Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op

Eindexamen en vlaggen

Nog even de vraag voor ouders van kinderen die geslaagd zijn voor hun eindexamen en de vlag hebben buitenhangen: hoe lang laten jullie 'm hangen?
Wij halen altijd de vlag netjes binnen 's avonds, maar als mijn zoon zo tegen het middaguur naar beneden komt en de vlag niet ziet hangen, is hij teleurgesteld. "Het lijkt net of ik maar half geslaagd ben!"
En hij heeft wel gelijk, anderen in de buurt vlaggen ook nog. Maar hoelang is "normaal"?


Tot schemeren.

Ik had hem de dag van slagen buiten hangen tot het ging schemeren.

Bij mijn zoon had daarbij geen gevoelens over half slagen ofzo.
Als hij jarig is laat ik de slingers ook geen week hangen.

Wat normaal is weet ik niet. De dag van de uitslag was het een dag met vlag, taart en wat bezoek en daarna weer over op het gewone leven.

Triva

Triva

19-06-2016 om 22:20

Hier

Hier hebben we de vlag 's nachts buiten. Particulieren mogen dat gewoon en vanavond heb ik hem definitief binnen gehaald. Ze krijgen hier als kadootje op alle scholen in de buurt ook een schoolvlag maar omdat mijn zoon 's avonds laat pas thuis kwam met die vlag heb ik die vrijdag weer opgehangen en nu dus pas binnengehaald. Morgen veel regen en dan wordt die tas zo nat en zwaar, dat houdt de vlaggenstokhouder niet meer denk ik

Auwereel

Auwereel

19-06-2016 om 22:24 Topicstarter

Ik zag net de weersvoorspelling inderdaad

Een hele goede reden om 'm morgen niet op te hangen!
Slingers van verjaardag bleven bij ons vroeger wel een week hangen en aangezien er slechts 3 weken tussen de verjaardagen van de kinderen zit, was november voor de helft versierd...!

Juno

Juno

19-06-2016 om 22:39

Diploma

Tot de diplomauitreiking.
Tenzij de buurkinderen hun vlag eerder naar binnenhalen, dan doen we met hun mee.

Triva

Triva

19-06-2016 om 22:41

oef

dat vind ik echt laat, dat is hier pas over drie weken, geef de herexamenmensen ook hun 'one day of fame'!

Mum

Mum

19-06-2016 om 22:50

Uitreiking

Tot de diploma uitreiking hangen ze hier ongeveer in de buurt. Is al jaren zo.

Elfje65

Elfje65

19-06-2016 om 23:39

Goede vraag

We zaten ons hetzelfde af te vragen. Bij oudste heb ik m na een week binnengwhaald. Na volgende week gaan we een weekje op vakantie, dus ik denk tot die dag.

Uitreiking

Hier wapperen we ook vrolijk door tot de uitreiking. Gebruiken we die vlaggestok tenminste nog eens een keer.

geen wapperende vlag

maar een gedrapeerde over een bankje (onder overkapping) want we hebben niet zo'n ding waar een vlag in kan. Een oude schooltas staat erop, vond het zonde om de nog vrij nieuwe schooltas zolang buiten te zetten/leggen. Denk dat de spullen over een paar dagen weer weggehaald worden.

Triva

Triva

20-06-2016 om 12:56

de diplomauitreiking bij jullie dan ook pas over drie weken? Dus samen met de herkansers? Ik denk dat je hier bij de 1-5% zit die een vlag zo lang laat hangen, ik zal er eens op letten.

hier meestal een week

want drie weken, tot de diplomauitreiking is best lang (vooral als je hem netjes elke dag bij zonsondergang binnen wilt hebben, zoals ik ben opgevoed). Er zijn geen feesten waarvoor je wekenlang vlagt toch? Dan wordt het zo gewoon.

Dit is trouwens irritant vlaggeweer, ik denk dat we dan geen week hadden uitgehouden met al dat gekledder. De dag zelf en de dagen erna zijn voor mijn gevoel het belangrijkste.

En inderdaad, leuk als herkansers kunnen opvallen met hun vlag.

mijk

mijk

20-06-2016 om 15:10

Alles is hier al weg!

3 dagen was blijkbaar de limiet hier

verschillend per regio

Bij ons vroeger gewoon 1 dag, maar waar ik nu woon hangen ze echt weken lang dag en nacht buiten. Ik vind het ook een wat vreemde gewoonte, maar ik pas me aan. Bij oudste mocht ie een week hangen. Daarna vond ik het zelf te genant worden.

diploma uitreikingen

zijn hier op 6 en 7 juli, inderdaad wat lang om 3 weken te vlaggen.

niet feestelijk

Ik vind het niet meer feestelijk als zo'n vlag na weken nog steeds aan een huis hangt. Maar goed, dat gevoel heb ik ook met kerstbomen die er lang na 1 januari nog staan, en daar zijn de meningen ook over verdeeld

Marie

Marie

20-06-2016 om 22:33

hier ookniet meer

Hier heeft de vlag ook maar 1 dag gehangen en verder zie ik hier en daar nog een verdwaalde vlag aan de huizen. De meesten zijn al weg.
Ook hier pas diplomauitreiking rond 7 juli.

Feestelijk

Ik fietste vanochtend langs een huis waar een vlag wegens geen vlaggenstok uit het raam hing, zoals mensen een dekbed te luchten hangen: de vlakken dus verticaal, alsof het een Franse vlag was. Kleddernat. Daarop een verregende schooltas.
Feestelijk, mwah...

Auwereel

Auwereel

21-06-2016 om 15:54 Topicstarter

Geen vlag meer te zien

Maar met die voortdurende regen ook wel logisch.

Inaya

Inaya

21-06-2016 om 16:45

regen

hier nog een paar natgeregende tasjes, de rest is al naar binnen gehaald.

Inaya

Inaya

21-06-2016 om 16:45

hier

hier = in de straat, niet bij bij thuis dus.

lauren

lauren

21-06-2016 om 16:52

en hier

Dochter en ik hebben net de NL vlag en tas die aan de vlaggestok hingen binnengehaald, het plakkaat van de ah weggehaald. De schoolvlag hebben we nog aan het balkon hangen. Ik weet nog niet wanneer we die weghalen.

hier nog van alles

In Amsterdam-Osdorp zijn nog de nodige vlaggen te zien.

Meestal niet aan een stok trouwens, maar aan balkonhekjes, ramen, etc. Maar ze rekken het feestje graag een beetje geloof ik

Groeten,

Temet

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-06-2016 om 18:17

geen vlag meer te zien

Volgens mij hangen de meeste vlaggen hier een dag of twee.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

21-06-2016 om 19:54

Hier in het zuiden

Nog volop vlaggen te zien.

Maar inderdaad ook hier houdt men er wel van om een feestje te rekken...

Mijn tas heeft vroeger trouwens ook weken aan de buitenlamp gehangen.

o?echt?

Gut, nog nooit van gehoord dat die vlag langer dan een dag hangt. Even denken, ik ben vanmiddag van oost naar west onze woonplaats doorgefietst en via een andere route weer terug...nee, geen vlag meer gezien.

inderdaad

Een zuidelijk trekje...
Als er een baby wordt geboren staat er hier de eerste 3 maanden zeker een bordje in de tuin. Toen wij nog in de Randstad woonden en onze eerste geboren werd, was buitenNijntje na de kraamtijd echt wel naar zolder verhuisd. Toch wel grappig die regionale verschillen.

Elfje65

Elfje65

21-06-2016 om 22:54

Zoon

Heeft net dw vlag weggehaald. Ik keek tovallig naar boven en hee, vlag weg. Hij vond het genoeg. Op 11 juli hangt ie m weer op voor 1 dag.

Lente

Lente

21-06-2016 om 22:57

Hier zie ik nog vlaggen hangen

Zuid-Holland

Parka

Parka

22-06-2016 om 11:37

hier omgeving

Den Haag hangen er ook genoeg tot de diploma uitreiking, evenals die van mijn kinderen ooit; dus dat wel of niet zal wel heel lokaal/persoonlijk zijn.

Hier wel

Ik heb vanochtend voor de zekerheid ook maar even gecheckt of we niet voor schut staan met onze standvastige wapperdeflapper in de mast. Maar zijn de straten nog vrolijk versierd.

Het is een wijk met veel vooroorlogste huizen waaraan standaard een vlaggenstokhouder aan zit. Misschien dat dat ook scheelt.

Ik zie dit jaar weinig tassen of boekenslingers buiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.