Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Noname

Noname

12-02-2014 om 15:35

Extra uitdaging 2havo/vwo klas

Mijn dochter zit in de 2e klas middelbare school in een havo/vwo klas. Er bestaat op deze locatie geen vwo klas en vanaf volgend jaar moet ze daarom naar een andere locatie. Nu scoort ze erg hoge cijfers en verveelt zich en we hebben school gevraagd om extra uitdaging. Gevolg is dat alle leerkrachten haar vragen wat ze dan extra wil doen. Ik heb echter gehoord dat er scholen zijn die extra en andere vakken aanbieden i.p.v. gewoon meer lesstof zodat ze voor ligt op de rest van de klas. Maar voor haar alleen een extra les maken zal niet gaan. Hebben er ouders ervaring met andere vormen van verdieping en uitdaging?

Dalarna

Dalarna

12-02-2014 om 16:03

Tja

Ik denk dat je haar dit jaar al naar die andere locatie had moeten sturen maar iets snap ik niet, als het havo/vwo is wordt er toch hopelijk wel les gegeven op VWO niveau en als dat niet zo is dan moet ze vragen wat ze dit jaar mist en dat dus als extra werk maken.

methode

Van de meeste lesmethodes die gebruikt worden, wordt niet alles behandeld. Er zijn bij veel vakken extra opdrachten juist voor wie meer aan kan. Kijk eens in de boeken die je kind gebruikt, en wat ze dan per hoofdstuk 'overslaan'.
Verder klinkt het als jammer dat ze niet naar het gymnasium is gegaan, want daar heb je extra uitdaging met Latijn en Grieks. Sommige scholen geven inderdaad ook nog Spaans en Chinees, bijvoorbeeld. Maar vaak is dit wel op gymnasia.
Wellicht kan ze de overstap alsnog maken? En dan bij wijze van uitdaging haar achterstand met Latijn en Grieks in gaan halen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.