Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
JWS

JWS

29-10-2019 om 09:58

Niet intrappen hoor...

in dat soort afzetterij! Gewoon de zoveelste uitgever die een fijn graantje wil meepikken van de booming business van het schaduwonderwijs. 'Duizenden oefentoetsen' maar liefst... je krijgt het er toch Spaans benauwd van.

Heeft je kind extra oefenstof nodig naast de methode op school, vraag dan gewoon advies aan de docent. Die kent de weg naar kwalitatief goede oefenstof.

Mijntje

Mijntje

29-10-2019 om 14:46

ervaring

Mijn zoon heeft dit. De toetsen zijn gerelateerd aan de lesboeken, Voor hem vind ik het goed, mn voor de talen en wiskunde, om wat te oefenen. Hij oefent liever dan hij leert

Emilie

Emilie

30-10-2019 om 09:06

Thanks allebei!

Bedankt voor jullie reacties. Ik hoop natuurlijk dat het wat is, want voor mijn zoon zouden goede oefentoetsen heel nuttig kunnen zijn. Hij is zoals die van Mijntje.

Maar ik ben ook bang dat het een grote tegenvaller is als het niet goed aansluit op de methodes. Welke methodes heeft jouw zoon Mijntje?

Mijntje

Mijntje

30-10-2019 om 09:28

Emilie

Ik weet zijn boeken niet allemaal uit mijn hoofd allemaal, maar oa Meulenhoff (oa de geo). Ik denk dat het toetsportaal alle gangbare lesmethoden gebruikt. Mail anders even naar van dijk, met de naam van de school erbij.

Emilie

Emilie

30-10-2019 om 11:39

Mijntje

Dank je, dat is een goed idee en ga ik doen!

Lotte

Lotte

14-02-2020 om 11:45

kwam dit draadje weer tegen

Dochter (brugklas) gebruikt dit ook. Stond op de boekenlijst (facultatief). Maar ik ben blij dat ik dit heb aangeschaft.
Zij gebruikt het bij het leren van toetsen. Als een soort overhoring.
Zeker bij vakken als aardrijkskunde, biologie en geschiedenis vindt ze dit erg fijn. Is een mooie aanvulling op haar samenvatting.
Maar ook bij Engels. Haar methode (cambridge) zit er niet bij. Maar je kan wel losse grammatica onderdelen oefenen.

Emilie

Emilie

15-02-2020 om 18:49

niet doen

Ik heb het aangeschaft (ondanks jullie advies) en het is een flinke tegenvaller. Zelfs toetsen die zouden aansluiten op de methodes kloppen niet. Bovendien het is onmogelijk om te zoeken op onderwerp en heeft het een onmogelijke navigatie.

Echt: trap er niet in!!!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.