Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Etenendrinkenmee

Etenendrinkenmee

15-03-2016 om 11:05

Eten en drinken mee naar school

Over niet al te lange tijd gaat mijn kind naar school. Op school maakt men gebruik van een continurooster, mijn kind drinkt geen melk en ik vind chocomelk elke dag geen optie, dus we willen geen gebruik maken van schoolmelk. Liefst geef ik mijn kind een beker karnemelk mee en een beker limonade om zo de dag door te komen qua drinken. School is om 14:30 afgelopen.

Probleem is echter dat school geen koelkast ter beschikking van de kinderen heeft. Hoe doen jullie dat ? Hoe zorgen jullie dat de (karne)melk van je kind niet bederft tussen 8 en 12 (lunchtijd).

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juno

Juno

15-03-2016 om 12:31

Water

Mijn kind kreeg een beker siroop in homeopathische verdunning mee en voor de lunch een beker water. Alles in een klein koeltasje.

Mijntje

Mijntje

15-03-2016 om 12:35

water

Gewoon water (ook beter voor het gebit). En melk thuis.

angel3

angel3

15-03-2016 om 12:37

ijsklontje

Melk bederft niet zo snel hoor. Je kunt nog overwegen een soort lunch koeltasje mee te geven die bestaan. Maar wat ik zelf doe is ijsklonten van melk invriezen en dan 3 klonten bij de beker melk erbij. Heerlijk koele melk tegen de tijd dat ze gaan lunchen.

Noet

Noet

15-03-2016 om 12:44

Gaat niet zo snel

Zeker niet bij karnemelk want dat is behoorlijk zuur.

Je kunt het ook meegeven in een thermosflesje. De hema heeft kleintjes waar ongeveer 200ml = een beker in past.

De meeste bacterien delen zo'n 3x per uur onder ideale omstandigheden
Wil je dan tussen 8 en 12 komen tot gevaarlijke niveaus dan moet je al met bijna bedorven waar beginnen. In dat geval lijkt het me beter je keuken regime aan te passen.

Inanna

Inanna

15-03-2016 om 13:13

ranja, water of thee

Dochter pakt ofwel water op school (alle leerlingen hebben pas geleden een bidon gehad om het drinken van water te promoten), of heeft sterk verdunde ranja in een koelbeker of thee in een thermosfles van de IKEA, die heeft een drukknop en hoeft ze dus niet open en dicht te schroeven, daar heeft ze nl moeit mee.
Vroeger nam ze wel eens melk mee, maar dat was dan een klein pakje houdbare melk, wat ze dus lauw dronk, moet er zelf niet aan denken, maar zij vond het lekker.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.