Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Marjolein

Marjolein

08-04-2015 om 20:41

Goed MBO Zuid Holland

Mijn dochter zit nu in haar 2e jaar op het Albedacollege in Rotterdam. Erg tevreden zijn we niet, rommelig, onduidelijk, stukken raken kwijt, nauwelijks begeleiding.
We denken nu aan een overstap naar een andere MBO. Heeft iemand goede ervaringen met andere MBOs regio Zuid Holland.
Studierichting is MMZ.

Marjolein

Mbo-moeder

Mbo-moeder

09-04-2015 om 00:01

Bestaat niet

Ik heb nog nooit gehoord van een goed mbo. Helaas.
Van geen enkele ouder. Klinkt wel erg negatief. Maar ik meen het.
De middelbare school was een hemel vergeleken de enorme chaos en slechte organisatie op het mbo.
Ik snap niet waarom. Maar ik hoor het van alle ouders en leerlingen.
Ben benieuwd of hier mensen zijn met andere ervaringen.
Ik heb 2 kinderen op mbo en ken via hen veel mbo-era .
En gelukkig zit mijn derde op het vwo, zodat ik met haar het mbo ontloop.
DRAMA dat mbo

Marjolein

Marjolein

09-04-2015 om 07:28

Toch triest?

Ik vrees het ook, maar dat is toch dieptriest. Dat zijn juist de leerlingen die nog net wat meer begeleiding nodig hebben dan die leerlingen die universitair of hbo niveau hebben.
Ze zal dan maar door de zure appel heen moeten bijten vrees ik.

Mbo-moeder

Mbo-moeder

09-04-2015 om 08:43

Ter illustratie

Deze link. Mbo wordt schromelijk verwaarloosd. http://www.volkskrant.nl/dossier-archief/politici-waar-blijft-masterplan-voor-mbo~a3618959/

Barvaux

Barvaux

09-04-2015 om 09:04

mbo moeder

Ik start er toch even een nieuw draadje over want ik ben bang dat al die vwo ouders dit niet lezen

Anders

Anders

09-04-2015 om 14:03

Hoornbeeck College

Er is wel een goede MBO in Rotterdam, het Hoornbeeck College. Echter, het komt uit de christelijk-gereformeerde hoek. Het heeft alleen zin om daarvoor te opteren als jullie beleidend protestant christelijk zijn (christelijk gereformeerd hoeft niet) en bereid te accepteren dat de school op een zware christelijke leest geschoeid is.
Een tweede punt is dat Mbo-opleiding in bepaalde richting niet aansluit op Mbo-opleiding in zelfde richting op andere school. Je dochter mist zo een jaar.

Yura

Yura

09-04-2015 om 14:45

Omgeving

Ik hoor eerlijk gezegd over andere mbo's in de omgeving ook niet veel goeds. Over Zadkine is een heel zwartboek verschenen en over id-college en mondriaan hoor ik ook niet anders dan weinig contacturen, veel uitval. Van id-college weet ik dat ze ervan uitgaan dat iedereen 18 plus is ofzo, dus leerlingen mogen zelf ziek melden etc en daar hoor je als ouders niks van tot je een uitnodiging van de leerplichtambtenaar krijgt. Maar dan nog zijn ze niet in staat om de ziekmeldprocedure te veranderen en blijven ze die aannemen van de leerling zelf. Sowieso is een nadeel daar als je vers van vmbo komt als net 16 jarige dat je halve klas dik boven de 20 is, dan krijg je weinig aansluiting. Van Mondriaan weet ik dat de verzuimregistratie soms niet klopt, kun je bij de leerplichtambtenaar op het matje komen, terwijl je kind gewoon aanwezig was. Ik ken ouders die een hele administratie bij houden van wanneer kind ziek was, hoe laat ze daarover gebeld hebben en met wie.
Nu zal het veelal ook van de richting en de vestiging afhangen hoor hoe het gaat, van sommige opleidingen hoor ik wel goeie verhalen. Bijvoorbeeld de mariniersopleiding aan het Mondriaan.
Ik ken een aantal ouders die hun kinderen naar een particuliere mbo hebben gedaan omdat ze weinig vertrouwen in het reguliere mbo hebben, maar ja dat is wel een dure grap natuurlijk.

Afhankelijk

Van locatie en opleiding. Sommige opleidingen van dezelfde school op een andere locatie verschillen al. Het is volgens mij zo dat je gewoon geluk moet hebben

Misschien

Toch eens informeren bij Zadkine MZ? Volgens mij is het daar iets minder chaotisch.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.