Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

ervaring met duaal of deeltijd HBO?

Zoon zit straks in laatste jaar MBO commerciele techniek en overweegt deeltijd-duaal HBO technische bedrijfskunde. We gaan woensdag naar een informatieavond hierover. Zijn er hier ervaringsdeskundigen? Voordelen, nadelen, instinkers, moeilijkheidsgraad, mogelijkheden. Alle info is welkom.

Juline

Juline

27-06-2016 om 22:08

Ervaring deeltijd

Ik heb geen ervaring met duaal, weet ook niet precies wat dat is. Wel doe ik zelf een deeltijd opleiding. Wat me daar opgevallen is, is dat veel mensen verwachten dat je daarvoor minder hoeft te doen, omdat je maar 1 dag in de week naar school gaat. Het is niet minder druk, je doet meer thuis. Het aantal studiepunten dat behaald moet worden is nog steeds hetzelfde. Dat kan soms tegenvallen, bijvoorbeeld voor studiegenoten van mij met een (bijna) volledige baan.

Theekopje

Theekopje

27-06-2016 om 22:59

Klopt

Wat Juline zegt klopt. Als ik deeltijders heb klagen ze altijd dat ze het zo veel vinden. Tja, het is niet minder werk en je moet veel zelf doen.
Voordeel is wel dat deeltijders vaak gemotiveerd en serieus zijn. Als je dat zelf ook bent werkt dat prettig. Deeltijders hebben namelijk geen tijd voor geouwehoer.

els

els

28-06-2016 om 08:00

Alternatief pad (beetje OT)

Ik ken het matching systeem van A'dam niet goed genoeg (alleen wat ik hier lees), maar hoe wordt omgegaan met instromende leerlingen in latere leerjaren? Als zoon zo gemotiveerd is als ik hier begrijp kan een alternatief pad wellicht zijn om de brugklas op de ene school te doen met aanvullende (privé) lessen Latijn en Grieks en dan voor leerjaar 2 aan te melden op een categoriaal gymnasium?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.