Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
nieuwe zeeuw

nieuwe zeeuw

23-07-2013 om 17:58

Ervaringen vwo scholen middelburg

Wij gaan onverwachts snel bijna zeker naar Middelburg verhuizen, deze vakantie nog (willen we al jaren en nu kwam 'ons' huis voorbij). Alleen moeten we nu heel snel een school vinden voor onze dochter. Ze gaat naar 4 vwo. Er zijn 2 scholen (plus 1 ref maar die valt meteen af) waarvan ik heel graag ervaringen van jullie zou willen horen. Het gaat dan om het Nehalennia (openbaar) en het CSW Van de Perre (christelijk). In hoeverre is het CSW christelijk? Mijn dochter leek het een leuke school (puur op de website afgaand..) maar wij zijn niet christelijk. Merk je daar veel van? Hoe is de sfeer op beide scholen? Ik had gezien dat je op het Nehalennia economie nog niet kan laten vallen in de vierde en dat vindt mijn dochter helemaal niks, die heeft een hekel aan dat vak. Spaans wordt volgens mij op beide scholen niet aangeboden dus ze moet ook Duits gaan kiezen.
Maargoed, ik hoop dat er ouders uit Middelburg aanwezig zijn met kinderen op deze scholen en er wat over willen vertellen, positief en negatief natuurlijk.
En dan nog hopen dat er een plekje is!
Alvast bedankt.

Irma

Irma

24-07-2013 om 11:32

Hoi

Nehallenia! Mijn zoon gaat naar Gymnasium 4 na de vakantie en ik ben super tevreden!!

nina b.

nina b.

24-07-2013 om 12:14

Nehalennia!

Ook import Zeeuw (nu al weer 10 jaar), zoon gaat naar 3e gymnasium Nehalennia en we zeer tevreden , en hij dus ook (ik heb het hem net gevraagd "nee niet CSW, Nehalennia is veel leuker"). CSW schijnt niet superchristelijk te zijn maar toch wel merkbaar.

groetjes Nina b

Irma

Irma

31-07-2013 om 09:06

Waarom stel je een vraag en reageer je daarna niet meer?

nieuwe zeeuw

nieuwe zeeuw

31-07-2013 om 19:55

Reactie

Nou, het is niet zo dat ik niet meer zou reageren hoor , ik heb wel elke dag even gekeken of er afgelopen week nog meer reacties waren, en als we eruit zouden zijn was ik sowieso van plan om even te laten weten welke het geworden was. Dat ik tussendoor niet reageerde was puur dat ik niet kon inloggen, ben druk aan het inpakken/verhuizen en was het papiertje met gegevens kwijt. Nu de tafel weer in zicht komt heb ik het teruggevonden.
Nouja, verder zijn we nog niet veel wijzer, behalve dan hier op het forum twee tevreden ouders van het Nehalennia
Het wordt waarschijnlijk ook het Nehalennia, als ze maar plaats hebben.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
Wel een gedoe, ineens verhuizen in de vakantie... de boeken van Iddink kwamen vandaag binnen, die kunnen dus weer terug..

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.