Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Suusje

Suusje

04-11-2016 om 11:20

Gegevens bij uitwisseling (klas 2 VO)

Volgende week gaat onze zoon op uitwisseling met school naar Duitsland. Hij zal verblijven met een gastgezin.
Het heeft allemaal nogal lang duurt voordat ze alle kinderen ergens geplaatst hebben, maar inmiddels heeft hij te horen gekregen waar hij heen gaat. De bedoeling is dat ze vooraf contact leggen met de jongen/meisje waar ze heen gaan. Hij heeft gemaild naar de ouder van de jongen (dat is het enige wat hij heeft), maar krijgt geen reactie terug - wat je wel zou verwachten omdat hij er volgende week heen gaat.
Vanuit school is er [gisteren] een bestand met contactadressen verstuurd van kinderen die naar locatie X gaan. Van Y en Z (waar mijn zoon naar toe gaat), zou via de mentor al eerder naar de ouders verzonden zijn.

De communicatie met de mentor verloopt dit jaar niet echt soepel, als in dat ze weinig informatie verstrekt.
Ik heb dus de mentor gemaild en gemeld dat wij de informatie gemist hebben. Als reactie krijg ik alleen dat zoon vorige week een telefoonnummer of emailadres heeft gehad.

Nu vraag ik mij af: is het gangbaar dat leerlingen (13/14 jaar) ergens verblijven en ouders geen adresinformatie hebben? Hij heeft uiteraard wel zijn telefoon bij zich, dus is altijd te bereiken.
Zal ik nog reageren naar de mentor of de coördinator van het leerjaar? Of zal ik een mail sturen naar het emailadres, dan kan ik zien of het überhaupt gelezen wordt en kan ik ook gegevens uitwisselen.

Ik voel mij met name geïrriteerd door de mentor, maar onze zoon moet er nog minstens een jaar mee, dus ik wil ook niet als zeurouder te boek staan. Wat waarschijnlijk al zo is.

bieb63

bieb63

04-11-2016 om 16:07

Pffff

Wat irritant!
Ik zou mentor gewoon mailen (of misschien beter bellen) en zeggen dat zoon gemaild heeft naar de betreffende jongen/meisje, maar geen enkele reactie. Met de vraag: wat nu te doen? En dat je als ouder i.i.g. geval gewoon adresinfo wilt hebben.
Verder kan je aan je zoon vragen om die mail met gegevens even te voorschijn te halen, want wellicht staat daar meer in.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

04-11-2016 om 17:42

Bij de uitwisseling

op de school van onze dochter kregen we helemaal geen adresgegevens van waar ze was. Dat was vlgs mij ook niet gebruikelijk. Kinderen kregen elkaars namen, zochten elkaar op via Facebook en whatsapp. Dochter ontving eerst de gast bij ins thuis en we hebben haar met het thuisfront laten bellen. Toen dochter daar was hadden ee dus geen gegevens, 'aar via app en sociale media bleven we op de hoogte. Ook hadden we telefoonnummers van de begeleiders. Maar nogmaals, anders was ook niet gebruikelijk. Als bij jullie de afspraak was dat je gegevens krijgt zou ik daar wel achteraan gaan.

Aagje

Suusje

Suusje

04-11-2016 om 18:46

Dank jullie wel

De lijst met de verblijfs- en contactgegevens zijn inmiddels rondgemaild door de coordinator. De mentor had dat dus gedaan moeten hebben.
Zoon had alleen een naam van de exchangestudent en email adres van de ouder daarvan. Ze hebben daar nu vakantie, dus misschien zijn ze een week niet thuis.
Dit is nu in ieder geval opgelost!

Het is gewoon vervelend als je een mail van school krijgt dat je bepaalde informatie via de mentor krijgt, en je ontvangt niets. En de mentor doet dan ook alsof je een zeur bent omdat je om missende informatie vraagt.
Dit was dus de tweede keer dat het zo ging.

Thnx

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.