Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
KGO

KGO

05-01-2015 om 19:18

Engels extra oefenen: hoe BBC kijken?

Hallo,
M'n dochters zijn niet goed in Engels. En daarom wil ik ze dus o.a. filmpjes laten kijken van BBC via internet. Maar het valt me op dat veel wordt geblokkeerd. Alleen in Engeland kun je bv uitzending gemist bekijken.
Wie weet waar ik zou moeten kijken? En wat zijn goede series?

Kaatje

Barvaux

Barvaux

05-01-2015 om 19:24

tip

http://www.esl-lab.com/

korte luisterfragmentjes op verschillende niveaus met vragen.

Theekopje

Theekopje

05-01-2015 om 19:27

Hola

Als je op de laptop kijkt en Chrome gebruikt, kun je Hola Better Internet downloaden. Dat is een plug-in voor Chrome en dan doet iplayer het ineens wel
Op de ipad werkt ie niet.

Theekopje

Theekopje

05-01-2015 om 19:28

Iplayer

En iplayer is dus de uitzending gemist van de BBC.

Angela67

Angela67

05-01-2015 om 19:29

bbc kanaal youtube

ik weet niet zeker of bbc een eigen youtube kanaal heeft maar youtube zit vol met documentaires en films. Dus zoeken op bbc documentary bijvoorbeeld geeft al enorm veel hits over allerlei onderwerpen.
gr Angela

Moni

Moni

05-01-2015 om 19:34

cbeebies

Van cbeebies is er ook een website met allerlei filmpjes. Dat zijn dan geen gemist-filmpjes.
Ik weet niet hoe oud je dochters zijn. Misschien hebben ze ook zoiets voor oudere kinderen.

Marie

Marie

05-01-2015 om 19:35

DVD's met Engelse ondertitels

Heb je niet gewoon nog Engelstalige DVD's in de kast staan? (Harry Potter, Barbie, etc.?). En dan gewoon afspelen met de Engelse ondertitels aan.
Hebben jullie een HD-recorder? Dan kun je ook de BBC opnemen meg de dovenondertiteling. Ik neem geregeld programma's op van BBC-Entertainment en daar werkt het prima (zelfs de Ned. ondertitels).

Succes

creabea

creabea

05-01-2015 om 20:55

Iplayer

werkt hier volgens mij niet (niet bij mij tenminste) net zoals uitzending gemist het niet doet in het buitenland.

Verder staan er best veel bbc-programma's op Youtube.

Theekopje

Theekopje

05-01-2015 om 22:55

Creabea

Dat kun je dus omzeilen.

Ad Hombre

Ad Hombre

06-01-2015 om 07:32

KGO

Gewoon Engelse of Amerikaanse series downloaden van kickass torrents o.i.d. en de Engelse ondertitels erbij zoeken. De combinatie van geschreven en gesproken woord werkt volgens mij wel goed (maar da's meer een gevoel).

Theekopje

*smak*! Hartelijk dank!

Zo af en toe probeer ik weer eens iets terug te kijken via internet, om er dan weer achter te komen dat dat helemaal niet gaat. Ik ben bijvoorbeeld dol op van die historische documentaires van de BBC en die zijn vaak of te laat, of ik val halverwege in een serie omdat het wordt uitgezonden op BBC4 en daar staan geen gegevens van in onze tv-gids. Als ik het gewoon in alle rust op mijn laptopje kan bekijken wanneer het mij uitkomt is dat wel zo prettig.

En KGO, on topic: de tip om dvd's te kijken met Engelse ondertiteling is een goede. Denk er wel om dat sommige dvd's de optie hebben "Special English" of "English for the hearing impaired". Neem die niet, dat is een sterk uitgekleed en vereenvoudigd Engels en daar heb je niet zoveel aan.

Groeten,

Temet

creabea

creabea

06-01-2015 om 11:55

ah, niet gelezen

sorry Theekopje, ik had over je reactie heen gelezen! Maar bedankt, misschien ga ik je tip ook eens gebruiken!

mirreke

mirreke

07-01-2015 om 20:48

Hola werkt ook met firefox

Ik heb een mac, en hola werkt prima met firefox.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.