Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
helene

helene

15-05-2018 om 13:04

Gezocht ervaringen aandacht voor rekenen groep 6.

Heeft er iemand hier ervaring met de boeken aandacht voor rekenen groep 6?

Mijn kind heeft veel moeite met rekenen en wij willen hem graag verder helpen.
Nu wees iemand mij op deze boeken aangezien ze best prijzig zijn vind ik dan wil ik graag ervaringen horen.

Lucy

Lucy

15-05-2018 om 13:08

Ga naar rt met je zoon i.p.v. waarschijnlijk een boek te promoten.

helene

helene

15-05-2018 om 13:13

helaas

Helaas voor ons niet te betalen anders had ik dat zeker gedaan.

Lucy

Als het reclame was, had helene waarschijnlijk niet benadrukt dat de methode zo prijzig is....RT is ook prijzig trouwens.

On topic: ik heb geen ervaring met aandacht voor rekenen. Wel met de rekentuin, een adaptief online oefenprogramma. Een licentie kostte indertijd (paar jaar geleden) €25,- per jaar. Ik kan het helemaal gaan uitleggen, maar als je googelt, vind je wel hoe het werkt. Dat het hier niet zo aansloeg, had meer te maken met mijn kind dan met de methode. Die is oké, vind ik.

het fijne is

dat de moeilijkheid van de opgaven steeds zó wordt gedoseerd, dat je kind altijd een bepaald percentage goed heeft. Dat voorkomt demotivatie. Idealiter stimuleert het zelfs

helene

helene

15-05-2018 om 13:18

boeken

De boeken vallen mee in prijs 29.95 maar wat voor de 1 weinig is kan voor een ander veel zijn.

Maar rt is voor ons niet te betalen.

@Emma

@Emma

15-05-2018 om 13:25

leerkracht

Wat je ook doet (rt of zelf aan de slag) doe het in samenapraak met de leerkracht. Op school gebeurt het en op school wordt er getoetst. Zorg dat je kind dezelfde instructie krijgt als de klas. Een eigen leerlijn moet je nooit zelf inzetten. Voor je kind is het ook beter als school en thuis dit samen doen.

inderdaad school