Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
helene

helene

15-05-2018 om 13:04

Gezocht ervaringen aandacht voor rekenen groep 6.

Heeft er iemand hier ervaring met de boeken aandacht voor rekenen groep 6?

Mijn kind heeft veel moeite met rekenen en wij willen hem graag verder helpen.
Nu wees iemand mij op deze boeken aangezien ze best prijzig zijn vind ik dan wil ik graag ervaringen horen.

Lucy

Lucy

15-05-2018 om 13:08

Ga naar rt met je zoon i.p.v. waarschijnlijk een boek te promoten.

helene

helene

15-05-2018 om 13:13

helaas

Helaas voor ons niet te betalen anders had ik dat zeker gedaan.

Lucy

Als het reclame was, had helene waarschijnlijk niet benadrukt dat de methode zo prijzig is....RT is ook prijzig trouwens.

On topic: ik heb geen ervaring met aandacht voor rekenen. Wel met de rekentuin, een adaptief online oefenprogramma. Een licentie kostte indertijd (paar jaar geleden) €25,- per jaar. Ik kan het helemaal gaan uitleggen, maar als je googelt, vind je wel hoe het werkt. Dat het hier niet zo aansloeg, had meer te maken met mijn kind dan met de methode. Die is oké, vind ik.

het fijne is

dat de moeilijkheid van de opgaven steeds zó wordt gedoseerd, dat je kind altijd een bepaald percentage goed heeft. Dat voorkomt demotivatie. Idealiter stimuleert het zelfs

helene

helene

15-05-2018 om 13:18

boeken

De boeken vallen mee in prijs 29.95 maar wat voor de 1 weinig is kan voor een ander veel zijn.

Maar rt is voor ons niet te betalen.

@Emma

@Emma

15-05-2018 om 13:25

leerkracht

Wat je ook doet (rt of zelf aan de slag) doe het in samenapraak met de leerkracht. Op school gebeurt het en op school wordt er getoetst. Zorg dat je kind dezelfde instructie krijgt als de klas. Een eigen leerlijn moet je nooit zelf inzetten. Voor je kind is het ook beter als school en thuis dit samen doen.

inderdaad school

Vraag de leerkracht aan te geven wat je kind thuis kan doen om extra te oefenen en daar ook het materiaal voor te leveren.

Dora

Dora

15-05-2018 om 14:16

online

Er staat ook van alles gratis online, maar daar heb ik geen ervaring mee.

School inderdaad

Kijk wat ze op school doen. Misschien kun je zelfs wel een boekje een keer meekrijgen om te kopieren.
Bij mijn dochter werd op een gegeven moment getoetst waar het bij haar in taal mankeerde. Dat hebben we toen in thuisopdrachten van school meegekregen.
Bovendien hadden we een schoolbord en daar deden we samen op waar ze op school mee bezig waren en vaak ook al mee naar huis kregen in een wekelijkse opdracht.
Staartdelingen, hoewel dat niet echt matchte met school maar daar viel het kwartje later wel.
Tafels uit den treure gedaan. Maar we deden ook wiskundespelletjes in de trein, de wortel uit...... machtsverheffen. Net iets er boven grijpen en dan het plezier dat ze dat toch ook konden.
En alles waar je verder ook thuis of bij de boodschappen rekenen bij nodig hebt. Mijn dochter heeft een tijd het boodschappenbriefje voor de winkel ter plaatse aangevuld met de prijs die ze dan cumulatief optelde.
Tot 100 tellen en terug. Hier heb ik me niet zo bezig gehouden met de methode maar elke aanleiding en mogelijkheid gebruikt.
Er staan ook veel filmpjes op internet die gewoon gratis zijn en als je de methode van school weet, hoe heet het boekje, dan kun je daar ook wel wat op vinden.

Pabo moeder

Pabo moeder

15-05-2018 om 22:52

inderdaad

vraag aan de leerkracht waar je zoon specifiek moeite mee heeft: tafels, cijferen, breuken...
Een poster met alle tafels op de wc, spelletjes om te oefenen met rekenen (zoals breukenkwartet, tafelbingo - allemaal gratis op internet te vinden)
Bord- en of kaartspellen waar veel in geteld moet worden; bijvoorbeeld Rummikub of Monopoly.

Ik vond dit

https://www.rekenen.nl/groep-6/

Je kunt wel oefenen, maar doe het niet te lang.
Kijk per onderwerp een beetje rond dan vind je vanzelf waar je kind hapert.

Hou er wel rekening mee dat de vorderingen langzaam gaan. Blijf dus vooral geduldig en ga niet uren zitten rekenen. Getalspelletjes doen zoals al eerder gezegd is ook belangrijk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.