Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Lynn

Lynn

10-01-2014 om 22:15

Ervaring met Het Nieuwe Eemland (Amersfoort)?

Iemand ervaring met deze school? Liefst recentere ervaring.

Ik hoor graag positieve en negatieve ervaringen.

En nog een specifieke vraag: wordt er bijv. bijles gegeven door oudere leerlingen aan jongere leerlingen? Ken ik van andere scholen en vind ik wel een mooi, en beter betaalbaar, systeem als je iets extra aandacht voor een vak wilt hebben.

Lynn

Lynn

13-01-2014 om 13:31

Niemand?

Het Nieuwe Eemland is toch een grote school. Niemand met kinderen op die school?

Ook JVO-moeder

Ook JVO-moeder

13-01-2014 om 14:06

een beetje...

de kinderen van een vriendin van me zitten er op. Het is een prima school, ze zijn tevreden. Er is professionele huiswekbegeleiding op school, vast ook wel door leerlingen maar dat weet ik niet.
In Amersfoort zijn eigenlijk geen slechte scholen. Het aanbod is heel groot, daarom raad ik je aan om gewoon bij de open dagen te gaan kijken. Dan vallen er vanzelf wat af. Voor ons was het Nieuwe Eemland ook een goede mogelijkheid, maar het JvO leek net wat beter te passen bij de wensen.

JVO-mams

JVO-mams

13-01-2014 om 17:38

Indirect

Ik weet van een vriendin die diep ontevreden is over het VMBO op het Eemland. Een andere vriendin heeft een kind in de brugklas HAVO/VWO. Dit is een tweejarige brugklas waar je dus 2 jaar lang hoge cijfers moet halen omdat je op HAVO niveau getoetst wordt, voor je naar het VWO mag. Niet alle leerlingen zijn geschikt om heel goed te scoren als de lat relatief laag wordt gelegd. Prima school, maar ligt wat afgelegen en veel kinderen moeten er een berg voor over fietsen
Ik zit nu te wachten op je vraag hoe het zit met de huiswerkbegeleiding op de A'foortse Berg en het Corderius. Misschien is het een idee om in februari naar de scholenmarkt te gaan en daar je vragen te stellen. Kun je aansluitend op de Open Dagen sfeer proeven. Tip: het JVO staat bekend om zijn leuke Open Dag, komen ook kinderen op af gewoon voor de lol en op de A'foortse Berg delen ze ijsjes uit. Ik heb ook hele goede ervaringen met Het Hooghe Land, geen school in Zuid, maar wel goede sfeer, goede begeleiding (zeker in vgl tot het JVO), attente enthousiaste mentoren en betrokken leraren (over het algemeen dan

JVO-moeder

JVO-moeder

13-01-2014 om 18:23

Nieuwe Eemland

In het ander draadje schreef ik over een vriendin van zoon die als enige uit de tweejarige havo/vwo-brugklas naar het vwo ging. Dat was op het Nieuwe Eemland. Verder weet ik niet veel over die school.
Maar voor het wat bredere beeld. Ik kan een aantal kinderen op de Amersfoortse Berg (oa VWO beta), en die zijn erg tevreden. Corderius lijkt mij ook een heel goede school, zeker voor een VWO plusser. Over 't Hooge Landt hoor ik ook veel enthousiaste verhalen (oa over technasium), maar heb ik zelf verder geen beeld bij. Atrium vonden wij zelf op basis van de open dag helemaal niets, maar daar kun je wel tweetalig VWO doen. Dat kan ook op het Farel trouwens ook. En dan heb je natuurlijk nog de gereformeerde en reformatorische scholen (met heel goede scores), maar dat moet dan wel 'passen'. En het Vathorst College. Nog kleine school 9want nieuw), maar wel compleet anders (kunst/cultuur nieuwe leren).
Nou ja, voor mijn gevoel bieden de meeste scholen in Amersfoort een heel goed programma voor de VWO plusser. En dat maakt ook dat een zelfstandig gymnasium (JVO) - in tegenstelling tot in andere steden - geen monopoliepositie heeft in de strijd om de slimme leerling (en dus ook geen loting).

Vlinder72

Vlinder72

13-01-2014 om 18:49

Farel en atrium

En ik heb juist weer goede verhalen gehoord over het Farel en het Atrium. En de rt'er van mijn zoon is erg enthousiast over het Corderius als het gaat om de begeleiding van kinderen die iets meer aandacht nodig hebben.

Lynn

Lynn

13-01-2014 om 22:43

Bedankt

voor de reacties zover.

We denken inderdaad aan meerdere scholen. Logistiek komen JVO, Het Nieuwe Eemland en De Amersfoortse Berg in aanmerking, de rest in Amersfoort is niet handig, en dan steeds het VWO-niveau, we willen geen havo/vwo brugklas, juist ivm de moeilijke doorstroom naar het VWO.

Andere ervaringen hoor ik graag, overigens ook over De Amersfoortse Berg en de beta-klas.

Lynn

Lynn

02-02-2014 om 08:48

Nog ervaringen

De Open dag komt er aan. Mochten er nog mensen met ervaring, en evt. mbt het gymnasium/vwo daar, zijn, dan hoor ik het graag. Ik hecht altijd veel aan ervaringsverhalen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.