Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 15:00

Duo irritatie

Mag ik het hier even kwijt.
Dochter moet het studentenreisproduct omzetten van een week naar een weekend abonnement. Dit kan vanaf 25 augustus, duurt misschien een paar dagen en moet geladen worden. Dit is dus waarschijnlijk niet op tijd voor aanvang van de opleiding en de introductie is dan al afgelopen, oftewel weer extra kosten. Wat een vliegende olifanten bij DUO.

V@@s

V@@s

12-08-2017 om 15:09

kun je nu niet alvast het wisselen aanvragen?

met als ingangsdatum 25 augustus?

Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 15:55

V@@s

Mmmm, misschien moet ik de informatie nog eens op een andere manier lezen. Er staat dat je niet kan wisselen, maar niet dat het niet aan kunt vragen voor de 25e. Dochter is nog op vakantie dus ze kan het niet proberen.
https://duo.nl/particulier/ov-en-reizen/wisselen.jsp

Via Duo.

Dit wissel je met je DigiD bij Duo. Dat gaat niet tijdens haar vakantie?

Hbomam

Hbomam

12-08-2017 om 20:48

Wil

In theorie zou dit via haar telefoon wel kunnen, maar ze zal het vast niet op prijs stellen dat ik haar hier nu mee lastig val ( en terecht). Over 2 dagen komt ze thuis en na 24 uur uitslapen mag ze er naar kijken.

Ach ja.

Als ze over 2 dagen al thuis komt zou ik het ook laten zitten tot dan.

Let op!!

Dit staat er op DUO:

Van 1 mei tot 25 augustus kun je je abonnement niet wijzigen. Je mag per kalenderjaar maximaal 2 keer wisselen, maar niet 2 keer binnen 2 maanden.

Als je dus wil wisselen voor de studenten week kan dat in de 2 maanden er na niet.
Dan zou ik t niet doen?

Hbomam

Hbomam

13-08-2017 om 21:25

Lilian

Studentenweek? Bedoel je introweek?, daarvoor kan ze m alleen met korting gebruiken, want die is komende week en valt in de vakantieperiode. Ze moet er toch een gok aan wagen, want ze krijgt het lesrooster pas op dag één en weet nog niet zeker welk abonnement het best is voor haar, maar we gokken op weekend.

Grrrrrr

Grrrrrr

14-08-2017 om 13:45

Hier ook zo'n akkevietje

Dochter was ca. een week voordat ze geen recht meer had op studenten OV haar OVpas kwijt geraakt. Haar pas laten blokkeren via mijn-OV en een nieuwe aangevraagd en daar heel bewust géén studentenreisproduct op gezet, omdat ze daar een week later geen recht meer op had.
Met haar nieuwe OV werd het volle pond afgeschreven per rit (logisch). Maar wat bleek na verloop van tijd: ze bouwde tóch een schuld op bij DUO omdat ze onterecht een studentenreisproduct had (op die andere verloren kaart dus). Wij bellen met OV-chip. Die vertelde dat ze alsnog het studentenreisproduct bij DUO moest stop zetten. Wij naar de site van DUO, talloze 'FAQ's' doorgelezen, maar deze situatie kwam niet voor. Online afmelden ging ook niet, want ze wist haar oude kaartnr. natuurlijk niet. Dan maar bellen. Nou, daar wordt je niet vrolijk van: uren in de wacht...... Na dagen eindelijk iemand aan de lijn. Die verkondigde dat ze het dan schriftelijk moest stop zetten, met een kopie van de oude..... kaart. Tja... En nu nog steeds aan het steggelen met DUO.

zebra

zebra

14-08-2017 om 22:43

lesrooster

kan ze dat nu nog niet online zien? Volgens mij kon onze zoon dat vorig jaar al zien voor de eerste dag. Ook nu is dat het geval, hij heeft zijn lesrooster al gezien en het benodigde (en bestelde) boek is vandaag binnen gekomen terwijl de vakantie nog zo'n 2 weken duurt.

Hbomam

Hbomam

15-08-2017 om 09:47

Tja

Ik zou dat ook heel logisch vinden, ze kan nu ook niets afspreken met haar werkgever ed.
Ze heeft voor ze op vakantie ging nog regelmatig gekeken, maar op de site van de opleiding staat dat ze op de eerste dag te horen krijgt in welke klas ze komt en hoe het rooster er uit gaat zien.

Hbomam

Hbomam

15-08-2017 om 14:32

Nee

Ze heeft het geprobeerd, maar de wijziging kan pas vanaf de 25e doorgegeven worden. Dochter vloek, vloek.... dat gaat DUO maar mooi betalen! dat ik niet kan reizen als school al begint. Voor de introductie laten we haar achter als we het laatste deel gaan verhuizen en als ze in het weekend naar huis wil komen dan betalen wij dat maar......, kan ik het ook rustig afbouwen dat ik d'r niet meer zo vaak zie.

Dymo

Dymo

15-08-2017 om 18:40

Die OV kaart...

De week OV is in de vakanties niet geldig. Dochter moest tot redelijk ver in de vakantie doorgaan met een stage, maar kon dat allemaal zelf betalen. Dat (bovenop het feit dat er geen basisbeurs meer is) voelt toch wel een beetje oneerlijk.

Hbomam

Hbomam

15-08-2017 om 20:14

Dymo

Dat klopt niet, met bijv. Het weekabbo reis je met korting en het weekeindabbo nog vrij.
http://www.studentenreisproduct.nl/vragen/geldigheid-studentenreisproduct/

En even actueel, komend weekeind is er onderhoud waardoor je op bepaalde uren je ov niet op kunt waarderen.

Triva

Triva

15-08-2017 om 22:14

dymo

Tja een maand in de zomer reis je met korting... Andere vakanties gratis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.