is dat hij "anders" is, daar nooit moeilijk over gedaan is, en deze ook zelf stevig genoeg erin staat. Dat komt zeker voor en dan is het probeem ook opgelost.

Groepachtmam

Groepachtmam

25-05-2014 om 21:32

Stenna

Gaston is die mafkees die de straatprijzen uitdeelt van de postcodeloterij: goeoeoeoeoeoeodemiddag! Die kale dus.

Ik ga een rode bodywarmer van mp halen, we hadden een zwarte zonnebril liggen waar ik zo de glazen uit kon duwen (!) en school zorgt uit het budget voor de kale kop!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.