Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamen niet gehaald, iemand ervaring met VAVO?

Helaas heeft mijn dochter haar Havo diploma net niet gehaald.
Natuurlijk voelt dit niet fijn, we (vooral ik) hebben wel wat traantjes gelaten. Maar we moeten vooruit gaan kijken.
Advies van school luidt het VAVO. Mijn dochter wil daar 3 vakken gaan volgen, zodat ze zich daar volledig op kan concentreren en de overige tijd besteden aan een bijbaantje.
Ik ben op zoek naar ouders/studenten die op het VAVO zitten, hebben gezeten of misschien komend schooljaar ook gaan. Graag hoor ik wat jullie ervaringen/beweegredenen zijn.

Fiorucci

Fiorucci

28-06-2014 om 08:23

Ervaring

Mijn zoon heeft ervaring met VAVO in Zoetermeer. Weliswaar om een andere reden, hij wilde van profiel wisselen en heeft op VAVO 4 en 5 havo in een jaar gedaan, zodat het profiel wisselen hem geen extra jaar zou kosten. Op zich is dat prima gegaan, hij heeft uiteindelijk een diploma gehaald voor negen vakken HAVO, een dubbel profiel dus.
Over de kwaliteit van de docenten was ik minder positief, maar dat kan op een andere VAVO weer anders zijn natuurlijk. Belangrijk is wel te weten dat een VAVO zelf weinig doet kwa motiveren en achter de broek zitten of aan dingen helpen herinneren.

Tihama

Tihama

29-06-2014 om 01:05

Herinnering

Maar wel ervaring van heel lang geleden. Ik heb in mijn eindexamenjaar op het gewone gymnasium nog een extra vak op het VAVO gedaan.

Ik herinner me dat ik vooral verrast was door de grote motivatie van mijn medeleerlingen. Sommigen waren al jarenlang bezig om vanaf MAVO via HAVO nu hun eindexamen VWO te halen. Ik had bewondering voor hun doorzettingsvermogen. Ze deden dit naast hun baan.