Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
sofi

sofi

10-10-2015 om 22:41

Entreetoets groep 7 vernieuwd?

Entreetoets groep 7 word vernieuwd in 2016?

Dat is wat ik kreeg te horen van een aantal ouders.

word de toets dan moeilijker? waarom vernieuwen ze zo'n toets eigenlijk?
is het belangrijk dan om te weten dat zo'n toets word veranderd?

Mijn zoon zit in groep 7 en die krijgt dus ook de entreetoets. Zou het goed zijn om nou al met hem oefenen.

wie weet er meer over de entreetoets?

Klopt.

Op de website van cito.nl las ik dit:

Nieuwe Entreetoets groep 7
De nieuwe Entreetoets groep 7 is modulair opgebouwd. De toets bestaat uit Rekenen-Wiskunde, Lezen, Taalverzorging. Optioneel: Woordenschat, Schrijven, Luisteren en Wereldoriëntatie.

Wat het verschil met de voorgaande toets is weet ik niet, mijn oudste zit ook net in groep 7, ik lees dus mee.

entreetoets

dochter heeft vorig jaar de toets gemaakt en wat ik mis in je lijstje van de nieuwe toets is het onderdeel studievaardigheden. dat is bijvoorbeeld het interpreteren van tabellen en grafieken.

sofi

sofi

11-10-2015 om 18:37

studievaardigheden

gruffalo

heb even gekeken op cito site

studievaardigheden staat er niet bij.

@nnemoon

@nnemoon

12-10-2015 om 15:25

Wat is het verschil?

Hier ook een zoon in groep 7. Zijn vriend heeft vorig jaar al de entreetoets gehad en die was toen ook modulair opgebouwd. Dus wat is het verschil? Of wordt het anders beoordeeld?

Draak

Draak

12-10-2015 om 21:35

lees mee

Ben ook heel benieuwd. Heb ook een kind in gr 7.

Is de entree toets altijd een nieuwe toets of is er nu sprake van een nieuwe versie?

Mijntje

Mijntje

13-10-2015 om 09:29

wat

ik hier begreep is dat de entreetoets dit jaar alleen omvat: rekenen, begrijpend lezen en studievaardigheden. Zou dat het zijn? Ik heb net een voorlichtingsbijeenkomt bijgewoond namelijk, mijn oudste zit ook in groep 7.

Groep 7

Ik vind het sowieso opmerkelijk dat het onderdeel studievaardigheden nauwelijks aan bod komt op school.
Sinds de het nieuwe schooljaar is het vak maar 2 x doorgenomen op school!
Ben dus ook benieuwd, alhoewel ik niet veel veranderingen verwacht.

Geen entree toets dit schooljaar

Hier deze week bekend gemaakt door school,dat ze dit schooljaar afzien van de entreetoets omdat het teveel druk legt op de kinderen en dat ze liever kijken naar het LVS en de werkhouding en " het gehele kind". Ben erg benieuwd straks naar het pre advies, weet niet of ik hier wel of niet vlij mee moet zijn....

jaartje later.....

Mijn zoon heeft het dit jaar. Kunnen jullie iets zeggen over deze nieuwe entree-toets? Wat zijn de vakken? Studievaardigheden en woordenschat uit de basistoets? telt het mee? Hoe kan ik hem voorbereiden? welk oefenboeken raden jullie aan? Graag advies.....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.