Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Heirthe

Heirthe

07-05-2015 om 10:43

Eindexamen kado

Onze beide zoons zitten voor het eindexamen en zullen naw slagen.
Wat geven we als eind examen kado? We willen toch iets speciaals geven/doen maar hebben niet zo'n groot budget.
Hebben jullie ideeen?

Dat hangt af

van je definitie van 'niet zo'n groot budget'.

Een mooi horloge misschien?

Definitie

En wat is de definitie van 'iets speciaals'? Wij hebben onze geslaagde dochter een paar boeken gegeven. Niet iets speciaals, ook niets duurs, maar een leuk aardigheidje op een toch al heel speciale, feestelijke dag.

skik

Els

Els

07-05-2015 om 13:18

Gezin - uit

Omdat het gaat om twee zoons zou ik kiezen voor een gezamenlijk bijzonder uitje of etentje

mischa

mischa

07-05-2015 om 13:24

bijdrage

Onze zoon krijgt een halve laptop. Hij wil een vrij speciale en ook luxer dan hij voor zijn vervolgopleiding nodig heeft. Hij heeft de helft bij elkaar gewerkt. De andere helft krijgt hij van ons.

bieb63

bieb63

31-05-2015 om 23:24

Autorijles.....

...." En ja dat is heel veel geld natuurlijk. Maar daar hebben we voor gespaard een x aantal jaar, omdat dat al ons plan was.

Jaina

Jaina

01-06-2015 om 00:08

Horloge

Ik geef bij het eindexamen altijd een mooi symbolisch cadeau zoals een horloge, een armband of ander sieraad met inscriptie. Dat kan je zo duur maken als je zelf wilt.
Verder gaan we ook uit eten in een restaurant naar keuze van de geslaagde die avond en natuurlijk krijgen ze een mooi bos bloemen.
Ik geef ook een geldbedrag maar dat zou ik niet doen als enige cadeau. Daar is niks aan. Maar ik heb gemerkt dat ze soms verschillende wensen hebben dus dit kan een bijdrage zijn voor een laptop, een reisje, autorijlessen (uiteraard dekt het niet alle koste) Dat is dus een extra cadeau wat we geven omdat het financieel kan. Onze oudste kinderen hebben we dat niet kunnen geven omdat we toen geen geld hadden. Ik heb toen een aantal jaar daarna toen hun jongere zusje eind examen deed en we haar wel een geldbedrag wilden geven alsnog hun ook geld gegeven.
Als we dat geld niet zouden hebben dan zou ik alleen een horloge geven of sieraad. Niet al te duur en het is een mooie herinnering.

Hier

Voor de 18 e verjaardag 3 maanden terug 2 tickets naar een Europese stad naar keuze. Voor zijn diploma het hotel.....

Ze zijn net terug uit barcelona, en het was een schot in de roos.

Ingrid

Sneeuwitje

Sneeuwitje

01-06-2015 om 10:29

hier

Wij kregen als kind voor het eindexamen een reisje met onze vader cadeau. Ik ben toen naar Parijs geweest, de rest naar andere bestemming (wel in zelfde prijsklasse). Was zeer geslaagd, bewaar er nog goede herinneringen aan.

Mijn eigen kinderen zijn nog lang niet toe aan eindexamen, dus geen idee wat we hen tegen die tijd geven, maar zoiets lijkt me wel leuk als we ons dat tegen die tijd nog kunnen veroorloven.

Sneeuwitje

Janeway

Janeway

01-06-2015 om 19:51

Dochter

Ik heb een dochter en ik had bedacht om haar een ring te geven. Of een uitje bv musical oid. Voor een knul is een ring of een mooi horloge ook wel een mooi cadeau. Ons budget is ook niet heel groot. Ik gun dr met liefde een stedentripje oid maar dat is helaas niet haalbaar voor ons..

Pieter

Pieter

01-06-2015 om 20:11

Horloge?

Volgens mij draagt die generatie toch echt geen horloge meer?

bieb63

bieb63

01-06-2015 om 21:21

horloge

Nee, zal hier ook niet echt een 'succescadeau' zijn. Zal ze wel mooi vinden, maar niet dragen...

Marjoleine64

Marjoleine64

01-06-2015 om 22:31

Laptop

Onze zoons hebben een goede laptop gekregen toen ze begin 3e klas zaten, met de mededeling dat ze daar minstens tot hun eindexamen mee moeten doen. Dus met het eindexamen wordt het waarschijnlijk voor allebei (volgend jaar en het jaar daarop) weer een laptop, de laatste die ze dan van ons krijgen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.