Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Mika

Mika

14-09-2016 om 18:58

Fietsenstalling bij school

Vandaag ontvingen wij het overzicht van de (vrijwillige) ouderbijdrage van de middelbare school van onze dochter. We moeten bijvoorbeeld betalen voor excursies. Als je niet betaalt, kan je kind niet mee en krijgt het een alternatief programma op school. Niet leuk, maar ik snap het nog wel.
Wat dit jaar nieuw is (en wat ik niet snap): we moeten betalen voor de fietsenstalling! Ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd. En dan gaat het me niet om die €15,-, maar om het feit zelf. Moet een school niet gewoon zorgen voor een fietsenstalling? En wat is het alternatief dat ze denken te bieden als ik niet betaal?
Wat vinden jullie?

Elfje65

Elfje65

14-09-2016 om 21:09

Eens

Tja, dat lijkt me lastig. Dan moet ze haar fiets maar voor de ingang zetten. Slaat natuurlijk nergens op.

Taruh

Taruh

14-09-2016 om 21:15

Bewaakt

Dan is het toch op zijn minst een bewaakte stalling met voldoende ruimte voor alle fietsen en per fiets en per klas een vaste plek die afgesloten is?

Lente

Lente

14-09-2016 om 22:42

Ik zou die fietsenstalling niet betalen

Je kunt dat bedrag van de rekening aftrekken en de reden mailen.
Die fietsenstalling heb ik nog nooit voorbij zien komen bij OOL.
Lijkt me een idiote noodgreep.
Neem vooral ook contact op met de MR, of dit echt de bedoeling is.

loekie

loekie

14-09-2016 om 23:29

zoiets

Ik ken wel een school die geld vraagt voor de fietsenstalling. Ze hebben daar van die fietspalen. Er moet een bepaald bedrag betaald worden voor een onderdeel (slotje?). Dat krijg je terug, als je bij het verlaten van school de boel compleet inlevert. Een soort borg dus voor meer veiligheid.

Marieke

Marieke

15-09-2016 om 11:41

Hier betalen voor kluisje

Vind ik ook twijfelachtig. Maar okee, daar kan ik me nog wat bij voorstellen. Er raken sleutels kwijt/breken af. En het is een service van school. Maar een fietsenstalling lijkt me toch geen extra service maar een eerste levensbehoefte voor een school. Er is ook geen alternatief, zoals er wel een alternatief is voor een kluisje, namelijk kapstokken voor de jassen en verder gewoon zelf de hele dag je boeken en lunchpakket in je tas houden.

Nee, ik zou dit ook niet betalen. Tenzij er inderdaad bewaking komt EN een bandenplakservice...

Ligt er aan

Mijn kinderen hebben op twee verschillende middelbare scholen gezeten. Beiden hadden een fietstenstalling buiten. Met van die voorwielkillers. En daarnaast liepen de fietsen nogal eens averij op door baldadig gedrag.

Dus als een school investeert in een overdekte, bewaakte fietsenstalling die schade voorkomt, vind ik het niet vreemd als voor die service betaald moet worden.

Dat betaalde proefwerkpapier, dat vond ik pas vreemd. Da's toch een beetje of je voor de galg staat en de rekening voor het touw gepresenteerd krijgt.

goh

Wat is de school van mijn brugpieper dan netjes. Geen geld voor kluisje, alleen geld voor een nieuwe sleutel als je je eerste kwijtraakt. Gymshirt gratis gekregen, en zelfs het kennismakingskamp van 3 dagen kost niks.
Wel de verplicht vrijwillige ouderbijdrage natuurlijk, 135 algemeen plus 150 voor technasiumprofiel. Nou ja, vooruit dan maar.
En niks voor de fietsenstalling, maar ze hebben dan ook alleen maar rekken ...

Groeten,

Temet

mijk

mijk

15-09-2016 om 14:57

wij ook

Maar daar krijgen we dan iedere dag van 8 tot 5 een bewaker voor ( binnenstadsschool die ook regelmatig een band plakt..

Mijk

mijk

mijk

15-09-2016 om 14:58

de school plakt niet.

Maar de bewaker wel...

Mijk

Mika

Mika

15-09-2016 om 15:59

Nee

Ik ga het ook niet betalen. Wat betreft 'bewaking': die is er inderdaad, maar die is er al jaren. En wat mij betreft zinloos, want de fietsen komen toch wel eens beschadigd thuis. Volgens dochter doet de bewaker ook niet veel.
Als we echt vanwege die bewaking moeten betalen, zou ik graag een onbewaakte fietsenstalling willen. Het maakt voor de leerlingen/fietsen volgens mij niet zoveel uit namelijk.

En Temet, die €135 die jij betaalt, wordt die gespecificeerd? Want jij noemt het netjes, maar dat is maar de vraag. Ik hoef niet 'zomaar' een bedrag te betalen. Ik krijg een rekening die is gebaseerd op verschillende kostenposten, waaronder nu opeens die fietsenstalling.

Voor het kluisje betalen wij overigens ook. €20,- per jaar. Even snel rekenen: dat levert de school jaarlijks zo'n €22.000,- op. En dat terwijl die kluisjes voor een groot deel jaren meegaan.

Ik vind het eigenlijk allemaal maar vreemd. Ik begrijp best dat scholen soms geld te kort komen, maar om het nou op zo'n manier binnen te harken...

Mika

Mika

15-09-2016 om 16:01

En o ja

De fietsenstalling is niet overdekt (alleen rekken) en er is zeker niet genoeg ruimte.

Taruh

Taruh

15-09-2016 om 16:04

borg

ik zou een borg voor een kluisje wel reeel vinden. om duidelijke redenen: sleutels kwijt, nieuwe sleutels etc. maar een borg krijg je terug, of na het jaar of aan het einde van je schoolcarierre bij inlevering van de sleutel.

Is best veel gedoe voor de school maar zou wel helder en transparent zijn.

Mika

Daar heb je een punt. Ik weet niet of het gespecificeerd wordt, zou wel moeten natuurlijk.

Misschien rekenen ze wel gewoon geld voor de fietsenrekken

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.