Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Ouders en School Ouders en School

Ouders en School

Lees ook op
brugklasmoeder

brugklasmoeder

25-10-2013 om 15:32

Doorgeven op school dat we paar dagen weg zijn?

Man en ik gaan paar daagjes samen weg. Nu vroeg ik me af of het gebruikelijk is om dat door te geven op middelbare school. Stel dat er iets is dan weet de school wie ze moeten bellen. Wij zijn op 7 uur vliegen afstand en zitten in een andere tijdzone. Kinderen logeren bij opa en oma.
Kan iemand mij hierin adviseren?

naar de mentor

Als je niet zelf gebeld wil of kan worden dan zou ik een mailtje sturen naar de mentor.
Ik heb zelf ook in het verleden mijn ouders opgegeven als contactadres. Je krijgt een papier aan het begin van het jaar daar kun je dat op noteren.
Maar nu vind ik het het handigste als ik zelf gebeld wordt dan kan ik wel regelen dat iemand anders zaken oplost.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-10-2013 om 16:20

Ja natuurlijk!

Voor spijbelen ed kunnen ze met opa en oma bellen voor ergere zaken jullie.

polly

polly

25-10-2013 om 17:22

ik snap

je twijfel absoluut niet. Natuurlijk geef je dit door....???!!!

Dalarna

Dalarna

25-10-2013 om 17:37

Polly

Nou, ik weet niet hoor, een paar dagen... maar ik zou gewoon de mentor even het telefoonnummer van opa/oma geven via de mail. Meer niet.

Fiorucci

Fiorucci

25-10-2013 om 18:24

inderdaad

Even het nummer van opa en oma doorgeven, je weet maar nooit.

Brianna F

Brianna F

26-10-2013 om 12:00

nooit gedaan

Dat is zelfs niet bij me opgekomen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-10-2013 om 12:14

ook nooit gedaan

Niet gedaan, en het is eerlijk gezegd ook nooit bij mij opgekomen. Maar ik ben ook niet zo van de 'noodscenario's' merk ik (als ik het vergelijk met wat ik hier vaak op het forum lees). Ik sein dus ook niet de buren in als onze 11-jarige een keer alleen thuis is ofzo.

Polletje Piekhaar

Polletje Piekhaar

26-10-2013 om 15:20

je stuurt

toch gewoon even een mailtje

brugklasmoeder

brugklasmoeder

26-10-2013 om 16:42

Bedankt

Ik zal de afdelingsleider even een mailtje sturen met tel.nr van oma. Mocht 1 kind ziek zijn dan kunnen ze haar bellen. Voor ernstige zaken kunnen ze ons natuurlijk bellen, maar dat zal zo'n vaart niet lopen.

onderscheid

Ik weet niet of de school onderscheid maakt. Hier is het op de lijst contactadres 1 en als die niet thuis zijn contactadres 2. Meer smaken zijn er niet. Het maken van verschil afhankelijk van welke vraag er ligt kun je niet delen met een groep mensen op school. Die kijken in het systeem en bellen.

angel3

angel3

26-10-2013 om 19:04

mwah

Ik heb weinig vertrouwen in de administratie op scholen. Ze vergeten dat vast weer. De kans is klein dat er iets is. Ik zou zorgen dat ik goed bereikbaar was, ook midden in de nacht. Dan kun je altijd per direct doorverwijzen....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.