Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
mijk

mijk

21-03-2014 om 09:23

Even heel erg balen: uitgeloot

Met heel veel interesse alle discussie over wel of niet gymnasium gevolgd hier. Wij waren er hier helemaal uit. Onze zoon ging voor het gymnasium. HIJ is stapel op geschiedenis, houdt van talen en kan ook heel logisch nadenken. Positief advies, positieve plaatsingswijzer, 550 op zijn cito en nu hartstikke uitgeloot.

Ons plan b Vwo met latijn en technasium wordt vast hartstikke leuk maar ik baal er even zo ontzettend van. Dus iemand een leuk positief verhaal over hoe plan b plan a werd?

Mijk

P.S. Zeer rationele zoon zei gisteren. Dat is echt superjammer maar we wisten toch dat dat kon dus we hebben ook een een goede 2e keus gemaakt. Nu mama nog de knop om..

enige gymnasium?

Ik kan me goed voorstellen dat je er flink van baalt en dat het moeilijk is die knop om te zetten. Is dit het enige gymnasium in jullie regio? Want als hij dat eigenlijk het liefst wil, zou ik toch daarnaar kijken.

Volgend jaar?

Is er nog een mogelijkheid om volgend jaar in de tweede klas in te stromen? Er zijn ook in de brugklas altijd wel uitvallers.

skik

mijk

mijk

21-03-2014 om 10:21

Andere gymnasium

Wil hij echt niet heen en ik moet zeggen daar staan wij ook wel achter. Zagen en hoorden veel dingen op open dag die we niet zagen zitten. Instromen in de 2e klas van school 1 is zeker een optie die we openhouden. Maar ik verwacht en vermoedt dat hij het gewoon leuk gaat krijgen op school 2 en dan gaan we dat niet meer doen. Maar mocht het tegenvallen dan is het zeker een optie. Ik heb het al even nagevraagd bij docent klassieke talen die ik ken op school 1 en dat is inderdaad een optie omdat hij dan gewoon een jaar latijn gehad heeft. Maar eigenlijk hoop ik dat we volgend jaar met overtuiging kunnen voelen dat hij op zijn plek zit... Deze school biedt ook verrijkingslessen, zoon is verliefd op het gebouw dus de pluspunten zijn er wel. Ik zie ze alleen nog even niet Het voelt ook zo zonde van de tijd die ik in de keuze gestoken heb. Verder is iedereen die we kennen die zich heeft aangemeld wel ingeloot of toegelaten omdat er al broer of zus zit. Maakt het extra wrang...

Mijk

koffiekwast

koffiekwast

21-03-2014 om 13:44

wat jammer en ik snap je gevoel!

Maar als ik denk dat ik weet waar jullie wonen, dan is de kans op instromen in het 2e jaar een optie (in ieder geval zat school behoorlijk omhoog de laatste jaren omdat er zoveel uitval was na het eerste/tweede jaar.)

Mocht je toch nog iets willen weten over het andere gym - wij hebben er enorm goede ervaringen mee.

Gelukkig is je zoon trouwens nuchter - en gaat hij het vast enorm leuk hebben!

Mijk...

Uitgeloot.... Voor wlg? Of p??

Balen hoor!!

Ingrid

mijk

mijk

21-03-2014 om 16:19

WLG

en p is voor hem echt geen optie.... Hij is er al weer overheen maar ik vind het nog best lastig. Die school paste heel goed bij hem.

Jammer hoor!!!

Van onze basisschool gaan ook elk jaar wel een paar kinderen naar het wlg...en ik hoorde dat het helemaal niet zeker was dat er een loting zou komen..maar dus toch!!

Balen hoor!!!
ingrid

mijk

mijk

21-03-2014 om 16:37

hij is nummer 30

Op de wachtlijst dus het waren nog steeds te veel leerlingen....
hier op school was ie de eerste ooit die uitloot. Zoons meester was helemaal van slag...

vandaag inschrijving weg voor school vlak naast het p en het komt ongetwijfeld goed.

mijk

Koffiekwast

Koffiekwast

21-03-2014 om 18:03

school naast P is leuk!

Kom er veel ivm onze uitwisselingsscholieren.
Echt een school die iedereen op waarde schat en uit elke leerling het beste probeert te halen.

Succes!

Arina

Arina

21-03-2014 om 20:21

Lijkt me overdreven

Nou Mijk, het lijkt me een beetje overdreven dat je zoons meester helemaal van slag was. Je zoon is gewoon een van zijn leerlingen hoor, tis toch zijn zoon niet!
En verder snap ik niet dat jij zo in die negativiteit blijft hangen terwijl je in de eerste posting al zegt dat je zoon het helemaal niet zo erg vindt om naar een andere school te gaan.
Met zo'n score en zo'n leerhouding gaat het helemaal goed komen met je zoon, op welke school hij ook zit. En verstandig is ie ook, dat hij het zo makkelijk accepteert en vooruit kijkt. Moet jij ook doen, die tweede keus is vast net zo leuk.

Tja

Balen mag toch gewoon? Als je je instelt op een bepaald beeld is dat moeilijk loslaten.

Suze

Suze

21-03-2014 om 22:46

Balen

Ik snap je wel hoor, Mijk. Ik zou ook balen. Het was niet voor niet de 1e keus.

Maar gelukkig dat je zoon er relaxed onder is (je hoort wel eens andere verhalen), en zoals je zelf al hebt bedacht: het komt vast goed!

Even de emotie door, komt goed.

mijk

mijk

22-03-2014 om 08:41

Ik geloof dat ik er dooheen ben...

Enne Arina ik snap zelf erg dat hetniet handig is daarom had ik het draadje gestart , overigens was meester voor een meester van slag niet op mijn niveau maar hij heeft al jaren mazzel gehad dus ik geloof dat hij niet echt geloofde dat er mensen werden uitgeloot. Wat marSy zegt is het precies het duurt effe om van ene beeld naar het andere te schuiven...

Wat ik niet met je eens ben is dat zoon het op elke school goed zou doen. Dat is gewoon niet zo. Hij is geweldig en heel slim maar hij heeft ook een paar wat onhandige kanten een behoorlijke faalangst en een frustratiegrens die nog wat opgerekt moet worden, zijn schoolloopbaan tot nu toe ging ook echt niet van zelf dus de match met de goede school is voor hem echt heel belangrijk. Maar die hebben we dus 2 x gevonden en dat is natuurlijk heerlijk!

Koffiekwast: wat leuk dat jij ook weer bevestigd wat wij verwachten op deze school te vinden! Weer een stadgenoot op ool! Leuk maar maakt ook altijd weer nieuwsgierig...

MIJK

mijk

mijk

25-03-2014 om 11:24

en een gelukje

Ik had voor de zekerheid al formulier bij school 2 ook al was me verzekerd dat dat niet nodig was en net gebeld of lyceumklas inderdaad start en kinderen aangemeld na 15 maart gaan op wachtlijst...

Poe he . Weer even opgelucht... Nu nog een maandje wachten of ze hem willen hebben (ik ben daar wel gerust op kind niet helemaal).

mijk

leraar

Een leraar kan er ook heel erg van balen hoor, als een leerling wordt uitgeloot! Soms heb je een leerling waarvan je denkt dat die zo goed op een bepaalde school zou passen, die zou je het dan zo gunnen.. Balen Mijk, wel fijn dat je zoon het zo positief oppakt. En instromen in het tweede jaar kan inderdaad meestal wel als je zoon het dan nog wilt.

mijk

mijk

25-03-2014 om 13:54

Weet ik

Een vriendin van mij geeft op school 1 les en heeft er zwaar de pest in

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.