Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
druppel

druppel

24-09-2014 om 09:16

Fietsen naar school in de regen, welke jas?

Dochter weigert een regenpak als het regent. Aangezien ik niet wil dat ze helemaal doorweekt aankomt zoek ik een winterjas die ook waterdicht en lekker warm zijn. Het moet wel hip zijn. De outdoor merken zijn een beetje duf vind ze (wat ze verkopen bij de anwb etc.. Ze houdt van stoer en hip. Iemand tips?

leermoment

Dat is een mooi leermoment voor je dochter.
Stoer en hip betekent toch vaak nat en koud.
Suf en truttig (dat regenpak) eventueel over haar stoere hippe jas houd haar droog en warm.
Mijn dochter (net brugklas) fietst elke dag 10 km en trektzonder morren dat pak aan. In de eerste week al zeiknat geregend was snel om.

Ilva

Ilva

24-09-2014 om 09:35

Hier ook regenpak

Ja hoor, liever droog dan stoer. Brugpieper en 3e klasser dragen zonder morren gewoon regenpak. Geen zin om drijfnat in de klas te zitten. Ze leert het wel.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

24-09-2014 om 09:42

Hier

heeft dochter een softshell jas van Esprit. Leuk model en waterdicht.
Voor de winter heeft ze een gewone jas en als het regent zal ze toch een regenjas aan moeten doen. Want volgens mij is geen enkele leuke winterjas waterdicht. En in die ANWB-dingen zweet je je kapot als je een flink eind moet fietsen.
De regenbroek ligt trouwens ook al klaar. Ik vermoed dat ze die na een paar keer natregenen ook zonder morren gaat aantrekken.

Annet

Annet

24-09-2014 om 10:34

Ook softshell

Mijn dochter heeft het liefst die jas aan, totdat het echt te koud is.
Deze week is ze ermee gestart (en een paar weken terug toen het koud was).
De jas is voldoende waterdicht voor lichte regenbuien. Met zwaar weer trekt ze er een regenjack overheen aan.
De regenbroek doet ze alleen op de heenweg, als het al regent voordat ze vertrekt. Op de terugweg wordt ze liever nat.
Ze heeft een paar sokken op school liggen, voor als haar sokken doorweekt zijn.

In de winter heeft ze een donsjack. Regenjas gaat er overheen als dat nodig is.

Leuke kleuren

Hier 2 pubers die de jassen van Perry sport regatta erg leuk vonden. Lekker groot model gekocht.
Vooral de kleuren; groen voor dochter en blauw voor zoon, waren okee. Opgebouwd in zakje nemen ze ook niet veel ruimte in beslag. Ze hebben gelukkig ook geen reflectie-stickers want die staan zo stom...
Broek is hier niet nodig want die dragen ze toch niet.

http://www.perrysport.nl/packaway-ii-jacket_100007385.html

Elisa Gemani

Elisa Gemani

24-09-2014 om 15:16

Regenjas

Tja, als het echt hard regent en je wilt droog blijven op de fiets ontkom je niet aan een regenjas en regenbroek. Comfort gaat ook hier boven hip. Zoon (13) heeft een Regatta regenjas en -broek en ik zweer bij Agu. Als het niet zo hard regent of als ik wandel heb ik een outdoorjas die best hip is en ook nog eens heerlijk warm. Je kan de binnenjas er uit halen dus hij is ook nog eens functioneel. http://www.bonprix.nl/categorie/sport-badmode-sportmode-voor-dames-outdoorjassen/ Tip: schoenen, jassen en tassen insprayen met Nano-spray voor extra waterbestendigheid. Voor het eerste gebruik en na het wassen/schoonmaken.

Er hip uitzien

Ik vind het trouwens best knap om er hip uit te zien als je volkomen doorweekt bent...

geen hond die het ziet

Als het stortregent zit toch iedereen met half dichtgeknepen ogen voorovergebogen op de fiets, turend naar de weg voor zich.
De enigen die zich veroorloven ontspannen te fietsen zijn de mensen met deugdelijke regenkleding

Nog een tip, ik geef m hier regelmatig: overschoenen. Ledenprijs bij de ANWB 13 euro - maar de fietsenboer heeft ze ook. Volstrekt onhip, maar ik zweer erbij omdat weinig mijn humeur zo verpest als een hele dag natte voeten. Maar goed, ik ben 46 en doe niet aan hip, dus ik heb makkelijk praten.

Groeten,

Temet

Wintersportjas

Hier heeft onze puber een wintersportjas van Perry. Is waterafstotend en erg warm. Werkt ideaal voor pubers die geen trek hebben in regenjas. Maar hier is de afstand ook niet onwijs groot (3 km) dus dan is ze langer bezig regenkleding aan te doen dan dat ze aan het fietsen is.
Verder hebben beide kinderen een softshell jack voor de herfst. Kunnen ze ook prima in sporten in de regen, zoals vandaag......

Fiorucci

Fiorucci

25-09-2014 om 08:04

tip!

www.tegenregen.nl
Het kan best hoor, een leuke regenjas.

Fiorucci

Er zitten een paar leuke modellen bij, maar die jassen zijn wel aan de prijzige kant.

vroeger...

Mjn moeder had keurig een regenpak voor me gekocht - die waren in die jaren nog geel of knaloranje (wel verkeersveilig Ik deed ook nooit een regenbroek aan. Zo stom!

Heb onlangs een mooie en dure regenjas gekocht van een echt merk, maar hij regent door - waardeloos.

Dus nu maar weer gewoon een regenpak van de Hema, of een poncho over een gewone jas. Dat laatste vind ik het fijnste, minder zweterig. Voor een lang eind is een regenpak de beste keus.

Yaron

Yaron

25-09-2014 om 17:11

zeiljas

Hier een waterdichte zeiljas van Gaastra vriendelijke voor de winter, gisteren heeft zoon een stortbui van een uur gehad, echter in zomerjas met een regenpak erover, hij was net zo nat met pak als hij zonder pak was geweest.

bromvlieg

Ademende regenpakken van Agu zijn beter dan de standaard plastic versie van Hema etc. Als je je tegen een storm in moet vechten ga je uiteindelijk toch zweten, maar een ademend regenpak vind ik zelf echt veel comfortabeler dan de niet-ademende variant. Kost wel wat. in de praktijk gebruik ik trouwens op dagen als deze het regenjack als gewone jas. Voor kouder weer heb ik een waterdichte winterjas met uitritsbare voering.

Groeten,

Temet

Fiorucci

Fiorucci

26-09-2014 om 08:03

flanagan

Klopt, maar een echt goed regenpak ook..

Druppel

Druppel

26-09-2014 om 09:30

dure grap.....

Dochter kwam van de week helemaal doorweekt uit school. Ze had haar regenpak niet mee. Ook was ze een vuilniszak vergeten voor over haar tas. Die ik notabene in haar tas had gedaan en zij haalt hem er doodleuk weer uit. Jaja en dan 8 km fietsen in de stromende regen. Gevolg: haar boeken doorweekt en nu dus waterschade. Ik baal ontzettend. Zij wou perse die modetas (zo"n schoudertas waar je scheef van gaat lopen) en waar het water zo via de rits naar binnen stroomt en nu dus een tas die al kapot gaat want te veel boeken mee. Het ergste zijn de boeken die nog een heel jaar mee moeten. Dochter ziet nu in dat het toch handig is om zo'n redelijk grote rugzak van eastpak te hebben en een degelijk regenpak te dragen. Ik weet dat deze rugzakken ook niet waterdicht zijn maar in ieder geval beschermen de tassen van eastpak beter dan wat ze nu heeft. Hoop ik tenminste.... In ieder geval had ze vandaag wel een vuilnis zak voor over haar tas mee. Ze heeft een regenpak van de hema en klaagt wel over te warm krijgen. Misschien toch niet een gek idee om een te kopen waar je wat minder in zweet. Bedankt voor alle tips

Druppel, (ot)

En die grap wordt nog duurder als bij inlevering aan einde schooljaar een aantal boeken worden afgekeurd. Hier bij een lekkage van een flesje water op de website tweedehands boeken moeten aanschaffen. Een pijnlijke les, ook voor het kind.

Druppel

Ik zou inderdaad investeren in een ademend regenpak, en dan een tikje aan de ruime kant. Ervan uitgaande dat ze de groeispurt al grotendeels achter de rug heeft zodat ze met dat pak de hele middelbare-schooltijd vooruit kan. Moet ze wel beloven er netjes op te passen, want je bent wel 100 euro kwijt voor zo'n pak.Maar ik vind het verschil in draagcomfort vrij groot, eigenlijk.

Groeten,

Temet

lennest

lennest

26-09-2014 om 14:25

regenpak of jas? Echt niet!

Wat ik ook zei, deed of dreigde, maakt niet uit; géén regenpak! Daar ga je echt niet mee naar school. En zeg, hoe haal je het in je hoofd om te vragen of er een plastic zak om de schooltas kan! Mooi niet! Uiteindelijk zijn we tot het volgende compromis gekomen: een mooi winter zeiljack, maar geen regenbroek, ja, héé echt niet! En een goede leren schooltas die het wat langer volhoudt in een regenbui. Bij stortbuien: wachten tot het overgaat of onderweg schuilen. Maar een regenpak, kom op zeg!
Snap het ook wel, ik deed vroeger ook geen regenpak aan, liever nat regenen dat 'voor schut' staan.

klara

klara

26-09-2014 om 15:13

pffft

Vind het ook makkelijk gezegd allemaal; niemand ziet je, en ze leert het wel. Nou, niet dus. Hier een zeer eigenwijze van net 11. Haar idee van droog naar school: paraplu. (op fiets) Dat mocht niet van mij, maar verder laat ze zich niets zeggen. Ze is ook nog zeer kieskeurig met kleren, dus ook met jassen. Dus absurd kieskeurig. Dus een leuk windjack oid krijg ik haar ook niet aangesmeerd. Misschien zouden we 'de jas' wel kunnen vinden als we weken hard zouden zoeken, maar daar heb ik geen tijd voor en geen zin in. Ik ben al lang blij als we straks een winterjas vinden, zag dat die van vorig jaar niet meer past. Heb me wel voorgenomen dan maar geen jassen meer te kopen die echt slecht tegen regen kunnen, nu heeft ze bijv een nep leren jasje aan. Ze draagt dan alleen die en wil niks anders. Hopelijk stimuleert haar dat wat. Maar nat worden is veel minder erg dan gespot worden in kleren waarin ze niet gespot wil worden.

amk

amk

26-09-2014 om 15:28

van suiker?

Eh, smelt ze als ze nat wordt? Laat lekker haar probleem zijn.
Mijn dochter loopt nu ook nog gewoon op haar blote voeten in een korte broek. Moet zij weten, ik heb het er niet koud van, zij hopelijk wel, en dan hoop ik voor haar dat ze iets anders aantrekt dat warmer is.

Zelfde met regenpakken. Ik meld dat er 1 is, en haar keuze om 'm aan te trekken. (Moet eerlijk bekennen dat ik 'm ook niet zo snel aantrek.)

Barvaux

Barvaux

26-09-2014 om 16:18

Oh wat ben ik soms blij dat ik van die makkelijke jongens heb Overigens zou de Eastpak ook echt wel tegen de regen moeten kunnen natuurlijk.

Verder: pas op dat je je in de regen op de fiets niet te warm kleedt, trek er dus geen dun jasje onder aan. Beter te koud dan zweten onder je jas. Verder moet je ook niet een regenjas (of jas die tegen regen kan) aantrekken als de kleding eronder al nat is.

klara

"Haar idee van droog naar school: paraplu. (op fiets) Dat mocht niet van mij"

Goed van je. Ik zie hier in Amsterdam zo vaak mensen fietsen met een paraplu, en het is zo eng, vooral als het hard waait. En in dit land gaan harde wind en harde regen best vaak samen. Zwabber de zwabber over de weg, ondertussen medeweggebruikers (en tramrails) ontwijkend, en maar hopen dat het goed gaat.

En ondertussen natuurlijk toch nat worden, want die regen valt niet loodrecht naar beneden, in het algemeen.

Ik ga dit nog krijgen. Zal mij benieuwen. Ik ben ook geneigd de lijn te kiezen: het pak ligt daar, en je zoekt het maar uit. Maar mijn partner, wiens wiegje in een tropisch land heeft gestaan, is er van overtuigd dat wind en regen en nat worden leiden tot ziektes (of verkoudheid, maar dat stelt hij een beetje op 1 lijn) dus dat worden nog leuke discussies.

Nou is zoon tot op heden makkelijk met kleren, als dat zo blijft valt het mee, dochter daarentegen heeft zo haar eigen ideeën en ze is nog maar 5. Dat belooft wat.

En Klara, 11 is nog wel jong, maar is kleedgeld geen idee? Mag ze het fijn zelf uitzoeken, en op = op.

Groeten,

Temet

Linda K

Linda K

26-09-2014 om 17:57

Niet mijn probleem

We hebben regenpakken en poncho's, beide kinderen gebruiken ze niet. Ze vinden het blijkbaar onhandig, al die natte troep in de kluisjes, tassen en OV. Ik hoor wel eens verhalen dat ze 6x op een dag zijn natgeregend, maar die regenpakken blijven oninteressant. Oudste draagt trouwens de hele winter door een zomerjas op de fiets, omdat hij het anders te warm krijgt. Een regenjas is dan nog een stap verder natuurlijk.

Qua tassen: Eastpaks doen het redelijk goed op onze korte afstand (5 km). Ze worden wel een beetje vochtig van binnen, dus moeten bij thuiskomt leeggehaald worden. Als er laptops meegaan, gaat er wel een regenhoes omheen.

Qua jassen: Een willekeurige, goedkope jas van (grotendeels) kunststof houdt voldoende regen tegen. Ze worden natuurlijk wel vochtig en klam van binnen, maar echt net worden ze alleen bij hele hevige hoosbuien.

klara

klara

26-09-2014 om 19:18

Temet

Ja, kleedgeld, dat schoot de laatste weken wel door mijn hoofd, heb het gevoel dat ik momenteel wel erg veel moeite doe maar niks meer te zeggen heb, voelt beetje krom!
Dank voor het duwtje, misschien wel tijd ervoor.

Zeiljas

Hier geinvesteerd in een hippe zeiljas van Decathlon. Niemand ziet dat het een regenjas is zo leuk issie. Prijs viel ook mee.
http://www.decathlon.nl/zeemansjas-reefer-ddonkerblauw-id_8243049.html

Dochter draagt hem nu ook als het niet regent

Druppel

Druppel

26-09-2014 om 23:41

Wow eefy

Gave website met mooie kleding en niet duur. Ik denk dat dochter voor de kinderjassen gaat met felle kleuren. Verder zag ik ook uv werende kleding. Normaal heel erg duur maar hier heel betaalbaar. Van de zomer nog veel te veel uitgegeven aan uv werende kleding. Fijn ik ga morgen aan dochter vragen welke jas ze mooi vindt . Ze zijn allemaal geschikt om 8 km mee te fietsen zonder nat te worden. Ik hoop dat ze niet al te kieskeurig is en toch liever een jas van de Coolcat wil.

Over de schoolboeken. Ik weet dat ik de schade moet betalen, balen.... Ik heb wel een soort van verzekering genomen op boekenschade op de website toen ik de boeken bestelde. Ik hoop dat dit ook geldt voor waterschade? Ha ha het zal wel niet....

Fijn

Ja ik slaag hier altijd goed. Fijn dat je het ook leuk vindt de zeiljas was voor een 16 jarige die eeeeechchct niet in een regenjas naar school gaat deze jas vindt iedereen geweldig op school en hij is superwaterproof. Iedereen blij.

Annet

Annet

27-09-2014 om 15:50

Druppel

Ik weet niet hoe lang jouw puber is, maar de kindermaten van Decathlon vallen erg klein.
Mijn oudste droeg al heel vroeg de kleinste damesmaten, terwijl ze daar in andere winkels nog niet inpaste.

Zij heeft ook een geweldig zeiljack gehad, een witte! Die altijd weer schoon werd in de was.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.