Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
engels

engels

21-03-2014 om 14:02

engels luistertoets

Mijn dochter heeft moeite met engels luistertoetsen op 3 Havo niveau ( de laatste oefentoets op tl-niveau was 4/5 fout). Haar woordenschat is beperkt, in klas 1 en 2 hebben we regematig gelezen en we kijken nu samen zo'n 2x per week een aflevering van "Lewis" met engelse ondertiteling. ( Het was erg lastig om iets te vinden op dvd dat haar aansprak). Ze heeft zelf het idee dat ze de details oppikt en de grote lijn van het verhaal mist.... Wat kan ik nog meer doen om te helpen? Zijn er luistertoetsen te vinden om te oefenen? Ze wordt er moedeloos van.....

Thursday Next

Thursday Next

21-03-2014 om 14:24

misschien

luisterboeken? Een boek dat ze al kent (in het nederlands) in het engels luisteren, en eventueel ook meelezen?

engels

engels

21-03-2014 om 16:34

luisterboek

Inderdaad, daar heb ik van penguin ook wat mee geprobeerd, luisteren en meelezen, de eenvoudigste kon ze zonder meelezen. Ik denk vooral ook dat ze door moet hebben hoe de vragen gesteld worden, welke informatie ze er uit moeten. Ik heb even heel vlot gegoogled op luistertoets en cito en daar kwam wel een klein beetje bovendrijven. Stom, daar had ik nog niet aan gedacht.

Marjoleine64

Marjoleine64

22-03-2014 om 18:19

Gamen!

mijn zoons leren veel engels van gamen, en van de bijbehorende chats met medespelers uit alle mogelijk windstreken.
En films kijken, bij vrijwel alle films op DVD kan je kiezen welke taal je wilt horen en welke je in de ondertiteling wilt zien. Als je de film al eens gezien hebt is engels-engels dan ideaal om juist je engels te oefenen.

engels

engels

22-03-2014 om 18:26

gamen?

UUUh valt sims daar ook onder? dat is het enige dat ze wel eens doet. En Dvd's doen we inderdaad ook, maar op dit niveau moet het wel fatsoenlijk verstaanbaar engels zijn en het moet ook nog aansprekend zijn.

Dalarna

Dalarna

22-03-2014 om 20:26

hmm

Mijn ervaring is vooral dat kinderen die er goed in zijn het overal oppikken, dus ook van gamen etc (niet anders dan rekenen: goede rekenaars worden alleen maar beter doordat ze overal automatisch rekenen). Als ze er moeite mee hebben dan helpt gamen en chatten niet genoeg.

Sámen het Engelse boek lezen heeft hier wel wat geholpen en mijn zoon heeft nu contact met iemand die Nederlands wil leren en Engels als moedertaal heeft via die site die hier laatst stond: http://www.mylanguageexchange.com/

Marjolein

Marjolein

23-03-2014 om 10:59

Dankjewel Dalarna

Die tip had ik gemist, dankjewel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.