Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lotto

Lotto

17-10-2013 om 13:22

Geld voor juf

De juf van mijn dochter heeft binnenkort haar jubileum; 25 jaar voor de klas.
Heel leuk natuurlijk, maar nu moeten (mogen) de kinderen 5 euro geven aan het kind van de klasseouder, die koopt dan iets voor de juf. Het mag ook door de bus.
Omdat dit om groep 7 gaat en dus veel ouders niet meer op school komen iedere dag verwacht ik dat veel geld via dat kind naar de klasseouder gaat.
Het kan dus zomaar zijn dat hij met 100 euro over straat moet.
Dat zit mij niet lekker, er is al eens eerder geld ontvreemd uit de hal met zoiets, dus heb ik voorgesteld het geld via internetbankieren over te boeken. Snel en veilig.
Bovendien had ik dus niet eens 5 euro aan kleingeld in huis gisteren, dus vandaar.
Maar helaas die klasseouder vindt dat niet handig.
Nu heb ik dochter maar verteld dat ze dan maar even na school het geld door de bus moet doen (heb inmiddels boodschappen gedaan en voor de verandering contant betaald, maar dat is best wel weer ver voor haar dus een hoop gemopper, zucht.
Nu vind ik wel; het is haar juf dus dan ga ik dat niet doen.
Maar waarom nou weer zoveel gedoe, terwijl het zo makkelijk kan? Ik heb al een keer eerder geopperd om dit gewoon via de bank te laten lopen, maar de klasseouder van vorig jaar vond dat ook maar niks.
Hoe wordt bij jullie dit soort dingen geregeld?


Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

17-10-2013 om 13:32

Compleet anders

Een jubilaris krijgt van bestuur, MR en team een cadeau. Team gaat met jubilaris en partner uit eten en klaar. Absoluut geen cadeaus van €150,- voor een juf. Mag juf dit überhaupt wel aannemen?
Los daarvan snap ik je bezwaar van zoveel cash. Aan de andere kant, als ik een beetje geld moet innen heb ik het ook liever cash om te voorkomen dat het niet terugvindt tussen mijn bankzaken. Nu krijg je het, je streept de naam door en klaar.

Mij onbekend

Ik maak eruit op dat het bij jullie op school de gewoonte is om bij diverse gelegenheden geld in te zamelen en een cadeau te kopen.
Bij ons op de BS heb ik dat nog nooit meegemaakt.
Voor geen enkele gebeurtenis.
MR, OR, en/of bestuur regelt zoiets bij een jubileum of afscheid o.i.d.
De leerkrachten geven 1 dag per jaar een groot gezamelijk feest voor de hele school, waar hun "verjaardagen" mee worden gevierd.
Zonder cadeaus.

Lotto

Lotto

17-10-2013 om 14:11

Okee dus het is uberhaupt raar

Om voor de juf geld in te zamelen voor een gezamenlijk een cadeau?
Nooit zo bij stil gestaan eigenlijk.
En inderdaad 5 euro per kind maal 30 (mits iedereen 5 euro geeft) dat is best veel.
Maar dit is echt niet ongebruikelijk.
Meester van andere dochter werd, toen zij hem had, 50 en toen werd ook 5 euro per kind gedaan.
Normaal is het met verjaardagen een euro trouwens, dus er lopen nogal wat klasseouder-kinderen met geld te sjouwen.
Ook bij het groep 8 afscheid moest er (meerdere keren) zo'n bedrag worden meegenomen. Voor de verschillende feestcommissies voor de afscheidsavond. Daar zat ook een cadeau bij voor de juf en de hulpjuffen. Maar ook de hapjes van de avond.
Toen ben ik er ook over begonnen, over geld via de bank.

Ik zie qua administratie overigens het punt niet zo.
Binnenkrijgen op je bank is toch ook afstrepen op je lijst. Wat is het verschil met een envelop dan?
Die zit misschien wel tussen de gymkleren van het klasseouder-kind verfrommeld.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-10-2013 om 14:41

raar?

Tja, het heeft niet zoveel dingen om te spreken in termen als 'raar'. Zo subjectief. Als iemand dit niet gewend is, dan noemt hij het raar. Nou en?
Wat ik uit jouw bericht haal, is dat het je vooral gaat over het feit dat het kind van de klassenouder mogelijk met veel geld over straat zou moeten. En daarbij ook dat de klassenouder het juist graag zo wil. Jij ziet dus een probleem dat de direct betrokkenen helemaal niet als probleem ervaren. Ik zou het dus lekker laten rusten!
Bovendien: wie zegt dat het kind met al dat geld over straat gaat? Klassenouders komen over het algemeen zelf nogal eens op school, dus zo'n ouder haalt het geld misschien zelf wel op?

Hanne.

Hanne.

17-10-2013 om 14:45

raar

raar vind ik het dat je geacht wordt 5 euro te geven. Ik zou zeggen 'we willen een cadeau geven en geef wat je wil/kan missen'.

En waarom zou je af gaan strepen. Mogen de kinderen wiens ouders geen 5 euro voor de docent (over) hebben hun naam niet op de kaart zetten.

Ik zou zeggen laat de kinderen allemaal iets leuks maken naar eigen inzicht en ga geen dure cadeau's geven.

Lotto

Lotto

17-10-2013 om 15:40

Er is wel eerst overleg geweest

Over de hoeveelheid geld. En je mag geven wat je wil. Maar ik vermoed dat de meesten wel 5 euro geven.
Omdat het een jubileum is en dus bijzonder.

Wat ik vervelend vind is dat overmaken zoveel makkelijker is. In mijn ogen voor alle partijen, maar ik geloof dat er nog veel mensen zijn die de voorkeur geven om dan maar cash te doen. Lijkt me erg onpraktisch met al dat losse geld.
Maar dat er dus wordt gekozen voor een manier die veel meer gedoe oplevert.
Of ze dan afstrepen weet ik niet eigenlijk en of je naam er dan niet bij komt als je niks geeft; geen idee.
Bovendien is het vorig jaar dus mis gegaan bij zo'n klasseouder-kind die het geld in zijn tas in de hal had gelaten en toen was het weg.
Ik ben dus ook niet de enige ouder die dit liever anders ziet.

Ik heb mijn dochter dus het geld in de bus bij de klassenouder laten doen, maar heb daar dus wel een conflict met mijn kind over gehad. Ook gedoe eigenlijk. Maarja hoort bij opvoeden.

Ik heb ook vaak weinig kleingeld in huis omdat ik alles pin.
Eigenlijk heb ik alleen nog kleingeld nodig voor dit soort gedoe.
En collecties aan de deur, waar ik vaak een paar losse munten voor in een bakje bij de deur heb.

25 jaar juf

Ik vind dat nou typisch een jubileum om met je collega`s en directie te vieren. De kinderen wisselen per jaar van leerkracht en het zal ze een biet zijn of juf 15 of 100 jaar juf is. Als ik in de supermarkt werk en daar mijn 25 jarig jubileum vier vind ik het gezellig dat er taart bij de koffie is en een bloemetje van de collega`s. Enveloppe van de baas stel ik ook zeer op prijs Ik verwacht geen 5 euro per klant.
Maar goed, dat was je vraag niet. Het contant meegeven zou voor mij geen issue zijn, als ik het op dat moment niet heb plukt zoon het maar even uit zijn spaarpot. En een kind uit groep 7 die het geld int vind ik ook niet zo`n probleem. Alleen zit er van mij geen 5 euro bij. Jeetje, je zal 2 of 3 kinderen op school hebben en met alle feestjes en jubileum`s geld moeten geven....

Tijgeroog

Tijgeroog

17-10-2013 om 16:02

1 euro en internetbankieren

Hier is het maximum (per klas per jaar geloof ik) 1 euro, dat staat zo in de schoolgids. Dus toen de juf eerst ging trouwen en daarna zwanger werd is er niet nog een keer geld ingezameld.

En internetbankieren: niet alle kinderen hebben dezelfde achternaam als beide ouders, dus als je de administratie netjes bij wilt houden is het lastiger om precies te zien wie er betaald hebben.

Dalarna

Dalarna

17-10-2013 om 16:17

Eens met Wil

Ik snap niet wat de kinderen er mee te maken hebben. Ze is niet jarig en dit kun je ook met het team vieren. De kinderen van een groep hoger of lager hebben er net zo veel mee te maken als de kinderen die ze nu heeft.

Ook het meer geld geven omdat een meester 50 is geworden begrijp ik niet maar het zal wel aan mij liggen.

Je viert een verjaardag, meer niet.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

17-10-2013 om 17:41

grappig

Grappig toch altijd. Schrijf een berichtje over 'geld voor kado voor juf' en iedereen staat klaar met een oordeel. Het bedrag is raar, het inzamelen is raar, een jubileum vieren met de kinderen is raar...

Dat doet er toch allemaal helemaal niet toe? En dat was de vraag van Lotto toch helemaal niet? Het komt op mij toch wel wat 'beperkt' en normatief over hoor. Alsof alles wat 'anders' is, niet goed is. Prima toch, dat dit soort gewoonten per school zo verschillen? Binnen bedrijven verschilt het ook sterk met bijvoorbeeld verjaardagen van collega's: met de pet rond, geld uit de pot, geen kado, kado van de baas, wel/geen taart.... Het een is niet beter dan het ander. Het is alleen maar anders. Fijn, dat we niet allemaal eenheidsworsten zijn.

Jessica O

Jessica O

17-10-2013 om 18:39

hier

Word geld vaak ingeleverd bij een andere leraar. Groep 7 bij 8 en 8 hij 7 bv. Ouder die het geld moet hebben haalt dit op bij de leerkracht. Kind gaat dus niet met zoveel geld over straat.
Bedrag is vaak een richt bedrag, meer of minder mag altijd.

tja, juffen en meesters zijn bijzondere werknemers

Die krijgen vaak ook een cadeautje van alle kinderen als het schooljaar erop zit. Dat overkomt de cassiere niet, noch de vuilnisman of de buschauffeur - of noem maar op!
Daarnaast is het vaak ook nog de verjaardag of de juffendag of zoiets, of er wordt geld opgehaald voor een verjaardag of voor de geboorte van een kindje. Of een trouwerij.

Verplicht stellen hoeveel vind ik niet redelijk, laat dat vrij. Met een klas kinderen is het sowieso een fraai bedrag.

Met veel geld over straat. Tja, dat is maar net wat je gewend bent. Ik moet voor mijn werk geregeld de kasafdracht naar de bank brengen en dat is meer dan 1oo euro

Theekopje

Theekopje

17-10-2013 om 20:18

Niet via bankrekening

Volgens mij zijn er nog wel meer redenen dat mensen geld niet via de bankrekening willen laten lopen, bijvoorbeeld:

- er zijn schulden of roodstand en geld op de rekening verdwijnt in het zwarte gat
- er is een of andere vorm van uitkering of bewind of onder toezicht of hoe dat ook maar heet, en mensen zijn bang voor gedonder als hun afschriften bekeken worden
- partner kan ook bij bankrekening en is niet betrouwbaar met geld.

Het zijn maar voorbeelden, niet te letterlijk nemen, maar ik bedoel maar: er kunnen redenen zijn die je liever niet uitlegt aan de moeders op het schoolplein.

Dus als de inzamelaar zélf liever cash heeft, zou ik niet gaan aandringen.

Afgezien daarvan vind ik het idioot, 5 euro per kind voor een cadeautje voor de juf. Ik werk zelf in het onderwijs en vind het nergens voor nodig om met grote cadeaus beloond te worden. Als een groter cadeau op zijn plaats mocht zijn dan komt dat van de werkgever, niet van de klanten.

Ijsvogeltje

Klopt, ik ben hierin best "beperkt". Misschien komt dat omdat ik het zelf niet zou verzinnen om zulke bedragen aan kinderen te vragen. Ook als juf zou ik geen cadeau van 150 euro willen ontvangen van leerlingen uit mijn klas. Ik zou me serieus zeer opgelaten voelen. Als ik op het werk met de pet rond ga zijn dat volwassenen onder elkaar. Maar je hebt gelijk, het is op iedere school anders. Deze bedragen verbaasden mij echt, zal aan mij liggen.

Pien

Pien

17-10-2013 om 20:45

Verschillend

Ik werk op een basisschool en mijn kinderen zitten op een andere basisschool.

Op de school waar ik werk wordt bijna nooit geld ingezameld. Voor verjaardagen nemen de kinderen vaak per kind een klein cadeautje mee, of een tekening. Afgelopen jaar maakte ik voor het eerst mee dat de klassenouders kennelijk wel geld hadden ingezameld voor een cadeautje voor mij en mijn collega. Dat was geen duur groot cadeau gelukkig, want dan zou ik me inderdaad opgelaten voelen.

Op de school van mijn kinderen is het in ieder geval bij de kleuters wel de gewoonte dat de ouders geld inleveren. Je mag zelf weten hoeveel en doet het in een doos die in de klas staat. De klassenouder neemt dat geld dan mee en koopt er iets leuks van. Hoe het in de hogere groepen gaat, zal ik nog zien, want mijn oudste zit nu in groep 3

Tante Tiny

Tante Tiny

17-10-2013 om 20:51

Niet druk om maken

Als vrijwilligers iets op een bepaalde manier regelen (zoals nu liever contant dan per overschrijving) dan is dat zo. Het alternatief is dat je het voortaan zelf regelt. Als je dat niet wil/kan, accepteer je hoe iets georganiseerd wordt.

Ik ben het wel eens dat 5 euro per kind een te groot cadeau oplevert voor een leerkracht. 1 euro lijkt me beter passen.

Evanlyn

Evanlyn

17-10-2013 om 22:23

Jan Jans en de kinderen

In één aflevering moet Catootje ook geld mee naar school nemen omdat de juf een kindje krijgt. Jan moppert: "Daar hoef ik dan toch niet voor te betalen." Die vond ik altijd wel leuk.

Overigens "moesten" we hier best een groot bedrag meebrengen voor de meester van groep 8. Waarom nou juist groep 8, met de slechtste meester ooit? Het werd me niet duidelijk. De fantastische juf van groep 5 heeft van mij een lange bedankbrief gekregen waarin ik precies zei waarmee ze zoon zo geholpen had. Volgens mij was ze daar echt blij mee.

Lotto

Lotto

18-10-2013 om 10:08

is inderdaad grappig dat het onderwerp bijna anders is

Het draadje gaat nu meer over of het normaal is dat de juf zo'n groot cadeau krijgt.
Hier op school in ieder geval wel. En ik geloof niet dat leerkrachten zich generen ervoor.
En vorig jaar met een 8e groeper vond ik het helemaal te bont.
Want het geld voor de festiviteiten ging ook via de kinderen. En dat was bij een project 7,50 per kind. En er liepen van de afscheidsfeest commissie nog meer projecten die een bijdrage vroegen (tussen 2-5 euro) Best een duur jaar dus met kamp erbij.
Meeste dingen waren niet verplicht, maar als je niet meedeed kreeg je kind geen afscheidsboekje of dvd met musical.
Die moest ermee over straat en klasgenoten wisten dat. En dat waren niet allemaal heilige boontjes zeg maar.
Dat vind ik gewoon niet prettig. Dat een kind van 10 of 11 (of nog jonger) met zo'n bedrag over straat moet.

Dat is in het verleden dus al een keer dat ik weet mis gegaan; dat geld is voor zover ik weet niet meer boven water gekomen.

Vanuit school is hier geen beleid over; dit regelen de ouders.

Maar geld afgeven bij een andere leerkracht vind ik eigenlijk ook wel een goed idee! Dan hoeft er geen kind met veel geld de straat op. Ik ga dat zeker in de groep gooien.

En ja dat van die schulden had ik me nooit gerealiseerd. Maar dan kan het geld van de klas als het cash is toch ook in de zak van een klassenouder verdwijnen? Of zie ik dat nu verkeerd?

Ik ben ook helemaal van het pinnen, heb soms gewoon echt niks aan cash in mijn portemonnee. Zakgeld gaat via de automatische overboeking. Ik pin eigenlijk alleen nog maar voor dit soort dingen en dan krijg je alleen grote briefjes. Dus dan moet ik eerst weer boodschappen doen, en niet vergeten cash te betalen.
Dus de vraag of het alsjeblieft via de bank kan is ook wel eigenbelang, maar ik weet dat er meer ouders zijn die hetzelfde hebben op onze school.

theekopje

Dat was dus precies wat ik ook dacht: moeder zit in de bijstand en wil geen gez...k over de bijboekingen. Want ze doet niks verkeerds, maar voordat je dat hebt uitgelegd ben je met een beetje pech een hele tijd (en een opschorting) verder.

Groeten,

Temet

belachelijk bedrag, 5 euro.

Dat iedereen daar op reageert geeft op zich al aan dat wel raar is. Een jubileum vier je met collega's en niet met klanten. Hier had laatst een juf haar 40-jarig jubileum; geen enkel briefje gehad voor een inzameling of wat ook. Het enige wat ik heb meegekregen is dat juf de hele school op ijsjes heeft getrakteerd en dat ze werd gehuldigd in de aula. Ik neem aan dat ze wel een kado heeft gehad van het docententeam. Ik kan me bij haar ook helemaal voorstellen dat ze er geen poespas van zou willen maken, eigenlijk.

Al die kadootjes voor de juf aan het eind van het schooljaar vind ik zowiezo ook raar, ik vind de vergelijking van Wil met de kassajuf in de supermarkt best een goeie. Kijk, als de juf echt iets voor je heeft betekend is het wat anders. Als een collega waarmee ik een speciale band had afscheid zou nemen, zou ik daar misschien ook best persoonlijk nog een kaartje of kadootje aan besteden. Tegenwoordig geven de juffen zelfs kadootjes aan de kinderen aan het eind van het schooljaar....Allemaal een prul van de action met een koekje en een ballonnetje! Had niet gehoeven.

Overigens vind ik dat Lotto ook maar moeilijk doet. Een hoop gezeur omdat ze contant geld bij zich moet hebben, een ander vind het waarschijnlijk onhandig om via internet geld over te maken. En wat het contante geld betreft: de klasseouder zal zelf wel naar school komen om geld te innen denk ik? En dan nog, waarschijnlijk neemt niet iedereen op dezelfde dag geld mee, dus loop je nooit met 100 euro op zak. En dan nog, het kind heeft niet op zijn voorhoofd gedrukt staan dat hij veel geld bij zich heeft dus dat het wordt beroofd lijkt me ook niet waarschijnlijk.

Rafelkap

Rafelkap

18-10-2013 om 11:12

volgend jaar

Volgend jaar moet jij je gewoon opgeven voor klassenouder. Dan doe jij het op jouw manier. Laat het lossssss, het komt heus wel goed.

Lotto

Lotto

18-10-2013 om 11:43

Okee ik ben dus een zeur

Neem me niet kwalijk hoor. Zo'n punt is het nou ook weer niet.
Ik was gewoon benieuwd hoe jullie dit op school oplossen.

Ik had geen idee dat 5 euro absurd was. Ineens gaat het alleen daar over.

En het is dus al een keer misgegaan op school met een aanzienlijk bedrag.
Ik vind het opvallend dat jullie dat geen punt vinden.

Als alternatief mag je het bij de klassenouder door de bus gooien, maar niet iedereen woont om de hoek. En een 7e groeper wordt toch niet meer gebracht. Dus ouders komen dan niet meer op school.

En klasseouder worden. Ik heb dat een jaar gedaan, ik doe nu andere dingen op school. Dat vind ik wel genoeg. Of mag dat ook niet?
Toen alleen een euro voor de verjaardag meester. En dat was groep 1-2 dus iedereen kwam nog op school. Mijn dochter heeft niks hoeven ontvangen.
Ik heb wel het idee dat de bedragen inmiddels flink zijn gestegen, nu ik er zo over nadenk. Dat is dus al 8 jaar geleden.

Zoals ik al zei; ik vind bij een andere leerkracht inleveren een stuk handiger. Dat ga ik dus ook voorstellen.

Mij bekruipt wel het gevoel dat men hier wel direct met een oordeel klaar staat zeg.

Rafelkap

Rafelkap

18-10-2013 om 11:51

Rome

Elke school doet het weer anders, er zijn vele wegen naar Rome. Als jij het niet handig vindt hoe het gaat kan je die klassenouder zelf aanspreken. Dat ga je nu dus doen. In ieder geval, het is haar job dus haar 'probleem'. Dat jij je een zeur voelt kan je doen, je kan het ook niet doen. Van mij hoeft het niet hoor Je moet het niet groter maken dan het is.

Jillian

Jillian

18-10-2013 om 12:00

Geen enorm bedrag

Ik vind 5 euro geen enorm bedrag hoewel ik 2 of 3 euro wat sympathieker had gevonden. Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe vaak er zulke grootste festiviteiten zijn en hoe hoog de ouderbijdrage is. De basisschool waar mijn ene zoon op heeft gezeten vroeg een enorm hoge ouderbijdrage. In dat geval had ik nooit echt veel zin om ook nog allerlei extra's te betalen. De school van mijn jongste kinderen vraagt een vrij lage bijdrage en daarnaast moeten er vaak nog wat dingen los betaald worden. Daar heb ik geen moeite mee verder.
Als het een eenmalig groots gebeuren is dan zou ik met 5 euro verder geen bezwaar hebben.
Wat betreft de oorspronkelijke kwestie. Ik zou het zelf anders oplossen als ik klassenouder was door bijvoorbeeld zelf even op school te komen die dag. Als deze klassenouder het zo wilt oplossen dan lijkt me dat haar keuze. Mocht het misgaan en het geld gestolen worden is dat natuurlijk enorm vervelend maar goed dat kan gebeuren. Ik zou me daar verder niet mee bemoeien.
Hier wordt het geld trouwens door de klassenouder opgehaald en die is volgens mij de meeste dagen wel op school te vinden. De ouders die aangetrokken zijn tot die positie zijn meestal ook ouders die toch al heel veel vrijwilligerswerk op de school doen.
Ik geef het geld aan mijn kinderen mee en zij geven het vervolgens aan de klassenouder. Via de bank overmaken is hier nooit ter spraken gekomen dus dat is hier ook geen gemeengoed.

Jillian

Jillian

18-10-2013 om 12:04

Stelen

Niet natuurlijk dat ik het niet erg zou vinden als het wordt gestolen maar het is de verantwoordelijkheid van de klassenouder. Als zij denkt dat het zo prima gaat dan is dat haar keuze. Mocht het misgaan dan zien we dan wel verder. In de praktijk zal het trouwens ook wel meevallen omdat niet alle kinderen op dezelfde dag het geld meenemen dus zolang de tas niet onbeheerd wordt achtergelaten is het risico minimaal.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

18-10-2013 om 22:03

Keuze van de klassenouder

En daarmee probleem van de klassenouder. Zij moet er maar voor zorgen dat die honderd euro veilig thuis komen. Niet jouw probleem dus.

5 euro vind ik ook best een aardig bedrag. Hier is het meestal 2 euro. Maakt het transportprobleem meteen een stuk minder groot...

Theekopje

Theekopje

18-10-2013 om 23:30

Nee, anders

Nee, ik bedoel het volgende. Stel je balanceert op het randje, financieel. Je staat maximaal rood en de huur moet afgeschreven.
Dan wordt er 150 euro bijgeschreven aan cadeaugeld, dan wordt jouw huur afgeschreven, en sta je weer op je maximumroodstand.

Je kunt het geld dus niet meer opnemen, want je staat maximaal rood. En je kunt dus geen cadeau meer kopen terwijl de mensen jou wél betaald hebben om dat te doen. Dus je krijgt ruzie en gedoe en schaamte.

Ik bedoel dus NIET dat die arme moeder het geld wel in haar zak zal steken. Ik bedoel dat die moeder JUIST om te voorkomen dat het geld verdwijnt, het strikt gescheiden wil houden van haar problematische bankrekening.

Kortom: als mensen cash geld liever niet via hun bankrekening laten lopen, respecteer dat dan gewoon. Afgezien van de bijstand, die Temet en ik al noemden, er zijn nog tal van andere redenen waarom mensen dat liever niet willen.

In een grijs verleden was ik arm (nu gelukkig al heel lang niet meer) en ik word nog altijd kriegel als ik terugdenk aan mensen die meenden wel even voor mij te bepalen hoe ik mijn geldzaken moest regelen. Zonder dat ze wisten hoe het eigenlijk zat, omdat ik namelijk vond dat ik niet Jan en alleman alle ins en outs hoefde te vertellen.

Theekopje

Theekopje

18-10-2013 om 23:31

quote verdwenen

Mijn quote is verdwenen, maar ik reageerde dus op de post van Lotto van 10.08, over dat de moeder-met-schulden het geld ook cash in haar zak kan steken.

Makkelijker?

Een internetoverboeking is mij veel te veel werk hoor!
Computer aanzetten, inloggen, dat nog alle handelingen voor het geld overgemaakt is.
Wat is daar in vredesnaam nou 'makkelijk' aan, in vergelijking met portemonnee pakken en een paar euro er uit halen? Gewoon cash kost me minder tijd en minder moeite.

Dalarna

Dalarna

21-10-2013 om 22:22

tja dirksmama

Ik zet toch liever even de computer aan dan dat ik naar het winkelcentrum moet fietsen en daar 10 euro uit de muur moet trekken wat ik dan ook nog eens ergens 'stuk' moet maken. Ik probeer zo min mogelijk contant geld op zak te hebben dus ik maak het liever over. Ik doen dan wel weer niet zo moeilijk dat ik daarom ga vragen als het niet aangeboden wordt maar het kost hier nog wel eens moeite om bijv 9 euro bij elkaar te krijgen voor de enveloppe met schoolfoto's. Gelukkig mocht je het dit jaar overmaken (maar was de prijs opeens 5 euro hoger....).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.