Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Anna van Noniemen

Anna van Noniemen

19-09-2013 om 22:56

een update

Het heeft even geduurd, en een nieuwe website met nieuw forum maakte het ook niet makkelijker, maar nu dan even een update. Geen idee of er "oude" bekenden nog zijn. In het kort, tweeling, nu 10, zaten op een school waar het niet lekker liep. Zoon vanwege zijn autisme, er was veel onbegrip, ook dochter zat niet lekker op haar plek.
Heel veel pijn en moeite om zoon op een cluster4 school te krijgen en vlak voor de vakantie is het gelukt.
Beiden zijn dus gestart op een nieuwe school na de zomer en na een week of 3 nu even de tijd de balans op te maken.
Zoon: heeft ff flink uitgeprobeerd de 1e week, maar lijkt nu de rust te hebben gevonden. Hij heeft al 2 maal zijn beloningskaart vol gekregen. Hij gaat zelf naar school, op de fiets, gaat best goed.
Dcohter: moet haar plek in de groep nog vinden en bevechten. Is best moeilijk. Toch lijkt ook zijn wel een stuk beter in haar vel te zitten.

Hee anna!

Ik was al benieuwd hoe het zou gaan met je kinders. Fijn dat zoon zijn plekje gevonden heeft, hopelijk vindt dochter ook gauw haar draai. Da's best moeilijk, nieuwkomer zijn in groep 7. Gaan ze misschien binnenkort op kamp? Dat kan vaak wel een teambuilder zijn.

skik

mari39

mari39

20-09-2013 om 10:18

anna

Wat fijn dat je zoon van die school weg is en nu op zijn nieuwe school zit. Ik wist niet dat hij ook daadwerkelijk kon starte n na de vakantie. Het lijkt me dzt het nu ook voor jou wat rustiger wordt, ipv al die incidenten te blussen en op te vangen. En mooi dat hij een goede start heeft. Hopelijk blijft het zo, ook voor je dochter.
Zoon hier, ook met ass, zat op de rec4 school die vanwege bezuinigingen na de vakantie is gesloten. Hij is naar een andere locatie gegaan (dichterbij en dus met de fiets). Helaas is zijn klas opgedeeld (groep 8) en zijn zijn vrienden naar een andere locatie gestuurd. Hij heeft het er moeilijk mee gehad, en nog steeds wel. Gelukkig kan hij behoorlijk kontacten onderhouden, maar makkelijk afspreken zit er niet in.

anna van noniemen

anna van noniemen

01-12-2013 om 21:25

weer wat verder

We zijn weer een poosje verder. Nog steeds gaat het veel beter dan voorheen. Dochter zit veel beter in haar vel, heeft het prima naar de zin op de nieuwe school. Onlangs oudergesprek en het was fijn eindelijk weer eens positieve dingen over je kind te horen.
Zoon gaat ook veel beter, al hebben we ook nog wel wat hobbels moeten nemen. Toch gaat het inmiddels veel en veel beter. Het enige waar hij last van blijft houden is elk denkbaar geluidje....

Koptelefoon?

Kan hij werken met een koptelefoon? Heeft hij geen afleiding van buiten?

Karmijn

Karmijn

01-12-2013 om 21:39

en..

.. Hoe gaat het met jou? Heb je nog de beroemde het-gaat-nu-eindelijk-weer-een-beetje-beter-dus-mama-stort-nu-in-dip gehad?

Jeetje, wat een weg hebben we soms te gaan he?

Wel super om te horen dat je nu klaar bent met de oude school. En fijn dat je eindelijk weer positieve dingen over je kind hoort. Wat maakt dat een verschil he?

Leuk nieuws!

Fijn om te lezen dat je kinderen hun draai beginnen te vinden op een andere school. Eens met Karmijn, van teveel negatieve berichten over je kinderen zit je zelf ook niet goed in je vel. Logisch.

anna van noniemen

anna van noniemen

01-12-2013 om 23:07

marsy

zelfs met de koptelefoon hoort hij nog alles, zelfs nog sterker dan zonder. Wat dat betreft weet ik echt niet goed wat ik daaraan moet doen. Ik zit nu zelfs een beetje naar neurofeedback te kijken, maar of dat gaat helpen??

anna van noniemen

anna van noniemen

01-12-2013 om 23:08

karmijn

daar zit ik helaas nog middenin... het gaat in alle opzichten nog niet zo heel goed met mij, zowel lichamelijk als geestelijk heeft het zijn tol geeist, maar ik probeer er toch weer bovenop te komen....

anna van noniemen

anna van noniemen

01-12-2013 om 23:11

wil40

inderdaad, en het maakte de gang naar school loodzwaar. Ook op de nieuwe scholen ga je met lood in je schoenen. Wat hoor ik nu weer over mijn kind?? Maar de benadering op beide scholen is zo totaal anders! Wat ik al zei, we hebben best de nodig hobbels ook weer met zoon gehad en zelfs al 1 schorsing achter de rug, maar de benadering NA zo n uitbarsting is zo totaal anders, dat ik aan hem nu ook zie dat hij langzaam weer wat vertrouwen begint te krijgen.
Hetzelfde voor dochter, die kwam totaal verkeerd binnen in de nieuwe klas. Maar de juffen daar hebben dat meteen op de juiste manier opgepakt en ook daar ik zie ik dat ze langzaam het vertrouwen weer krijgt en niet altijd maar dat meisje is dat het altijd gedaan heeft. Ze gaat weer met plezier naar school, heeft regelmatig afspraken met meiden uit de klas, logeert ook weleens bij eentje....dus ik denk dat zij de laatste 2 jaar basisschool wel met een positief gevoel kan gaan afsluiten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.