Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Elinde

Elinde

23-04-2016 om 15:28

Eindexamen


Lusithania

Lusithania

18-05-2016 om 14:08

Hier

Zoon heeft hier de mogelijkheid gekregen om in twee jaar examen te doen. Aangezien hij er helemaal niet zo slecht voor staat vonden wij dat niet zo een goed idee. Er is ten slotte een zeer grote kans dat hij dit jaar school wel al af kan sluiten.

En hier

Zoon kijkt wel naar de antwoorden en is onveranderd optimistisch. Wel vond hij wiskunde wat tegenvallen in vergelijking met de oude examens waarmee hij geoefend had. Er waren een paar mensen in huilen uitgebarsten. En hij mopperde op Engels, waar blijkbaar voor het eerst dit jaar hetzelfde soort vragen naar tekststructuur zaten als in het examen Nederlands.

Maar in het algemeen schat hij zijn kansen goed in. Hij heeft ontzettend gemazzeld met zijn rooster,bijna alles in de middag, geen twee vakken op 1 dag, en afwisselend vakken die hem zwaarder of lichter vallen.

Juno

Juno

18-05-2016 om 19:02

Mmm

Kind heeft er een hard hoofd in. Sowieso een her en misschien wel twee. Volgens mij kan dat helemaal niet. Erg zonde.

lauren

lauren

18-05-2016 om 19:07

en hier

Dochter vond het wel gaan. Ze had precies de benodigde tijd nodig gehad. Een beetje zoals altijd: sommige dingen moeilijk, die heeft ze overgeslagen en aan het einde gamaakt, sommige dingen gemakkelijk en sommige dingen ok. Ze gaat het weer niet nakijken.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

18-05-2016 om 19:18

redelijk

Wiskunde was redelijk gegaan. Niet alles kunnen afkrijgen, maar wat hij wel heeft kunnen doen, was 'wel goed' gegaan.

Juno, vervelend! En herkenbaar. Volgens mij kan er inderdaad maar 1 herexamen worden gedaan.

Lusithania

Lusithania

18-05-2016 om 19:35

en hier

Zoon had zo veel last van zijn hoofd dat hij daardoor een 'leeg' hoofd had. Hij stond na ruim anderhalf uur al weer buiten.
Als hij niet gezakt is, is wiskunde (totnutoe) de her.

Yura

Yura

18-05-2016 om 20:04

Wiskunde B

Zoon is flink in mineur. Hij heeft niks van gebakken volgens hem tussen een 4 en een 6 komt het uit. Hij moet een 5,5 halen. Ik las al wel op de site van LAKS dat het inderdaad erg moeilijk was en verhoudingsgewijs veel meer meetkunde dan andere jaren en daar heeft hij veel moeite mee. Dus ik heb hoop dat het toch op een 5,5 uit komt. Hij is nu gelijk bang dat hij natuurkunde vrijdag ook verknalt en biologie volgende week. Ik moet zeggen dat hij daar volgens mij ook nog niet zoveel voor geleerd heeft. Hij was ruim op tijd begonnen en had een goede planning, maar hij bleef maar op scheikunde steken, daar heeft hij enorm veel tijd aan besteed.

Marjoleine64

Marjoleine64

18-05-2016 om 20:07

Engels was makkelijk

gisteren was Engels erg makkelijk volgens zoon, hij heeft het compleet 2 keer doorgewerkt, en was nog binnen 2 uur klaar. Vandaag wiskunde B was andere koek, echt moeilijk en veel! Zelfs de grootste bollebozen van de klas hebben niet alles af gekregen zei hij... en hij wil nog niet naar de antwoorden kijken. Hij wist overigens al wel te vertellen dat het correctiemodel voor scheikunde al op meerdere punten aangepast zou zijn, veel docenten waren het niet eens met alle antwoorden.
Morgen een dagje niks, voorbereiden voor natuurkunde vrijdag. En dan maandag nog Duits...

Yura

Yura

18-05-2016 om 20:20

Marjoleine

Oh ik ben zo blij jouw berichtje te lezen, dat schept weer hoop. Hier ook morgen niks, vrijdag natuurkunde. Maandag Duits en M&O en dinsdag nog bio. Natuurkunde moet hij een 5,6 voor halen en Duits een 6,1. Daar heeft hij in Leiden examentraining voor gehad en dat heeft veel geholpen, met oefenexamens zat hij steeds rond een 7, maar op dit moment heeft hij door wiskunde helemaal even nergens meer vertrouwen in.

Zoon is dus lekker dinsdag al klaar, gaan we woensdag lekker een dagje shoppen samen, dat is wel nodig. Hij loopt al weken alleen nog in te korte shirts en joggingbroeken. Hij is wat laat met groeien en zit dus nog in zijn groeispurt. De kapper heeft hij ook al heel lang niet gezien, hij ziet eruit alsof hij heel hard aan het studeren is (wat ook zo is).

Marjoleine64

Marjoleine64

18-05-2016 om 20:28

Yura

Mijn zoon is komende maandag al klaar... die had maar liefst 3 vakken die al met schoolexamen afgesloten waren (O&O, WisD en Inf), dus maar 6 op het centraal. Voor Duits vindt hij een 4.1 genoeg om met de 4.9 gemiddeld op een 4.5 uit te komen. Voor een 5.5 gemiddeld heeft hij een 6.1 nodig, dat zit er waarschijnlijk niet in... Voor natuurkunde staat hij een mooie 7, dus dat mag geen probleem zijn (maar dat dacht hij bij scheikunde ook). Shoppen doen we on-line, net een heleboel besteld (de groeispurt is hier al heel lang voorbij gelukkig, maar smaak verandert wel).

Yura

Yura

18-05-2016 om 20:57

Marjoleine

Wow al 3 vakken afgesloten, dat is wel lekker. Mijn zoon staat dus ook precies een 4,9 op Duits, maar omdat hij er voor de rest ook niet zo rooskleurig voor staat, zou het wel prettig zijn als hij dat tot een voldoende op kan krikken. Normaal gesproken zou dat onmogelijk zijn geweest, volgens zijn docent was er een wonder voor nodig. Maar dankzij de examentraining is dat opeens helemaal niet meer zo onmogelijk.

Shoppen doet hij normaal gesproken ook online, maar we willen een dagje naar de outlet gaan en volgens mij had hij erg behoefte een dagje met zijn moeder op stap te gaan, ff lekker lunchen enzo. Dus daar gaan we lekker van genieten, gebeurt niet zo vaak.

over de helft

Hier gaat het allemaal redelijk. Wiskunde niet af gekregen maar volgens het antwoordmodel toch nog wel goed voor een 6. Engels is niet dochters sterkste vak, maar ook dat was wel goed gegaan. De drie vakken van vorige week zijn hoogstwaarschijnlijk ook voldoende (Nederlands, Kunst en scheikunde). Gelukkig zijn we over de helft. Vrijdag nog natuurkunde en dan volgende week Grieks en biologie. En dan ga ik weer zeuren dat ze haar kamer moet opruimen, daar kun je niet meer komen zonder je nek te breken. Ik houd me nu nog maar even in

Veritas

Veritas

19-05-2016 om 00:31

Wiskundetopper hier "slecht" gescoord. ..

Nu is "slecht" relatief, maar als het de vraag is of hij wel het cijfer haalt dat hij nodig heeft voor zijn vervolgstudie... Het halen van een diploma is toch minder glorieus als je er niet mee kan doen wat je wilde. Nou ja, heel misschien kan hij de herkansing inzetten voor het opkrikken van zijn cijfer.
Morgen het laatste vak waar hij net wat meer moeite mee heeft en vervolgens favo-vakken zoals natuurkunde en biologie.
Adem in, adem uit.... Sterkte aan jullie én de eindexamenkandidaten!

Yura

Yura

19-05-2016 om 13:10

Wiskunde

Veritas, is dat cijfer voor wiskunde een eis of een advies? Bij de meeste studies op de TU in Delft werd een 7 gemiddeld geadviseerd maar was geen harde eis.

Op zich vind ik het wel goed om te horen dat wiskunde-toppers ook moeite hadden met wiskunde, dan moet de normering toch wel minder streng zijn lijkt mij, dan zou er voor zoon misschien nog hoop zijn.

Yura

Yura

19-05-2016 om 13:12

Stoepkrijt

Stoepkrijt. Hier ook is ook wat onderhoudwerk nodig nadat de examens zijn afgesloten, zowel aan kamer als aan eigen uiterlijk. Ik zeur nu helemaal nergens over, ben al blij als hij eet.

lauren

lauren

19-05-2016 om 16:32

weer verslagje

Dochter appte net dat economie best goed ging. Daar ben ik blij om want ze vindt het rekenwerk van economie best lastig. Ze is meteen door naar het werk, ik zal de rest wel later horen. 5 achter de rug, nu nog 3 te gaan. Maandag is de volgende.

Engels Havo

Mijn zoon vond sommige vragen bij Engels Havo zo vaag, dat hij een klacht heeft ingediend bij het Laks.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-05-2016 om 17:55

hier voorzichtig optimisme

Vandaag Latijn en Economie, de echte struikelblokken. Voor beide heeft hij een examentraining gevolgd en hard gewerkt. Latijn ging 'redelijk' en economie 'viel eigenlijk wel mee'. Voorzichtig optimistisch dus. Morgen natuurkunde (ook examentrains voor gedaan en hij zit er nu met een klasgenoot voor te leren).

Dan zaterdag examentraining biologie en verder alle tijd om voor dat examen (dinsdag) te leren. Op dat vak kan (en moet) hij een compensatiepunt halen. Gelukkig ligt biologie hem goed en heeft hij er volop tijd voor. Wie weet, wie weet... zou het dan toch nog gaan lukken? Ik hoop het zo voor hem!

lauren

lauren

19-05-2016 om 18:52

nederlands

Het correctiemodel Nederlands is aangepast, http://www.nu.nl/eindexamens-2016/4264390/twee-aanvullingen-correctiemodel-vwo-examen-nederlands.html
IJsvogeltje, gelukkig dat de exametrainingen hun uitwerking hebben. Wie geeft die trainingen?
Moedermop, mijn andere dochter vertelde dat vrienden van haar die ook havo-examen doen het ook heel erg moeilijk vonden. Het schijnt bij laks klachten over Engels te regenen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

19-05-2016 om 19:30

Lauren

Die examentrainingen worden door commerciële instituten gegeven. En helaas hartstikke duur. Voor Latijn heeft hij een tweedaagse training gedaan in een andere stad. Voor economie, natuurkunde en straks nog biologie een eendaagse training . Die worden toevallig op zijn eigen school gegeven.
Als je googlet op 'eindexamentrainingen' dan kom je ze wel tegen. Een van de instituten organiseert ook tweedaagse herexamentrainingen. Dus als je de 16e hoort dat je kind een her heeft, kun je hem diezelfde dag nog aanmelden voor een tweedaagse training op 18/19 juni

Examenmam

Examenmam

19-05-2016 om 21:05

Heeeeel moeilijk

Dochter ging vol vertrouwen vandaag het havo engels examen maken, maar kwam gedesillusioneerd thuis. Dit leek abosluut niet op de oude examens die ze geoefend had. Zo beroerd dat het een onvoldoende zal worden. Nu maar hopen dat wiskunde wel goed gaat.

Veritas

Veritas

19-05-2016 om 21:16

TU Delft eist 8,5 als...

Je een gecombineerde bachelor wil doen en dat wil hij. Hij kan domweg niet kiezen...

Yura

Yura

20-05-2016 om 15:37

8,5

Ha dat heb ik net vanochtend gehoord inderdaad, was met kind 2 op de Open Dag van wiskunde bij de TU. Je moest een 8,5 gemiddeld (op alle vakken samen dus) halen en op wiskunde en natuurkunde minimaal een 8. Superknap als je dat kunt hoor. Dat is dus voor de lichting vanaf 2017 he (was een open dag voor 4 en 5 vwo, logisch want 6 vwo zit te blokken nu), misschien is het voor komend jaar anders, daar ben ik niet van op de hoogte. Dochter houdt het maar even op alleen wiskunde, ze was erg enthousiast, dus in oktober maar eens de open dag verdiepend bezoeken. Trouwens nog 40% meisjes daar, hadden we niet verwacht.

Yura

Yura

20-05-2016 om 17:23

Over de helft

Ik las inderdaad dat havo Engels heel zwaar was. Maar wie weet worden de correctie-voorschriften nog aan gepast. Dat is inmiddels met Nederlands en Scheikunde ook al gebeurd.

Vandaag natuurkunde. Zoon kwam blij thuis, maar ging ff snel antwoorden kijken en zag gelijk een paar die fout waren waarvan hij overtuigd was dat ze goed waren. Toen is hij gestopt met nakijken, wilde zijn goede humeur niet bederven. Precies hetzelfde als vorige week met scheikunde dus. Inmiddels zijn dus voor scheikunde wat antwoorden aan gepast, maar hij had ze niet op geschreven, dus kan niet opnieuw kijken, dat deed hij vorige week op uit zijn hoofd, maar dat is er nu wel uit.

Nou 5 gehad, nog 3 te gaan.

Lusithania

Lusithania

20-05-2016 om 19:47

natuurkunde

Zoon was best tevreden over natuurkunde vandaag. Hij denkt dat het wel een voldoende wordt.
Nu alleen nog maar Duits en biologie en dan zijn operatie aan zijn ogen.

Anneke

Anneke

20-05-2016 om 23:26

Havo Engels

Mijn zoon heeft van heel ver moeten komen met Engels maar het is het afgelopen half jaar met enorme sprongen gegaan. Hij had bijna iedereen ingehaald zei zijn docent. Helaas was dit examen toch heel anders dan wat hij had geoefend, hij denkt nu een 4,5 ofzo dat wordt dus zijn herkansing. We hadden echt een 6 nu verwacht. Jammer hij ging er zo positief naar toe donderdag.

Al het andere gaat prima.

Anneke

Anneke

20-05-2016 om 23:26

oja

geen herkansing omdat hij niet geslaagd zou zijn, dat zou echt heel vreemd zijn.

natuurkunde

Mijn dochter had net als Yura's zoon een goed gevoel over natuurkunde, maar het viel tegen bij het nakijken. Ze zal er niet op zakken, ik geloof dat ze dan een twee moet halen. Maar jammer was het wel. Scheikunde is bij haar wel hoger geworden door die aanpassingen.

lauren

lauren

23-05-2016 om 17:20

vandaag

Vandaag Duits. Normaal geen probleem. Vandaag vond ze het best lastig. Want het waren 10 teksten, 44 vragen en dat was best veel. Ook had ze veel op moeten zoeken. Ze heeft haar tijd flink nodig gehad en de een na laatste tekst kostte veel tijd. Die heeft ze pas op het laatst gemaakt. Jammer, ze had gehoopt op een 8 voor Duits, nu wordt het waarschijnlijk een 7.

Yura

Yura

23-05-2016 om 17:36

Duits en MenO

Ik las op Laks ook dat Duits moeilijk was. Zoon kwam helemaal opgetogen thuis van Duits. Ook nakijken is positief. Hij moet een 6,1 halen om op een voldoende te komen. Hij is een regelrechte ramp met Duits, dus dat zou het gesprek van de dag zijn. Hij heeft wel een examentraining in Leiden gedaan en dat is blijkbaar niet voor niks geweest.

MenO "ging wel", dus ik vrees helaas dat dat rond een kleine voldoende uit komt en niet de gewenste 6,6, die hij nodig had om een 7 te eindigen, voor het geval er nog compensatie nodig is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.