Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lusithania

Lusithania

18-01-2015 om 19:39

GGGGrrrrrr, laptopgebruik toestemming

Mijn dochter heeft eind vorig schooljaar toestemming gekregen om toetsen (lees- en schrijftoetsen)op de laptop te maken.
Haar toenmalige mentor heeft daar flink achteraan gezeten.
Nu blijkt dat ze geen toetsen tijdens de proefwerkweek op de laptop mag maken omdat ze geen toestemming zou hebben?!
Dat wist ik pas op donderdagavond en op vrijdag was natuurlijk niemand op school bereikbaar.
Morgenochtend om 8.05 uur zal dit ook nog wel niet geregeld zijn, als de toets gaat beginnen.
(&^%$%$&* en nog meer lelijke worden in veelvoud.

Barvaux

Barvaux

18-01-2015 om 19:46

tja

Heb je geen mail van de mentor die je kunt uitprinten of iets anders als bewijs wat je mee kunt geven? In ieder geval een briefje maken met de naam van de mentor en dat er toestemming is gegeven.

Marjolein

Marjolein

18-01-2015 om 21:41

Herkenbaar

Lusithania,

O wat voel ik met je mee, we hebben dit soort dingen ook zo vaak meegemaakt.
Wel heel lastig dat je daar nu ineens - pal voor de toetsweek - mee wordt geconfronteerd.

Morgen direct escaleren naar de teamleider, conrector of directeur of hoe het ook maar heet bij jullie op school.
Elk jaar moet je in september opnieuw alle afspraken van het jaar daarvoor in gesprek en daarna per mail vastleggen om dit soort geknoei te voorkomen.

Hoe kreeg je dochter vorige jaren de toets aangeleverd? Op usb stick? Dat soort dingen moet bij de nieuwe leraren weer helemaal opnieuw geregeld worden en inslijten.
Als ze daar geen zin in hebben of moeilijk vinden, is het al snel: Nee, hoor, dat mag niet, daar is geen toestemming voor. En dan moet jij dat weer opnieuw aantonen dat er wel toestemming voor is gegeven.

Voor morgen is dat helaas te laat, ik zou zo snel mogelijk contact zoeken om dit in ieder geval voor overmorgen rechtgezet te krijgen.
Heel veel succes, laat even weten hoe het is gegaan. En volgend jaar september weet jij nu alvast dat je opnieuw een ronde zult moeten doen.

Succes morgen!!

Lusithania

Lusithania

20-01-2015 om 21:17

Barvaux

Helaas geen toestemming per mail of brief. De mentor wist niet dat het officieel aangevraagd moest worden en heeft de aanvraag er op zijn vrije dag erdoorheen gejaagd.
Dochter had zijn telefoonnummer gekregen zodat wij contact konden houden.
Zo kon hij melden dat het geregeld was en dat dochter op dat moment uitleg aan het krijgen was over Claroread.

Maandag reactie gekregen van het zorgmens dat het vandaag besproken zou worden. Gisteravond dus nog maar een mailtje met de redenen waarom laptopgebruik gewenst is.
Vanmiddag kwam er bericht dat het toegekend is en dat dochter samen met het zorgmens afspraken erover moet maken op welke momenten de laptop gewenst is.
Mijn ervaring is gelukkig wel dat als iets eenmaal goed geregeld is dat het dan ook loopt.
Plus dat nu blijkt dat dat vorig jaar een eenmalig iets was zonder officiële status (of zoiets).

Officieel heb ik ook geen brief gehad dat de vrijstelling voor Frans verleend is.
Het zelfde geldt voor de vrijstelling voor gym. De toezegging voor vrijstelling was er, het was alleen wachten op de medische verklaring.
Gelukkig staat het bovengenoemde wel in verslagen met consulent ozl en school.

Moni

Moni

20-01-2015 om 21:30

Ik heb wat moeite met de term 'zorgmens'

Dat klinkt wel erg neerbuigend. Zij kan er ook niets aan doen dat de mentor het vorig jaar niet goed geregeld heeft.
Wees blij dat ze er is en het geregeld heeft. Zorgcoördinator klinkt een stuk beter.

Lusithania

Lusithania

21-01-2015 om 08:57

Moni

Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat ik met haar te maken heb.
Naar mijn idee is ze absoluut niet van het type spijkers met koppen slaan maar eerder het zeer afwachtende type waar je zelf je ideeën moet aandragen. Het is dus een mens zonder initiatieven.
De dyslexiecoach is wel proactief, daar kun je wat mee.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.