Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
moeders

moeders

23-04-2015 om 09:25

examen, kladblaadje met antwoorden na afloop meenemen?

Dochter doet eind examen en nu hebben we altijd begrepen dat je tijdens je examen je antwoorden op een kladblaadje schrijft,zodat je later op internet kan bekijken wat goed en is wat niet en wat je ongeveer hebt gescoord.
Nu las ik in het examen boekje van school,dat je al je kladpapier moet inleveren?
Dan zou je dus geen idee meer hebben hoe je het gedaan hebt. Iemand niet te lang geleden ook een kind die examen heeft gedaan en weet hoe het zit?
Lijkt me erg fijn als je thuis je antwoorden kan vergelijken.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2015 om 12:02

Is ook fijn

Maar in deze moderne tijd is het ook wel heel makkelijk om de vragen even uit te wisselen of op te slaan in een of ander digitaal medium. LAstig als de docenten niet steeds weer nieuwe vragen willen hoeven bedenken. Zijn dit schoolonderzoeken of zo?

Hadewich

Hadewich

23-04-2015 om 13:23

eindexamen

Het gaat om het eindexamen, mijn oudste gaat dat straks ook doen. Ik heb geen idee hoe het zit met kladblaadjes, wel weet ik dat telefoons ingeleverd moeten worden. Dus daar kun je ook niks op zetten. Misschien dat het wel op de grafische rekenmachine kan, maar die mogen ze,vziw, alleen bij wiskunde gebruiken.

moeders

moeders

23-04-2015 om 13:24

echt examen Ad

Ik bedoel gewoon het examen dat in mei begint. Nichtje op een andere school schreef vorig jaar op een kladblaadje de antwoorden mee en als dan in de middag het examen en de antwoorden online stonden kon je kijken hoeveel punten je had gehaald .
Ook wist nichtje dan dat ze bv tussen de 6.4 en 6.9 had gehaald,afhankelijk van de normering.
En er mag echt geen enkele media de zaal in en ook is het examen volgemd jaar anders natuurlijk.

Ad Hombre

Ad Hombre

23-04-2015 om 15:59

moeders

Mmm, ik dacht dat die centrale examens gewoon publiek gemaakt werden na afloop, vroegen stonden er dacht ik zelfs vragen van in de krant.

Vreemd dat ze daar zo moeilijk over doen.

Linda K

Linda K

23-04-2015 om 16:05

Hier

Volgens zoon mag je alleen kladpapier meenemen als je tot het einde bent blijven zitten, niet als je eerder klaar bent en weggaat. Blijkbaar toch een extra maatregel om het doorgeven van antwoorden te voorkomen.

Moni

Moni

23-04-2015 om 17:04

Hier net zoals Linda K

Maar je kunt wel je naam op de opgaven en op het kladpapier zetten. Dan kun je ze na het examen ophalen.

Lynn

Lynn

23-04-2015 om 21:38

vragen

Misschien gewoon even op school navragen? Maar dan zou ik wel zeggen dat je begrepen hebt dat het wel mag. Alleen even checken of dat klopt.

Hennie de heks

Hennie de heks

23-04-2015 om 22:17

Gisteren

Gisteren kreeg dochter allerlei papieren mee met uitleg over het examen. Hier mag je kladpapier mee nemen na je examen als de tijd voorbij is. Ben je eerder klaar dan moet je je kladwerk inleveren en mag je na het examen weer ophalen. Ze kunnen dus altijd hun kladwerk mee naar huis nemen en antwoorden controleren.

Behalve van de rekentoets

Daarvan mag je het kladpapier niet meenemen. Deze toets is een staatsgeheim!

Gewoon op je arm schrijven

Als het kladpapier niet mee mag dan schrijf je de antwoorden toch gewoon op je arm?

Barvaux

Barvaux

10-05-2015 om 19:23

tuurlijk op je arm...

Alsof het allemaal multiple choice is en dan nog... belachelijk!

Moni

Moni

10-05-2015 om 19:29

Dan mag je niet voor eindtijd weg

Want ook een arm is een kladblaadje. En je mag geen aantekeningen mee naar buiten nemen voordat het examen officieel is afgelopen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.