Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Bloempot

Bloempot

29-05-2014 om 12:25

Geschikt boek?

Zoon is binnenkort jarig (hij wordt 8) en hij is dol op lezen. En op zijn verlanglijst staat dan ook op nummer 1: een boek. Hij leest bijna alles wat los en vast zit. In groep 3 is hij getest en had niveau groep eind 5. Dat had hij dit jaar ook maar dat komt omdat onze school niet verder test. Hij leest zonder moeite boeken uit de serie 'waanzinnig om te weten'.

Nu wil ik hem graag een boek geven dat naast een spannend verhaal ook een uitdaging is. Hij is dol op Sam Schoffels maar heeft zo ongeveer alles al gelezen. En ik heb geen idee waarmee ik hem een plezier doe.

Annet

Annet

29-05-2014 om 12:39

Van nul tot nu

Dit is een serie stripboeken over de geschiedenis. Als hij 'waanzinnig om te weten' leuk vindt, vindt hij die ook leuk.
Hier zijn ze helemaal stukgelezen door jongste. En hij leest ze nu nog (brugklas).

Ravelijn

Mijn zoon van 8,5 is nu begonnen aan Harry Potter en verslindt ze. Maar het nadeel van die serie is a) dat het een serie is en b) dat de boeken dikker en duisterder worden naarmate de serie vordert.

Wil je dat niet, dan kan je ook Ravelijn proberen, van Paul van Loon. Zoon heeft het in éen ruk uitgelezen en verzuchtte daarna dat het jammer was dat hij zo snel gelezen had want dat het nu al uit was. Ik lees nu je openingsposting terug, en zie nu dat je een uitdaging zoekt. Ik denk niet dat het boek per se uitdagend is, de stijl van Van Loon is iha niet zo moeilijk. Maar het was hier dus wel een groot succes - overigens had ik het uit de bieb.

Groeten,

Temet

Katniss

Katniss

29-05-2014 om 14:06

Wat leuk

Mijn dochter (9) is al jaren avi uit maar helemaal geen lezer. Heksje Lilli trekt ze nog net, maar al die prachtige kinderboeken die ik in huis heb (de klassiekers) vindt ze veel te dik en er staan geen plaatjes in.

wizzer

wizzer

29-05-2014 om 15:08

Stravaganza

Ook spannend, maar lang zo duister niet als Harry Potter. (bovendien kom je ongemerkt ook nog heel veel te weten over Italië).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.