Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
May

May

10-07-2013 om 09:43

Entreetoets, paniek voor niets

Dochter had een paar jaar geleden een onverwachts lage score op entreetoets, ik heb hier toen een paniekerig bericht geplaatst en kreeg als advies maar eens rustig met school te praten... Nu, een paar jaar later gaat ze naar 2 vwo... Entreetoets was op vmbo-niveau...

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

10-07-2013 om 12:00

Cito eind?

Wat was de uitslag van de cito eindtoets?

Hier was drie jaar geleden de entree ook een drama maar daar waar de taalkant voor de dochter van mijn vriendin ver onder mavo niveau zat is zij de beste van de klas in VWO2 en moet de toets over als zij een onvoldoende heeft gehaald

maan.

maan.

10-07-2013 om 12:17

Niet alleen score maar ook inzet

hier een dochter die 'als ze haar best zou doen wel op de havo zou kunnen' -is nu een van de beste op vwo.

Er werd gelukkig wel door de leerkrachten bij gezegd: het is vooral de inzet die bepalend is. (zoals dus is gebleken!)

Een medeleerling destijds met vet vwo niveau zit nu kantjeboord op havo, maar heeft er ook weinig zin in.

PS met inzet kun je niet álles bereiken, dat weet ik ook wel.

May

May

10-07-2013 om 13:43

Cito was 545

als ik me niet vergis... Ze heeft een enorme inzet en werkt keihard, dat helpt haar enorm..

Trix

Trix

10-07-2013 om 15:06

Hier ook

Hoewel er verzachtende omstandigheden waren, verhuizing vanuit buitenland, was de verwachte CITO eindscore op basis vd entreetoets veel lager dan door ons gedacht. Gevolg, voorlopig advies in groep 8 dat rond november wordt gegeven VMBO TL... Het enige wat ik toen tegen de meester heb gezegd: "Wacht jij maar af!". Citoscore was uiteindelijk 547, ze ging juichend naar het tweetalig VWO en ook nu weer zonder onvoldoendes en prachtige cijfers naar de 4de!!!
Kortom, als ouder heb je vaak echt wel door wat je kind kan ))

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

P

P

10-07-2013 om 15:42

Precies

Wat ik hier en om mij heen vaak hoor is dat een lage dan te verwachten entree gewoon wordt goedgemaakt met een prima cito!

Hier anders

Kind van vriendin had lage entreetoets. Vriendin wapperde het weg, ze kon zeker VWO en anders wel Havo. Juf zei dat het vmbo ging worden als ze niet ging werken. En dat is het geworden, eindcito was nog lager. Slechte entreetoets zou ik zeker behandelen als alarmbel: waar zitten de hiaten of de moeite met de vraagstelling?
Loes

May

May

11-07-2013 om 13:36

Tuurlijk was het een alarmbel..

We zijn op school gaan praten en hebben wat extra geoefend met cito's, zodat ze iets beter was voorbereid op de vraagstelling......

Maar

dan is er paniek juist om iets geweest, vervolgens afspraken gemaakt, opgelost en klaar. Gerede paniek dus. En anders was er deze oplossing er niet geweest. Opluchting dus.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.